AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #1 Skrevet 2. februar 2023 Hei, eldste har kastet opp x1, jeg er uggen i magen selv. Minstemann (2,5 år) er i toppform. Sende han i bhg eller ikke? I bhg risikerer jeg jo at han blir dårlig ila dagen og kan smitte andre. Blir han hjemme får han jo garantert smitte av å være oppå oss. Orker heller ikke gjøre noe særlig, så det vil bli (alt for) mye skjerm og kjedelig mat. Hensynet til andre står vel sterkest..? Anonymkode: 8a440...fba
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #2 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hei, eldste har kastet opp x1, jeg er uggen i magen selv. Minstemann (2,5 år) er i toppform. Sende han i bhg eller ikke? I bhg risikerer jeg jo at han blir dårlig ila dagen og kan smitte andre. Blir han hjemme får han jo garantert smitte av å være oppå oss. Orker heller ikke gjøre noe særlig, så det vil bli (alt for) mye skjerm og kjedelig mat. Hensynet til andre står vel sterkest..? Anonymkode: 8a440...fba Jeg ville latt min være hjemme. Av litt ulike grunner: Han blir ikke mindre smittet av dere ved å være i barnehagen, han har vært og skal være sammen med dere senere. I tillegg risikerer du at du må ut og hente han mens du er uggen og syk. Med mindre far kan hente han etterpå, hvis det er noen involvert? Anonymkode: de0aa...086
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #3 Skrevet 2. februar 2023 For et par uker siden fikk far og jeg omgangssyke, men 1-åringen var i knallform. Vi fikk hjelp til å levere og hente i barnehage et par dager, så kunne vi fly uforstyrret på do eller henge over bøtta i noen timer om dagen. Hadde vi måttet så hadde vi selvsagt klart å ta vare på henne hjemme på et vis, men hun var jo frisk. Hun ble aldri syk, utrolig nok. Vi hadde fått beskjed om at det gikk mye omgangssyke i barnehagen uken før, så vi regnet jo med at hun skulle bli syk uansett, men det ble hun aldri. Anonymkode: a2f6a...deb
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #4 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg ville latt min være hjemme. Av litt ulike grunner: Han blir ikke mindre smittet av dere ved å være i barnehagen, han har vært og skal være sammen med dere senere. I tillegg risikerer du at du må ut og hente han mens du er uggen og syk. Med mindre far kan hente han etterpå, hvis det er noen involvert? Anonymkode: de0aa...086 Pappaen kan hente, men jeg må evt. levere og det virker nesten tøffere enn å ha han hjemme akkurat nå😅 Anonymkode: 8a440...fba
Gipetto Skrevet 2. februar 2023 #5 Skrevet 2. februar 2023 Jeg ville holdt hjemme, du vet jo aldri om barnet er smittet eller ikke tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #6 Skrevet 2. februar 2023 Tenker at du gjør de i barnehagen en stor tjeneste ved å la han bli hjemme. Å når man er dårlig og barn er dårlige så er mye tv og kjedelig mat (gjerne enkel mat) helt greit. Anonymkode: 6637f...b5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå