Gå til innhold

Spiser 1 åringen min bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså.. Barnet er da vitterlig nærmere 2 år enn 1 og antar at det er aktivt og har behov for mer energi enn en 1 åring som knapt kan gå..

Min er like gammel som din og spiser

1 yoghurt og 2 brødskiver til frokost. 1 brødskive eller havregrøt til lunsj samt enten banan eller eple/pære, eller smoothie. Middag er litt variert ettersom hva vi har, jeg tilpasser ikke middagen etter kun hva han liker da jeg har lyst til at han skal smake på alt, men som regel spiser han en ok porsjon, andre ganger mindre. Vi bytter litt på mellom brødskiver, grøt, grove pannekaker eller bananlapper til enten kvelds eller lunsj. 

Han kunne nok spist litt mer variert, men han spiser variert pålegg og han er mest glad i brødskiver. Jeg ville sagt at din kanskje spiser litt lite.

Anonymkode: 7c83b...c16

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.2.2023 den 13.48):

Kl 8.30: tre kokt egg

Er ikke tre kokte egg litt mye? Anbefalingen er vel maks 2 egg pr dag som voksen. Ville nok gitt noe annet enn tre kokte egg her, kanskje ett kokt egg og noe annet til? 

Anonymkode: 4f2f6...6b9

Skrevet

Er usikker på om dattera mi spiser bra. Hun er 21 mnd gammel. Kan fortelle hva hun spiste i går.

Våknet 7. 

Kl7.30: en yoghurt

Sover fra 10 til 13

Kl 13.30: et glass biola og litt nøtter

Kl 16: middag. Syns hun spiser greit med middag. Igår hadde vi kylling karri med ris

Før legge tid spiste hun en banan

Går ikke på bhg enda. Ammer ikke.

Anonymkode: 10089...c73

Skulle kanskje hatt litt mer fiber i form av grovt brød og grønnsaker? Anbefaler deg å gå inn på https://www.helsenorge.no/spedbarn/spedbarnsmat-og-amming/fast-fode-til-babyen/ for nyttig informasjon, tips og videosnutter i forhold til ernæring til små barn. 

Skrevet

Er usikker på om dattera mi spiser bra. Hun er 21 mnd gammel. Kan fortelle hva hun spiste i går.

Våknet 7. 

Kl7.30: en yoghurt

Sover fra 10 til 13

Kl 13.30: et glass biola og litt nøtter

Kl 16: middag. Syns hun spiser greit med middag. Igår hadde vi kylling karri med ris

Før legge tid spiste hun en banan

Går ikke på bhg enda. Ammer ikke.

Anonymkode: 10089...c73

Tror ikke dette kostholdet er så bra nei. Ville puttet mye mer frukt og grønt. Grøt, brødskiver osv. Spiser jo ikke ordentlig før middag. Hvorfor i all verden skal hun spise bare tre kokte egg? 

Anonymkode: 4d0aa...3f5

• Liker 1
Skrevet

Jeg ler av at noen tenker dette er for lite, min fireåring spiser ca så mye mange dager. Og er aktiv, følger vekstkurven osv. 

Jeg byttet Biola og yoghurt med fettrike naturell-varianter hvis det ikke er det fra før. Og lagt til litt rå frukt og grønt. 

Anonymkode: d1373...9b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...