AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #1 Skrevet 2. februar 2023 Nå planlegges sommerferien for fullt og vi er uenige i hvordan vi skal bruke den. Vi har to år tidligere vært i utlandet med svigerfamilien, aldri med min familie (men har vært corona innimellom). Vi har vært i syden en gang sammen bare oss. Han vil på ferie med sin familie, jeg med min. Helst ønsker jeg bare oss to da vi planlegger å få barn snart, så dette er kanskje siste året med muligheten for bare oss to. Han mener vi kan gjøre begge deler, men jeg har ikke ubegrenset med verken ferie eller penger… hva tenker dere? Anonymkode: 266ed...c36
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #2 Skrevet 2. februar 2023 Dette er vel ikke noe å diskutere engang? Du ber han velge mellom å reise på ferie bare dere to, eller å reise på ferie med din familie. Fordi dere allerede har vært på ferie med hans familie og det kan ikke være sånn at bare hans familie er viktig. Og bare han sin familie skal dere reise på ferie med. Sånne ting er greit å få avklart FØR dere får barn. Så ikke det blir sånn i fremtiden at han bare vil feriere med familien sin, så da føyer du deg. NB. Tar forbehold om at det ikke er noe riv ruskende galt med din familie. At dere begge blir behandlet på en god måte når dere er sammen. Og at ikke dere bor på tunet til foreldrene dine, mens hans bor i en annen landsdel. Anonymkode: f7979...200
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #3 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette er vel ikke noe å diskutere engang? Du ber han velge mellom å reise på ferie bare dere to, eller å reise på ferie med din familie. Fordi dere allerede har vært på ferie med hans familie og det kan ikke være sånn at bare hans familie er viktig. Og bare han sin familie skal dere reise på ferie med. Sånne ting er greit å få avklart FØR dere får barn. Så ikke det blir sånn i fremtiden at han bare vil feriere med familien sin, så da føyer du deg. NB. Tar forbehold om at det ikke er noe riv ruskende galt med din familie. At dere begge blir behandlet på en god måte når dere er sammen. Og at ikke dere bor på tunet til foreldrene dine, mens hans bor i en annen landsdel. Anonymkode: f7979...200 TS hær. Ikke noe galt med noen av våres familier heldigvis, bare veldig ulike! Han er fra en stor og livlig familie hvor alle skal gjøre alt sammen alltid… Jeg er fra stikk motsatt! Meg, mamma og en lillesøster (som dessverre har sosial angst, men hun er med på ting og deltar så godt hun klarer, ofte bare med å være tilstede uten å gjøre noe ut av seg). Derfor vanskelig å dra alle sammen (for det har han nemlig foreslått) mye folk å forholde seg til og mye ting som skal skje hele tiden og jeg er redd det hadde blitt mer slitsomt for min søster og mor, enn en avslappende ferie. Følte på dette selv sist ferie, da det var besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn med på turen. Veldig hyggelig, men veeeldig mye og ikke den typen ferie jeg ønsker meg. Vi bor i samme by som svigerfamilien på østlandet, mens min familie bor i nord. Jeg er nær min mor, men vi ringes ca 1 gang i uken + snap ofte, mens han som bor i samme by ringes med sine foreldre ca hver dag + møtes gjennomsnittlig 1-2 ganger i uken! Anonymkode: 266ed...c36
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #4 Skrevet 2. februar 2023 Ettersom dere bor i samme by som svigers bør dere prioritere familien din. Men jeg hadde uansett foretrukket å bare reise med kjæresten, særlig hvis det blir siste ferie uten barn. Anonymkode: 9e925...105
Liljerød Skrevet 2. februar 2023 #5 Skrevet 2. februar 2023 Jeg er helt enig med deg, enten ferie med din familie eller bare dere to.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #6 Skrevet 2. februar 2023 Hvis han heller vil på ferie med svigers, enn med deg, allerede før dere har fått barn tror jeg du kommer til å feriere med svigers i all evig fremtid. Hadde revurdert barn. Ferie er for viktig for meg til at jeg hadde brukt den på noe jeg ikke vil, hvert år Anonymkode: 6cc5e...c4d 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #7 Skrevet 2. februar 2023 Jeg er veldig glad i begge sider av familien. Men utenlandstur med egne eller svigers før barn, slik at de kan passe mens vi nyter hverandre og litt egentid? Nope. Da ville jeg heller prioritere hverandre og forelskelsen hele ferien, i stedet for hensyn til andre. Anonymkode: 75ba0...83e 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #8 Skrevet 2. februar 2023 Hvorfor må dere reise med svigers eller din familie på utenlandsferie? Det har jeg ikke giddet mer enn noen unntak som feks bursdagsfeiring til et familiemedlem. Skjønner de som har barn og eventuelt kan få litt avlasting og så kan få litt egentid, men barnløse? Det er jo mye bedre å slippe å forholde seg til hva man skal gjøre hver dag, hvor man skal spise osv, der alle må være enige. Synes generelt familieferie er bare mas. Alltid noen misfornøyde og irritasjon som oppstår. Vil han ikke på ferie alene med deg hadde jeg bare reist på egenhånd og latt han kose seg med familien alene. Anonymkode: a9ffa...85d 1
Curiousine Skrevet 2. februar 2023 #9 Skrevet 2. februar 2023 (endret) Det hadde ikke vært en mulighet å reise på ferie dere, familien hans og din familie? Så kan dere ta dere en langhelg ilag bare dere to. Eller så kan dere en tur bare dere to. Kan jo bli en av de siste turene med bare dere. Endret 2. februar 2023 av Curiousine
fru Alving Skrevet 2. februar 2023 #10 Skrevet 2. februar 2023 Jeg hadde ikke giddet å reise på ferie med svigers om det ikke var en spesiell familie begivenhet som å besøke noen som bor i utlandet eller feire rundt år. Kan ikke du og samboeren din feriere alene nå så tenk bare på hvordan det blir om dere får barn? Hvis han er så avhengig av sin familie så blir det garantert enda mer familietid om dere får barn😂
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #11 Skrevet 2. februar 2023 Eh, du skjønner vel at dette blir verre etter barn? Velg en mann med samme ønsker og behov for familietid som deg 😛 han kommet selvsagt til å kreve familieferier og alt mulig med sin familie i all evighet, når han til og med gjør det før barn!! Anonymkode: b170f...57a 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #12 Skrevet 3. februar 2023 22 hours ago, AnonymBruker said: TS hær. Ikke noe galt med noen av våres familier heldigvis, bare veldig ulike! Han er fra en stor og livlig familie hvor alle skal gjøre alt sammen alltid… Jeg er fra stikk motsatt! Meg, mamma og en lillesøster (som dessverre har sosial angst, men hun er med på ting og deltar så godt hun klarer, ofte bare med å være tilstede uten å gjøre noe ut av seg). Derfor vanskelig å dra alle sammen (for det har han nemlig foreslått) mye folk å forholde seg til og mye ting som skal skje hele tiden og jeg er redd det hadde blitt mer slitsomt for min søster og mor, enn en avslappende ferie. Følte på dette selv sist ferie, da det var besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn med på turen. Veldig hyggelig, men veeeldig mye og ikke den typen ferie jeg ønsker meg. Vi bor i samme by som svigerfamilien på østlandet, mens min familie bor i nord. Jeg er nær min mor, men vi ringes ca 1 gang i uken + snap ofte, mens han som bor i samme by ringes med sine foreldre ca hver dag + møtes gjennomsnittlig 1-2 ganger i uken! Anonymkode: 266ed...c36 Da er det jo helt klart at dere prioriterer din familie. Anonymkode: 754f6...d0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå