Gjest Jalileh Skrevet 20. desember 2005 #1 Skrevet 20. desember 2005 For rundt 1-2 år siden, når jeg var rundt 20-21 år så forandret kroppen min seg, igjen. Jeg fikk større pupper, en liten pute på magen, en mer definert midje, ja jeg ble mer kvinnelig. Jeg hadde en del plager i forbindelse med dette (mensen klikka blandt annet), så jeg oppsøkte jo lege. Føltes ut som om jeg var i overgangsalderen (nei, så gammel er jeg ikke, men hadde sånne symptomer ) med hetetokter og alt. Jeg oppsøkte som sagt legen, han tok masse prøver og sånt og jeg var helt frisk. Han konkluderte med at jeg var i en slags senpubertet. For meg var dette nesten helt forferdelig. Å bli kjent med kroppen sin på nytt. Men heldigvis så har ting "gått seg til", og jeg føler meg bedre. Jeg bare lurte... merket noen her inne noe til senpuberteten? Er det vanlig? Eller er det ikke alltid at det merkes på alle?
Gjest GreenSky Skrevet 20. desember 2005 #2 Skrevet 20. desember 2005 Har aldri tenkt over det med "senpubertet" som du sier. men at kroppen forandret seg og ble mer kvinnelig/formfull i begynnesen av 20-årene, stemmet i alle fall for meg. Husker mamma sa til meg en sommer da jeg var 21 at "guttebena" mine hadde forsvunnet og jeg hadde fått "jenteben" i stedet.
Malama Skrevet 20. desember 2005 #3 Skrevet 20. desember 2005 Aldri tenkt på det som en senpubertet, men min kropp forandra seg også en del i den alderen der. Men jeg begynte på p-piller og ga dem skylda for det jeg da. (men nå har jeg slutta på dem, og egentlig har hverken magen eller puppene "forandret seg tilbake", så... )
Gjest gjest1 Skrevet 20. desember 2005 #4 Skrevet 20. desember 2005 Håper ikke jeg opplever dette.. Blir 21 til våren. Er faktisk mindre nå enn da jeg kom i puberteten, og vil gjerne forbli sånn. (Selv om noen kilo mindre kunne vært greit.) Jeg vil ikke inn i noen senpubertet!
Gjest Varg-Menja Skrevet 20. desember 2005 #5 Skrevet 20. desember 2005 Jeg merket det godt da jeg var 23 år gammel, plutselig vokste puppene en hel cup, og hoftene vokste ut av alle buksene jeg hadde... Forferdelig irriterende, spesielt for meg som fikk dette så innmari seint.
Gjest gjest1 Skrevet 20. desember 2005 #6 Skrevet 20. desember 2005 Nei heldigvis. Holdt lenge med den første puberteten.
Arkana Skrevet 20. desember 2005 #7 Skrevet 20. desember 2005 Jeg merket ikke noe til det i allefall.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2005 #8 Skrevet 20. desember 2005 Kanskje det varierer hvor mye endringer som skjer, at de fleste bare går gjennom stemmeskiftet, mens noen merker det også på andre måter?
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2005 #9 Skrevet 21. desember 2005 Jeg tror det må være det jeg kaldte 21-års krisa. Når man oppdager at man har lagt på seg og begynner å trene hardt.
Gjest Jalileh Skrevet 21. desember 2005 #10 Skrevet 21. desember 2005 Håper ikke jeg opplever dette.. Blir 21 til våren. Er faktisk mindre nå enn da jeg kom i puberteten, og vil gjerne forbli sånn. (Selv om noen kilo mindre kunne vært greit.) Jeg vil ikke inn i noen senpubertet! ← Er ikke sikkert alle legger så godt merke til det heller. Jeg var kanskje bare veldig uheldig? Mener å huske at jeg aldri hadde noen særlige plager i fjortiss-puberteten, men nå for et år eller to siden, da merket jeg at ting forandret seg. Kan jo hende du slipper unna med det. Er jo noen i denne tråden som ikke har opplevd det også.
Gjest Jalileh Skrevet 21. desember 2005 #11 Skrevet 21. desember 2005 Jeg tror det må være det jeg kaldte 21-års krisa. Når man oppdager at man har lagt på seg og begynner å trene hardt. ← Hahaha... Vel, der følte jeg meg truffet. Jeg har alltid trent, men hadde et opphold for en stund siden. Når jeg kom i denne senpuberteten så begynte jeg med treninga igjen og gikk på beinhardt også. Det hele enda selvfølgelig med en benhinnebetennelse også videre.
Gjest Jalileh Skrevet 21. desember 2005 #12 Skrevet 21. desember 2005 Jeg merket det godt da jeg var 23 år gammel, plutselig vokste puppene en hel cup, og hoftene vokste ut av alle buksene jeg hadde... Forferdelig irriterende, spesielt for meg som fikk dette så innmari seint. ← Jupp. Helt likt meg det. Hadde store nok pupper fra før av, men de skulle tydeligvis vokse seg enda litt større. Samme var det med hoftene, men som sagt. Har jo blitt vandt til dette nå. Og må jo bare godta meg selv.
Gjest Jalileh Skrevet 21. desember 2005 #13 Skrevet 21. desember 2005 Kanskje det varierer hvor mye endringer som skjer, at de fleste bare går gjennom stemmeskiftet, mens noen merker det også på andre måter? ← Ja. det kan nok helt sikkert stemme det.
Gjest Aloha Skrevet 21. desember 2005 #14 Skrevet 21. desember 2005 Jeg opplevde ikke dette, heller. Er nok veldig individuelt?
Gjest LoisLane Skrevet 21. desember 2005 #15 Skrevet 21. desember 2005 Nope. Puten på magen har kommet senere...
Gjest gjest1 Skrevet 22. desember 2005 #16 Skrevet 22. desember 2005 Min magepute kom da jeg var atten. Ellers hadde jeg fyrstikkfasong til jeg hadde fått alle tre ungene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå