Gå til innhold

Må Monstera planten ha mosestokk eller går det greit med kokosfiber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt Monstera plante og fikk beskjed på Plantasjen om å lage meg en mosestokk.

De hadde bambus fiberstokker men de kunne jeg ikke bruke til Monstera plante sa ekspeditøren.

Er det så viktig altså?

Anonymkode: 0545c...ec7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har kjøpt Monstera plante og fikk beskjed på Plantasjen om å lage meg en mosestokk.

De hadde bambus fiberstokker men de kunne jeg ikke bruke til Monstera plante sa ekspeditøren.

Er det så viktig altså?

Nei. Det er mulig det finnes en eller annen grunn til at mosestokk er bedre enn bambusfiber, men bambusfiber funker helt fint. 

For øvrig er ikke Plantasjen akkurat kjent for å prioritere fagkunnskap. Pris er viktigere der i huset. 

Anonymkode: 80513...092

Skrevet

Nei den er veldig lettstelt og vokser på hva som helst. Tror vår største har en plastpinne.

Anonymkode: 69b9a...868

• Liker 2
Skrevet

Min har bambus pinner og trepinner, er snart 150cm høy!

Anonymkode: b3e1d...655

Skrevet

Kjøpte planten på Mester Grønn og de visste ingenting om Monstera planten uansett hva jeg spurte om, så derfor ringte jeg til Plantasjen og damen hadde kunnskap om Monstera men hadde ikke mosestokker og sa jeg kunne lage en selv.

Kommer til å kjøpe en kokos eller bambusstokk.

Må Monstera planten vannes nedenfra og kan den stå på et gulvkaldt golv?

Skrevet

Monstera har luftrøtter, og mose holder på litt fuktighet, derfor vil den trives best med en stokk som har det. 

Kokosfiber holder ikke på fuktighet på samme måte. 

Røttene skal aldri stå i vann. 

Anonymkode: 3fa8f...047

Skrevet

Det går an å google monstera😂

• Liker 2
Skrevet (endret)

Min klatrer på to bambuspinner, og er kjempefin. Luftrøttene leder jeg ned i potta. Veldig enkel plante å få til. 

Endret av Boetica
  • Nyttig 1
Skrevet

Moseståkk fungerer dårlig i varme hus uten svært høy luftfuktighet.  Mosestokken skal holdes fuktig konstant og aldri tørke ut. Det krever vanning hver 3 time om jeg skulle hatt det i stua.

Anonymkode: d2ba6...b54

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Moseståkk fungerer dårlig i varme hus uten svært høy luftfuktighet.  Mosestokken skal holdes fuktig konstant og aldri tørke ut. Det krever vanning hver 3 time om jeg skulle hatt det i stua.

Anonymkode: d2ba6...b54

Tull. Mosestokker kan fint tørke ut, mellom dusjene. 

Skrevet

Ts her

Er det mye arbeid å lage mosestokk?

Jeg har hønsenetting men har ikke mose enda. Det høres mye styr ut å legge mosen i kaldt vann og så fryse den ned.

Hvor lenge i kaldt vann og må den tørke før jeg legger den i frysen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...