Gå til innhold

Navnestatistikken for 2022

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skjønner oppriktig ikke hvorfor Nora, Jacob, Emma, Emil, Lucas osv er så populære enda. De har vel vært på topplisten i 10-20 år. Hvorfor ikke velge hvilket som helst annet navn? Har folk så ekstremt lite fantasi? 

Anonymkode: 45d44...07c

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt overrasket at Sofia var mest brukt i Oslo, det navnet vi valgte. Trodde Sofie var mer vanlig😅

Anonymkode: 14837...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.2.2023 den 13.09):

Jeg skjønner oppriktig ikke hvorfor Nora, Jacob, Emma, Emil, Lucas osv er så populære enda. De har vel vært på topplisten i 10-20 år. Hvorfor ikke velge hvilket som helst annet navn? Har folk så ekstremt lite fantasi? 

Folk velger de navn som de synes er fine. Jeg er forsåvidt enig i at mange av topp 10 er fine, så forstår hvorfor de blir populære. 

Anonymkode: c9793...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Folk velger de navn som de synes er fine. Jeg er forsåvidt enig i at mange av topp 10 er fine, så forstår hvorfor de blir populære. 

Men hva med å være litt mer originale? Om Emma er et navn du synes er fint, ok, men det er mange navn som ligner Emma uten å være topp 1 i 20 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er mange «kjedelige» navn på topp ti, men mange av dem er jo fine også. Tipper flertallet ikke er så klar over topplistene, men bare velger det de liker. Mitt eldste barn er snart 5 år. Før jeg ble gravid hadde jeg aldri kikket på ei navneliste, og ble overrasket da jeg så at navnet var på ca. 50. plass. Det gjorde ikke at vi lette etter et nytt navn for jenta vår 

Anonymkode: 0df0a...47a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, AnonymBruker said:

Men hva med å være litt mer originale? Om Emma er et navn du synes er fint, ok, men det er mange navn som ligner Emma uten å være topp 1 i 20 år.

Det er nok ikke alle som er så opptatt av om navnet er veldig vanlig eller ikke. Men er enig i at det er litt snodig at de samme navnene topper listene år etter år. 

Anonymkode: 3b07e...0c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.2.2023 den 16.48):

Joda, valgte selv et navn som IKKE er på topplisten, men syns nesten det er verre andre veien, når man skal være SÅ original og "lage" sitt eget navn. Tar mye heller Emma enn Otiljana feks 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Joda, valgte selv et navn som IKKE er på topplisten, men syns nesten det er verre andre veien, når man skal være SÅ original og "lage" sitt eget navn. Tar mye heller Emma enn Otiljana feks 

Helt uenig, elsker sjeldne navn🥰 men nå har jeg bodd i USA også, så det er ingenting som sjokkerer meg lengre når det kommer til navn. Man blir vant til det meste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laraa skrev (18 timer siden):

Overraskende at ikke Nathalie er med. Synes alle jenter heter det nå for tiden 

Må være noe spesielt i din omgangskrets da, var under 40 barn som fikk det navnet i fjor. Kjenner selv ikke til noen småbarn med det navnet.

Anonymkode: 0bfe4...787

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.2.2023 den 23.46):

Veldig enig i det! Kjedelig med toppliste navn, men direkte harry med sånne hjemmesnekra navn! Her blir det et navn som ikke er på topp 50 lista, men som likevel er et normalt navn, norrønt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.2.2023 den 13.48):

Helt uenig, elsker sjeldne navn🥰 men nå har jeg bodd i USA også, så det er ingenting som sjokkerer meg lengre når det kommer til navn. Man blir vant til det meste. 

Dei sjukaste namna eg har høyrd om kjem frå USA. Tolightacandle og Abcde er tydelegvis jentenamn der 😳

Anonymkode: 5e5fb...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dei sjukaste namna eg har høyrd om kjem frå USA. Tolightacandle og Abcde er tydelegvis jentenamn der 😳

Anonymkode: 5e5fb...ac8

Du kan kalle ungene dine hva enn du vil der borte. Vet om noen der som har kalt sønnen Ragnarok😂😂 Har også vært borti Musiq, Rainbeau, Holleighwood og A’leggicee. Ellers har vi vanlige navn som er skrevet på helt grusomme måter, typ Ahschleagh(bare gjett hva navn det skal forestille) og Verawnikah. Det er så ille det borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...