AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #1 Skrevet 2. februar 2023 Trives dere med det? Anonymkode: 4ddeb...1a0
Nevrosererroser Skrevet 2. februar 2023 #2 Skrevet 2. februar 2023 Ja. Jeg har ingen ønsker om eller behov for hage. Jeg har to ganske store verandaer, det er mer enn nok vedlikehold for min del. 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #3 Skrevet 2. februar 2023 Ja. Litt kjedelig er det jo,men fordelene med det veier opp for ulempen av å ikke ha hage. Anonymkode: 4e84f...cd1 1
Daria Skrevet 2. februar 2023 #4 Skrevet 2. februar 2023 Ja, jeg har ikke noe ønske om hage. Da må den i så fall komme med gartner... 6 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #5 Skrevet 2. februar 2023 Hadde balkong da jeg bodde i blokk, var deilig det. Nå har jeg ett mål hage... Og bruker kun verandaen Anonymkode: ded53...65b 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #6 Skrevet 2. februar 2023 Vi har litt hage/grøntareal i min blokk (som også er skjermet for innsyn), men jeg bruker den aldri. Jeg har rett nok egen balkong, så kan sitte ute på sommerstid der, men det frister uansett lite med felleshage. Foretrekker heller å dra i parken eller på stranden om jeg vil ha litt mer utefølelse enn fra balkongen. For meg har ikke felleshagen noen annen funksjon enn at den gir et koselig inntrykk av strøket og blokken, bruksverdi for meg er tilnærmet null. Anonymkode: 4d0d2...0fc
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #7 Skrevet 2. februar 2023 Tja.. har veranda og kort vei til parker. Kunne sikkert vært digg med hage på fine sommerdager, men så er det jo litt jobb og. Synes det er deilig og slippe og måke snø i dag. Anonymkode: d7540...861
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #8 Skrevet 2. februar 2023 Mulig folk i Oslo bor i blokk fordi de ikke har råd til annet, men her i Arendal bygges det stadig mer leiligheter som folk foretrekker fremfor vedlikeholdskrevende endeboliger og store hager. Svært mange har overhode ingen interesse av å drifte en svær tomt, med mindre den som Daria sier, kommer med gartner. Anonymkode: de987...843 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #9 Skrevet 2. februar 2023 Nevrosererroser skrev (11 minutter siden): Ja. Jeg har ingen ønsker om eller behov for hage. Jeg har to ganske store verandaer, det er mer enn nok vedlikehold for min del. Det handler jo ikke alltid bare om vedlikehold. Jeg for min del, trivdes "greit", men hadde en terrasse som var 16 m2 og med sol hele dagen og uten innsyn, så det var greit. Det jeg savnet, var litt mer frihetsfølelse. Ha litt trær, planter og grønt gress - å rett å slett kunne gå å tusle litt på bakkeplan, uten å måtte gå til en park osv. Anonymkode: 61bb7...2b3 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #10 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mulig folk i Oslo bor i blokk fordi de ikke har råd til annet, men her i Arendal bygges det stadig mer leiligheter som folk foretrekker fremfor vedlikeholdskrevende endeboliger og store hager. Svært mange har overhode ingen interesse av å drifte en svær tomt, med mindre den som Daria sier, kommer med gartner. Anonymkode: de987...843 I arendal vil de bygge blokker på hver liten cm2 som ennå har litt skog eller grønt igjen. Sentrum skal fylles med beboelse, noe jeg syns er helt feil. Jeg hadde aldri villet ha hage. Det er for mye strev og alt må gjentas og gjentas. Anonymkode: 35bb8...e68
Tomas77 Skrevet 2. februar 2023 #11 Skrevet 2. februar 2023 Flyttet fra hus til leilighet mye for å slippe den fordømrade hagen.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #12 Skrevet 3. februar 2023 Jeg bodde ti år i blokk uten hage, og ja, jeg stortrivdes med det Det er både fordeler og ulemper med å ikke ha hage. Fordelen er at man kan kose seg i finværet uten å måtte tenke på plenklipping, luking, beskjæring av ting, osv. Jeg hadde altan jeg kunne sitte på, så jeg fikk uteplass, men helt uten vedlikehold Ulempen er jo at naboene var rett på andre siden av en liten skillevegg. Nå har jeg stor hage, og altså, selv om det er digg å ha privat uteområde som er fint og sånt, så er det dritt å måtte bruke de få penværsdagene vi har her på vestlandet til å arbeide i hagen.. Anonymkode: a7ef9...335
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #13 Skrevet 3. februar 2023 Jeg bodde i blokk med stor terrasse, det var helt herlig. Har hus med diger hage nå- og det er enormt masse jobb. Anonymkode: 2b6fe...06b
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #14 Skrevet 3. februar 2023 Jeg flyttet fra blokk og til hus med hage, og aldri om jeg skal bo i en blokk igjen. Det er en helt jævlig boform, og man sitter innesperret som ett hamster i hamsterbur. Takk gud for at jeg kan gi barna mine friheten en hage gir, og ikke må plassere dem i en blokk uten utemuligheter annet enn at de må følges til en park eller lekeplass.. Anonymkode: 9a887...85a 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #15 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg flyttet fra blokk og til hus med hage, og aldri om jeg skal bo i en blokk igjen. Det er en helt jævlig boform, og man sitter innesperret som ett hamster i hamsterbur. Takk gud for at jeg kan gi barna mine friheten en hage gir, og ikke må plassere dem i en blokk uten utemuligheter annet enn at de må følges til en park eller lekeplass.. Anonymkode: 9a887...85a Det er jo forskjell på blokker... OG hager. En av venninnene mine bor i blokk - og hun har langt bedre kontroll på ungene på fellesområdene i borettslaget enn jeg har på ungene mine ute i hagen vår.. Hun bor i første etasje, med lekeplassen RETT utenfor leiligheten, og kan se ungen fra sofaen hele tiden. Jeg har derimot en uoversiktlig hage med masse busker og nivåer, og stuen på motsatt side fra der hvor ungene leker, så av oss to er det jeg som må følge ungene ut for å leke, mens hun kan sitte inne og følge med.. Anonymkode: a7ef9...335
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #16 Skrevet 3. februar 2023 Flyttet fra enebolig til blokk. 4 etg med to terrasser. Store grøn områder rett utenfor med lekeplasser og grillplass. Aldri mer enebolig. Anonymkode: f74ec...4ac
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #17 Skrevet 3. februar 2023 Jeg leier i enebolig. Del av sokkel. Fra jeg skrev kontrakt til jeg flyttet inn 3 måneder senere hadde utleier bygget en kjempefin platting til meg, med levegg og det hele. På vising hadde de vist meg hvor jeg kunne sitte ute. Det er jo deres hage. De skulle bare visst at jeg heller går meg en tur, tar med matpakke om nødvendig og jeg trenger ikke sånn, så jeg kunne glatt bodd i blokk uten hage. Om jeg skal eie etterhvert så blir det å se etter et sted som er lettstelt, og da er blokk og leilighetskompleks med felles hage (evt ingen hage) noe jeg vil se etter. Balkong/veranda hadde jeg satt pris på da, selv om jeg ikke har behov for det nå. (Godt mulig utleier bygget den litt for egen del også, så området som er «mitt» var veldig tydelig. Vet det var mye ulikt med den som bodde før her. Utrolig fint gjort, men jeg er ganske flau over hvor lite den blir brukt. De bruker selv hagen mye så jeg føler det er litt å sitte til utstilling om jeg sitter ute, selv om de er kjempefine folk.) Anonymkode: 3b4fd...afc
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #18 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg leier i enebolig. Del av sokkel. Fra jeg skrev kontrakt til jeg flyttet inn 3 måneder senere hadde utleier bygget en kjempefin platting til meg, med levegg og det hele. På vising hadde de vist meg hvor jeg kunne sitte ute. Det er jo deres hage. De skulle bare visst at jeg heller går meg en tur, tar med matpakke om nødvendig og jeg trenger ikke sånn, så jeg kunne glatt bodd i blokk uten hage. Om jeg skal eie etterhvert så blir det å se etter et sted som er lettstelt, og da er blokk og leilighetskompleks med felles hage (evt ingen hage) noe jeg vil se etter. Balkong/veranda hadde jeg satt pris på da, selv om jeg ikke har behov for det nå. (Godt mulig utleier bygget den litt for egen del også, så området som er «mitt» var veldig tydelig. Vet det var mye ulikt med den som bodde før her. Utrolig fint gjort, men jeg er ganske flau over hvor lite den blir brukt. De bruker selv hagen mye så jeg føler det er litt å sitte til utstilling om jeg sitter ute, selv om de er kjempefine folk.) Anonymkode: 3b4fd...afc Jeg har bodd med en venninne i blokk noen måneder mellom ulike leiligheter, og i terrasseleilighet i kollektiv, igjen uten hage, men begge med veranda, og ikke noe problem, og savnet ikke hage noen av plassene. Anonymkode: 3b4fd...afc
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #19 Skrevet 4. februar 2023 On 2/2/2023 at 12:10 PM, AnonymBruker said: Trives dere med det? Anonymkode: 4ddeb...1a0 Ja, hvorfor skulle vi ikke det? Anonymkode: 7a87c...3bf
Helene1982 Skrevet 4. februar 2023 #20 Skrevet 4. februar 2023 Ja, ønsker meg ikke hage uten gartner, som andre her sier. Jeg har stor balkong, og for meg hadde det vært for mye jobb å stelle en hage. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå