Gå til innhold

Medlem i en Facebook støttegruppe blokkerer de som motsier henne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg om jeg overreagerer på dette? 

Er med i en støttegruppe på fb, der ett av medlemmene flere ganger skriver ganske provoserende innlegg eller svar på andres innlegg- men når noen skriver rett fra levra til henne, for å "sette henne på plass" og gi til henne av samme mynt, da blir hun rasende. 

Jeg er én av de som motsa henne for mye tydeligvis, for til slutt rapporterte hun meg, men kom ingen vei med det - for deretter å blokkere meg. Nå kan jeg ikke lenger se tråder som omhandler ting hun skriver, og heller ikke få med meg samtaler jeg kanskje har nytte av, så lenge det er hun som starter temaet eller svarer på et innlegg hvor andre deretter kommer med sine syn. 

Kontaktet et par andre medlemmer jeg visste hun også hadde vært sint på, og viser seg at hun har gjort det samme med disse. 

Jeg vurderer å skrive et innlegg i gruppen om dette, for å høre hva andre medlemmer tenker, eller kontakte administrator og spør om denne personen burde få lov å være medlem i det hele tatt.... Men vet som sagt ikke om det kun er jeg som tenker slik.... Bør jo kunne være mulig å få med seg alt som tas opp i en gruppe ment som støtte og hjelp? 

Hva ville du gjort? 😏🤷‍♀️

Anonymkode: 5a983...b5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs jo hva temaet er, om det er personlige sårbare ting som blir delt? Da er nok terskelen lavere for å godta blokkering, enn om det handler om matoppskrifter. Jeg ville ikke vært med i grupper jeg ikke kunne blokkere enkeltpersoner jeg følte angrep meg, om jeg delte mye personlig, f.eks. Om en idiot ser en "matoppskrift" betyr mindre... 

Så se an hva som blir delt, og ta det evt med admin. Om det er OK å lage ett innlegg med spørsmål om enkeltmedlemmer bør jo uansett avklares med admin. 

Anonymkode: 61cbc...29f

• Liker 2
Skrevet

Spørs?

Men det rette er IKKE å henge henne ut med innlegg.

Kontakt admin. 

Anonymkode: 5813b...d21

• Liker 5
Skrevet

Du overreagerer. Det er en STØTTEGRUPPE så hvorfor er du der hvis du ikke støtter men skal drive å motsi folk?

Og en STØTTEGRUPPE er sannsynligvis opprettet for noen i sårbar situasjon, og da vil det være mange personer som kan assosiere til det som er i gruppen for å vise støtte. Å begynne å motsi og herse med personer i sårbar posisjon, kanskje med traumer osv er slemt og egoistisk gjort av deg. De som opplever kommentarene dine som traumetriggende eller belastende har all rett til å blokke deg.

Facebook er ikke livet ditt så bare meld deg ut av gruppen davel!

Anonymkode: 43e5f...07a

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Høres ut som om vi er i samme gruppe 😅  jeg er også  et veldig passivt medlem i en gruppe med en slik  admin. hun har vetorett og fullmakt 🤣 

Endret av Firtina
Skrevet

Når noen er som henne du beskriver og det er forstyrrende, så hjelper det ihvertfall ikke om dere er flere som begynner! Lær deg å overse eller spør deg selv hvorfor du bryr deg. Du må ihvertfall ikke henge ut en person! 

Skrevet

Det kommer jo litt ann på hva slags støttegruppe det er og formålet med denne.

Men i noen tilfeller ville jeg jo ha lagt det fram på melding til administrator, at denne personen gjør andre usikre i å dele ting eller skrive ting i støtte for andre, siden hun er så provoserende og oppfarende hele tiden.

Når ett medlem i en gruppe truer resten av medlemmene i gruppa med oppførselen sin, burde gruppeadministratorene ta tak og fjerne henne som medlem fra gruppa, og forhindre at hun kommer seg tilbake igjen.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.2.2023 den 12.32):

Kan noen fortelle meg om jeg overreagerer på dette? 

Er med i en støttegruppe på fb, der ett av medlemmene flere ganger skriver ganske provoserende innlegg eller svar på andres innlegg- men når noen skriver rett fra levra til henne, for å "sette henne på plass" og gi til henne av samme mynt, da blir hun rasende. 

Jeg er én av de som motsa henne for mye tydeligvis, for til slutt rapporterte hun meg, men kom ingen vei med det - for deretter å blokkere meg. Nå kan jeg ikke lenger se tråder som omhandler ting hun skriver, og heller ikke få med meg samtaler jeg kanskje har nytte av, så lenge det er hun som starter temaet eller svarer på et innlegg hvor andre deretter kommer med sine syn. 

Kontaktet et par andre medlemmer jeg visste hun også hadde vært sint på, og viser seg at hun har gjort det samme med disse. 

Jeg vurderer å skrive et innlegg i gruppen om dette, for å høre hva andre medlemmer tenker, eller kontakte administrator og spør om denne personen burde få lov å være medlem i det hele tatt.... Men vet som sagt ikke om det kun er jeg som tenker slik.... Bør jo kunne være mulig å få med seg alt som tas opp i en gruppe ment som støtte og hjelp? 

Hva ville du gjort? 😏🤷‍♀️

Anonymkode: 5a983...b5d

Gjør det noe, du liker henne jo ikke, hun er en fremmed. Samme det vel, glem henne. Du kan ikke tvinge noen til å lese det du skriver, eller ha tilgang til hva andre skriver. Thats life ;)

Anonymkode: 111bf...d05

• Liker 1
Skrevet

Så fint, da slipper du å ha noe med henne å gjøre.

Anonymkode: c845e...08f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...