AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #1 Del Skrevet 2. februar 2023 Vi fikk satt inn et fem dagers blastocyst grad B/A, altså av god kvalitet. Egget ble hentet ut da jeg var 33, for fire år siden. Mannen er noen år eldre. (Dette var det eneste vi hadde på frys). Blastoen ble satt inn i naturlig syklus, ei uke etter Ovitrelle. Begynte på duphaston onsdagen, fem dager før innsett. Slimhinnen så bra ut, og innsettet gikk fint. I dagene etter innsett hadde jeg murringer, og fikk etterhvert større og ømme bryster. 6 dager etter innsett kom det rosa på papiret, og jeg antok det var festeblødning. Dagen etter var puppene gått tilbake til vanlig størrelse, og murringene var borte. Alle tester jeg tok frem mot ikm var negative. I dag, ti dager etter innsett har jeg begynt å spotte. Regner med det er vanlig mens. Noen som kan dele tanker rundt hvorfor embryoet ikke utviklet seg videre etter antatt implantasjon? Kan det være noe med livmoren, min alder, hormoner..? Anonymkode: ed5b8...f42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #2 Del Skrevet 2. februar 2023 Sånn er det, det er på det beste 60% sjanse for implantasjon. Det kan aldri bli 100. Det kan være noe som har skjedd i celledelingen f.eks. Eller en genfeil fra dannelsen av egget. Altså faktorer helt utenfor din og legenes kontroll. Lykke til videre! Anonymkode: 22f2c...cad 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #3 Del Skrevet 2. februar 2023 Jeg måtte alltid inn og måle HCG etter forsøkene. En gang hadde jeg en verdi som ikke ga klart svar. Lurer på om det var 8 eller noe. Da måtte jeg ta ny blodprøve. Jeg hadde også testet hjemme med ukesindikator, og så at det gikk opp, så ned. Så jeg skjønte at egget hadde streifet innom og startet å feste seg. Men så ble det ikke noe mer. Men sånn er det jo ofte, ikke bare for vi som har hatt IVF, men for alle. Selv om egget, og alt, så bra ut for de som jobbet med det, så kan ikke de se absolutt alt. Det kan allikevel ha vært avvik som gjør at det ikke kunne bli en levedyktig baby. Det er ingen som kan gi deg et svar på akkurat hva som gikk galt. Men jeg tviler på at det er livmoren din eller alderen din. Hormoner ... tja? Det er vel i grunnen hormoner som både styrer spontanaborter og vellykkede svangerskap. Så det kan tenkes. Men verken du eller klinikken kunne ikke gjort noe annerledes for at dette skulle lyktes. ❤️ Anonymkode: 09295...f4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #4 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Vi fikk satt inn et fem dagers blastocyst grad B/A, altså av god kvalitet. Egget ble hentet ut da jeg var 33, for fire år siden. Mannen er noen år eldre. (Dette var det eneste vi hadde på frys). Blastoen ble satt inn i naturlig syklus, ei uke etter Ovitrelle. Begynte på duphaston onsdagen, fem dager før innsett. Slimhinnen så bra ut, og innsettet gikk fint. I dagene etter innsett hadde jeg murringer, og fikk etterhvert større og ømme bryster. 6 dager etter innsett kom det rosa på papiret, og jeg antok det var festeblødning. Dagen etter var puppene gått tilbake til vanlig størrelse, og murringene var borte. Alle tester jeg tok frem mot ikm var negative. I dag, ti dager etter innsett har jeg begynt å spotte. Regner med det er vanlig mens. Noen som kan dele tanker rundt hvorfor embryoet ikke utviklet seg videre etter antatt implantasjon? Kan det være noe med livmoren, min alder, hormoner..? Anonymkode: ed5b8...f42 Ofte er det en genfeil i egget selvom det er av toppkvalitet. Har selv satt inn 3 egg med kvalitet AA og det ble ingen baby. Er 28 år og frisk. Klinikken sier at de fleste eggene har genfeil Anonymkode: 9e7fc...c83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #5 Del Skrevet 2. februar 2023 Takk for svar dere. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ofte er det en genfeil i egget selvom det er av toppkvalitet. Har selv satt inn 3 egg med kvalitet AA og det ble ingen baby. Er 28 år og frisk. Klinikken sier at de fleste eggene har genfeil Anonymkode: 9e7fc...c83 De fleste eggene har genfeil? Det visste jeg ikke…så det er tilfeldig hvem som utvikler seg videre, da… Er ganske nedfor i dag. Av 12 egg (hentet ut da jeg var 33) var det bare to som var gode nok til å brukes. Hva er sjansen nå som jeg er snart 38? Off😕 TS Anonymkode: ed5b8...f42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #6 Del Skrevet 2. februar 2023 Jeg har hatt fem innsett på fersk-forsøk. Uten suksess. Alle da jeg var rundt 30. 12 egg ut som fører til en graviditet, og en sjans på frys...dere har jo vært ekstremt heldige. Anonymkode: 571c3...5da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå