Nassenøff Skrevet 2. februar 2023 #1 Skrevet 2. februar 2023 Er 30 timer for lenge? Kommer seg ikke uf, men tre rom godt med vann, mat og do kasse.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #2 Skrevet 2. februar 2023 Maks 24 timer. Anonymkode: 15028...17d 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #3 Skrevet 2. februar 2023 De skal ha tilsyn minimum en gang i døgnet Anonymkode: cea7d...210 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #4 Skrevet 2. februar 2023 Til vanlig nei. Viss dette skjer ofte må du finne en anenn løsning. Men la oss si du har en katt og kanskje iløpet av dens liv på 15-20år. Så har den 1-4ganger måtte hatt 30-48timers alene tid. Av meget gode årsaker og du har gjort alt du kunne for å finne passer og hørt med dyrehotell. Men du måtte desverre ha en kikhull opreasjon og ligge 1 døgn til opservasjon. Ja da vil jeg si det er bedre og latt katten ha litt for mye alene tid en og miste hjemme sitt. Det er alt for mange hjemløse katter. Da er det mye bedre at katten har et stabilt hjem hos deg en og bli omplastert eller bo resten av livet uten eier. Anonymkode: 2a633...73d 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #5 Skrevet 2. februar 2023 Mine har tilsyn en gang i døgnet når jeg er borte. Men jeg krever ikke at kattepasser må legge opp sin timeplan så de aldri er mer enn 24 timer alene. Hun har skole, og forelesninger/gruppearbeid på litt uregelmessig tidspunkt. I jula så var hun innom formiddagen en dag, og dagen etter ble det ikke før på kvelden forid hun måtte med egen katt til veterinæren. Det samme når jeg passer andre sine. I helgene foretrekker jeg gjøre unna ærend og lignende i 13-14 tiden. Men på ukedagene så kan jeg ikke stikke innom pus før i 16-17 tiden. Så om jeg passer søndag til mandag, så er det vanligvis rundt 30 timer, men jeg prøver unngå at det tar lengre tid. Men alltid minst en gang pr døgn! Anonymkode: 42099...7e0
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #6 Skrevet 2. februar 2023 Det aller lengste jeg har latt en katt være alene er halvannet døgn. Det var en rolig, voksen katt, som var vant med å være inne. Det lengste jeg har latt to katter være helt alene er knappe tre døgn. De trives godt i eget selskap, leker sammen, sover sammen, og har stor do og flere drikkestasjoner. Generelt kan jeg la disse være alene 48 timer om vi ser det blir veldig tungvint med pass. Har også kamera, så ser at alt er ok. Og etter mange år med katt vet jeg at huset er helt kattesikkert. Må sies at dette har vært krisetilfeller, uten noen mulighet for pass, der jeg måtte reise. Dyrehotell er hat, og ville stresset dem mer. Generelt praktiserer jeg besøk en times tid hver dag, og friskt vann, ren do, og våtfor daglig. Anonymkode: fb1ac...2a6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #7 Skrevet 2. februar 2023 Jeg glemte en ting; Det kommer også an på hva katten er vant med. Her reiser vi en og annen helg/uke, jobber en del, trener, er sosiale. Holder soveromsdøra lukket. Så kattene er vant med at det kan være en del timer uten menneske-kontakt. Om du går fra å være hjemme nesten hver dag, og at katten er vant med at du er der, til 30 timer helt alene, så synes jeg det i alle tilfeller er for mye. Anonymkode: fb1ac...2a6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #8 Skrevet 2. februar 2023 Våre to har vært alene en uke. De har katteluke så de kan komme og gå som de vil. Svigers var innom hver dag og ga mat/vann. Vi hadde kamera som vi fulgte med de på. Men det sagt, så tror jeg ikke de liker det. De var skikkelig avvisende da vi kom tilbake. Tok 2-3 dager før de var tilbake i normal gjenge. Anonymkode: acec2...89b 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #9 Skrevet 2. februar 2023 Det spørst litt på katten din. Eit døgn skal gå greitt uansett da. Vi har utepus som fint klarer seg nokre dagar for seg sjølv med stor matstasjon og drikkevatn. Sjølv om han er kastrert hender det at han drar på vandring i skogen i eit par dagar. Han får kome inn når han vil, det er som regel ikkje lenge om gongen før han mjaue med døra. Det er kun når det er f.eks -4 grader og nedover at han vil vere inne og sove på badegolvet. Anonymkode: 7826f...44c
Eva-Lena Skrevet 2. februar 2023 #10 Skrevet 2. februar 2023 Ds jeg hadde katt var jeg flere ganger borte fra Torsdag- Søndag. Hadde ett vindu på gløtt så hun kunne gå ut og inn som hun ville. Der hadde hun godt med mat og vann. Dette fungerte helt fint. Dette skjedde både sommer og vinter. Hadde en nabo som egentlig ikke hadde noe ansvar for henne, men katta og naboen var så glade i hverandre at hun var ofte inne hos han også. Hadde han sett at katta mi var syk eller skadet ville han ringt meg med en gang. Han hadde tatt henne til veterinær også om det behovet hadde vært der.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #11 Skrevet 2. februar 2023 Eva-Lena skrev (5 minutter siden): Ds jeg hadde katt var jeg flere ganger borte fra Torsdag- Søndag. Hadde ett vindu på gløtt så hun kunne gå ut og inn som hun ville. Der hadde hun godt med mat og vann. Dette fungerte helt fint. Dette skjedde både sommer og vinter. Hadde en nabo som egentlig ikke hadde noe ansvar for henne, men katta og naboen var så glade i hverandre at hun var ofte inne hos han også. Hadde han sett at katta mi var syk eller skadet ville han ringt meg med en gang. Han hadde tatt henne til veterinær også om det behovet hadde vært der. Jeg er ganske glad for at det har kommet en lov som gjør det ulovlig å gjøre nettopp dette. Anonymkode: 42099...7e0 1
Nassenøff Skrevet 2. februar 2023 Forfatter #12 Skrevet 2. februar 2023 Dette er en veldig rolig gutt på 7 år. Ligger stort sett i senga vår 95% av døgnet. Resterende 5 rusler han rundt i huset. Spiser, vil ha kos, eller ut på verandaen og inn igjen. Aldri vært lenger alene enn en halv dag tidligere. Finner ingen til å passe, akkurat nå er vi bredt bort fra tidlig lørdag, til søndag. Tenkte da å reise hjem fra morgenen. Men ser det kan gå 30 timet... jeg kan vurdere å bli hjemme
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #13 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er ganske glad for at det har kommet en lov som gjør det ulovlig å gjøre nettopp dette. Anonymkode: 42099...7e0 Jeg er så uendelig enig med deg. Alt for mange katter går for ingenting, for man kan jo bare skaffe en ny. Men akkurat her synes jeg du siterer feil person. Katter er ulike, noen er veldig selvstendige. Og her er det også en nabo som følger opp. Jeg har selv hatt tilpassete ordninger for alle kattene jeg har hatt ansvar for, da de er ulike. Anonymkode: fb1ac...2a6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #14 Skrevet 2. februar 2023 Nassenøff skrev (1 minutt siden): Dette er en veldig rolig gutt på 7 år. Ligger stort sett i senga vår 95% av døgnet. Resterende 5 rusler han rundt i huset. Spiser, vil ha kos, eller ut på verandaen og inn igjen. Aldri vært lenger alene enn en halv dag tidligere. Finner ingen til å passe, akkurat nå er vi bredt bort fra tidlig lørdag, til søndag. Tenkte da å reise hjem fra morgenen. Men ser det kan gå 30 timet... jeg kan vurdere å bli hjemme Har du undersøkt om det er pass hjemme tjenester i området der du bor? Anonymkode: fb1ac...2a6
Nassenøff Skrevet 2. februar 2023 Forfatter #15 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det spørst litt på katten din. Eit døgn skal gå greitt uansett da. Vi har utepus som fint klarer seg nokre dagar for seg sjølv med stor matstasjon og drikkevatn. Sjølv om han er kastrert hender det at han drar på vandring i skogen i eit par dagar. Han får kome inn når han vil, det er som regel ikkje lenge om gongen før han mjaue med døra. Det er kun når det er f.eks -4 grader og nedover at han vil vere inne og sove på badegolvet. Anonymkode: 7826f...44c Ikke noe tema å la han være ute i kulda. Det er et døgn alt for lenge, han hæler så vidt å løpe rundt huset for å gjøre fra seg stakkar... så må bli med en kasse inne,og tilgang til 3 rom. Klorestativ, mat og vann
Nassenøff Skrevet 2. februar 2023 Forfatter #16 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du undersøkt om det er pass hjemme tjenester i området der du bor? Anonymkode: fb1ac...2a6 Nærmeste ledig er 3 timer i motsatt retning, fikk tilbud av ei veninne, men pusen her trives absolutt ikke i andre dyrs nærvær
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #17 Skrevet 2. februar 2023 Nassenøff skrev (1 minutt siden): Nærmeste ledig er 3 timer i motsatt retning, fikk tilbud av ei veninne, men pusen her trives absolutt ikke i andre dyrs nærvær Nå tenkte jeg på slike som tilbyr å komme hjem til deg 30 eller 60 minutter. Ofte er studenter tilknyttet slike tjenester, og du kan se hvor de bor i forhold til deg. En gang det var krise ringte jeg faktisk på hos en nabo. Visste hun hadde katt, og hadde et godt inntrykk, men kjente henne ikke ut over det. Hun er nå fast kattevakt her. Eventuelt om det er noen tenåringer i nabolaget? Anonymkode: fb1ac...2a6
Nassenøff Skrevet 2. februar 2023 Forfatter #18 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå tenkte jeg på slike som tilbyr å komme hjem til deg 30 eller 60 minutter. Ofte er studenter tilknyttet slike tjenester, og du kan se hvor de bor i forhold til deg. En gang det var krise ringte jeg faktisk på hos en nabo. Visste hun hadde katt, og hadde et godt inntrykk, men kjente henne ikke ut over det. Hun er nå fast kattevakt her. Eventuelt om det er noen tenåringer i nabolaget? Anonymkode: fb1ac...2a6 Jeg fortsetter å forhøre meg frem til fredag kveld, får jeg ikke napp får jeg sende mann og barn bort, så blir jeg hjemme.😊
Eva-Lena Skrevet 2. februar 2023 #19 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg er ganske glad for at det har kommet en lov som gjør det ulovlig å gjøre nettopp dette. Anonymkode: 42099...7e0 Hva er så galt med dette da? Naboen så jo katta mi daglig. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #20 Skrevet 2. februar 2023 Jeg har egen regel på maks fredag-søndag. Det har gått fint de få gangene jeg har gjort det. Har ofte på kamera så jeg ser katten Anonymkode: 30dd1...01e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå