Kar på 035 Skrevet 2. februar 2023 #1 Skrevet 2. februar 2023 Hvorfor er folk blir mer rasshøl, og tenker på sitt eget ego, og driter i alle andre? Om du spør en eller annen om få hjelp til en liten tjenste/hjelp så gidder ikke folk gjøre noe. Skal de gjøre så sitter det langt inne å få hjelp. Og dersom de skal gjøre hjelpe en med en eller annen tjenste/hjelpe noe så skal de ha betaing for at de gjør det....dersom vil gjøre noe i heltatt... Husker for noen år siden så var enkelt, en spurte om å få hjelp...og en fikk hjelp... men nå vil heller folk tenke på seg, være en stor egoist og driter i alle andre... Spørsmålet mitt er: Er det sånt samfunn vi vil ha? Hvorfor er det blitt sånn? Hvorfor er det så vaskelig å hjelpe andre som trenger bare litt hjelp? Og når første en skal få hjelp så er det jammen det letteste veien å gå, og bare drite i alt er mye bedre andre og ikke minst samvittheten. Kjør debatt
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #2 Skrevet 2. februar 2023 Kar på 035 skrev (2 minutter siden): Hvorfor er det blitt sånn? Fordi vi tidligere var et homogent samfunn hvor alle dro i samme retning. Når et land ikke lengre er homogent, så tenker alle på seg selv. Dette er en villet utvikling over lang tid. Anonymkode: 69aa8...a79 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #3 Skrevet 2. februar 2023 Hei kar på 35 som er kvinne Noen av grunnene: Ekstrem induvidualisme der alle har ansvar for seg selv. Ikke noe ansvarsfølelse for hvilken retning samfunnet går ikke Ikke ansvarsfølelse for hvilken retning lokalsamfunnet går i Samfunn der mentalitet og holdning bruk penger, blir rik,oppnå status ligger tykt. Å ha og være dette er viktigere enn å ha gode verdier og integritet. Det gir status å være rik, ikke så mange bryr seg om de som hjelper og bidrar til et bedre samfunn Vi går stadig i enn verre retning der ungdommen vår blir helt hjernevaska av influensere og sosiale medium. Barna idag kommer til å vokse opp og bli ødelagte mennesker i stor grad Anonymkode: 84b62...02f
Illuminatum Skrevet 2. februar 2023 #4 Skrevet 2. februar 2023 Det er nok litt forskjeller. Jeg kjenner ikke samme virkelighet. I min familie og de jeg omgås ellers er det helt vanlig å hjelpe hverandre. Har aldri fått eller mottatt ønske om betaling. Dog ser jeg på at det blir stadig færre foreldre som melder seg til å å kjøre sine egne barn på kamper etc.
Voksenmann Skrevet 2. februar 2023 #5 Skrevet 2. februar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Fordi vi tidligere var et homogent samfunn hvor alle dro i samme retning. Når et land ikke lengre er homogent, så tenker alle på seg selv. Dette er en villet utvikling over lang tid. Anonymkode: 69aa8...a79 Spot on. Konsekvensen av en stor endring i demografien.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #6 Skrevet 2. februar 2023 Kar på 035 skrev (1 time siden): Hvorfor er folk blir mer rasshøl, og tenker på sitt eget ego, og driter i alle andre? Om du spør en eller annen om få hjelp til en liten tjenste/hjelp så gidder ikke folk gjøre noe. Skal de gjøre så sitter det langt inne å få hjelp. Og dersom de skal gjøre hjelpe en med en eller annen tjenste/hjelpe noe så skal de ha betaing for at de gjør det....dersom vil gjøre noe i heltatt... Husker for noen år siden så var enkelt, en spurte om å få hjelp...og en fikk hjelp... men nå vil heller folk tenke på seg, være en stor egoist og driter i alle andre... Spørsmålet mitt er: Er det sånt samfunn vi vil ha? Hvorfor er det blitt sånn? Hvorfor er det så vaskelig å hjelpe andre som trenger bare litt hjelp? Og når første en skal få hjelp så er det jammen det letteste veien å gå, og bare drite i alt er mye bedre andre og ikke minst samvittheten. Kjør debatt Hvem hjelper du? Hva er ditt bidrag? Kan dette være deg og at du har brukt opp ditt nettverk? Kjenner meg ikke igjen, vi hjelper fremdeles «naboen» og «naboen» hjelper oss. Anonymkode: 1c365...869
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #7 Skrevet 2. februar 2023 Når man ikke lenger føler at samfunnet tar vare på folk, sånn som vi har bygd ned velferdsstaten, er vel det resultatet? Da må vi alle begynne å verne om oss selv. Anonymkode: a04ec...dc2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #8 Skrevet 2. februar 2023 Fordi man kan gi faen. Det kunne man ikke før. Anonymkode: 4b938...3af
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #9 Skrevet 2. februar 2023 Jeg tror også du er kvinne og at du laget en lignende tråd før. Folk rundt deg er vel lei av at du er så hjelpeløs og må mase på andre om hjelp til alt mellom himmel og jord. Jeg kjenner ingen slike, men blir jeg spurt, hjelper jeg gjerne, men ønsker ikke å bli utnyttet eller bli kontaktet av folk som bare gir lyd i fra seg når de vil jeg skal gjøre dem en tjeneste. Anonymkode: a9013...d61
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #10 Skrevet 2. februar 2023 Kar på 035 skrev (5 timer siden): Hvorfor er folk blir mer rasshøl, og tenker på sitt eget ego, og driter i alle andre? Om du spør en eller annen om få hjelp til en liten tjenste/hjelp så gidder ikke folk gjøre noe. Skal de gjøre så sitter det langt inne å få hjelp. Og dersom de skal gjøre hjelpe en med en eller annen tjenste/hjelpe noe så skal de ha betaing for at de gjør det....dersom vil gjøre noe i heltatt... Husker for noen år siden så var enkelt, en spurte om å få hjelp...og en fikk hjelp... men nå vil heller folk tenke på seg, være en stor egoist og driter i alle andre... Spørsmålet mitt er: Er det sånt samfunn vi vil ha? Hvorfor er det blitt sånn? Hvorfor er det så vaskelig å hjelpe andre som trenger bare litt hjelp? Og når første en skal få hjelp så er det jammen det letteste veien å gå, og bare drite i alt er mye bedre andre og ikke minst samvittheten. Kjør debatt fordi tid er verdifult i dagens samfunn jobber (om man er to voksne i en familie med barn) kanskje begge voksne fulle dager. hvilket betyr at pendler man i tillegg reiser man kanskje hjemme fra 06 om morran og er ikke hjemme igjen før i 17-18 tiden på kvelden. har man barn kan man plusse på reisetid for henting levering i barnehager/ skoelr/ fritidsordninger/ hobbyer et. her så skal man lage middag/ spise vaske opp- da er klokka kanskje 19-20 allerede. så ønsker man kanskje litt egentid eller kvalitetstid med sin kjære og barn, og da er det kvelden allerede. da er det kanskje ikke så viktig at vigdis 65 i naboleiligheta heller vil at du skal komme bort å bruke 2 timer på å fikse toalettet hennes som er tett pga hun har spylt ned vaskekluter. Anonymkode: 2598a...eac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå