Gjest lilletroll Skrevet 22. desember 2005 #41 Del Skrevet 22. desember 2005 Hvis du kunne velge mellom å være hjemme uten arbeid og å jobbe ute, hva ville du valgt? (Forutsatt at du hadde god økonomi uavhengig av jobb) ← En kombinasjon. Jeg var sykemeldt en lang stund og fant ut at jeg ble srpø av å gå hjemme hele tiden, men en 50% stilling hadde kanskje vært noe hvis økonomien hadde vært sånn at det var en mulighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mari Skrevet 8. januar 2006 #42 Del Skrevet 8. januar 2006 Det er noe helt annet å ha økonomisk frihet til å være hjemme, og da velge det selv, og det å være sykemeldt eller arbeidsledig. Jeg er student og lærer meg ting jeg ikke kunne gjordt hvis ikke jeg hadde hatt en mann som klarer å forsørge begge + at jeg har en grunn kapital som er ganske god... Det er utrolig deilig å kunne levere barna sent i barnehagen og hente dem tidlig, de dagene jeg ikke har skole. Det er mange ting man kan gjøre som hjemmeværende, man kan dyrke de interessene man har og man kan få nye interesser, frivelig arbeid er foreksempel en god måte å bidra til noe positivt til andre samtidig som man får masse innputt fra andre mennesker! Man behøver ikke å stirre inn i veggen hele dagen heller. En annen fordel ved å ha den økonomiske sikkerheten så man ikke trenger å jobbe er at da kan man velge å jobbe med noe man brenner for i stede for å ta en jobb bare for å klare å betale regninger, som alt for mange må (desverre). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2006 #43 Del Skrevet 8. januar 2006 Er deilig å gå hjemme, skal innrømme det, men det gir meg mye mer som menneske å jobbe - også blir man sliten når dagen er over, det har jeg sjelden blitt når jeg har gått hjemme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Isabellas Skrevet 8. januar 2006 #44 Del Skrevet 8. januar 2006 Hvis du kunne velge mellom å være hjemme uten arbeid og å jobbe ute, hva ville du valgt? (Forutsatt at du hadde god økonomi uavhengig av jobb) ← Jeg ville jobbet deltid (ikke fulltid) ute slik at jeg hadde noe fast å gjøre om dagene. Å gå hjemme er kjedelig i lengden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2006 #45 Del Skrevet 9. januar 2006 Kvinne med lang utdanning og god jobb her: hvis jeg kunne velge ville jeg ha valgt å være hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest :) Skrevet 11. januar 2006 #46 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg har det samme svaret som mange andre her.. Jeg ville helt klart valgt å jobbe. Det gir meg mye mer enn hvis jeg ikke jobbet. Jeg får en bedre følelse av at jeg får brukt meg selv og det jeg har kompetanse og kunnskap om, og gjort noe nyttig i samfunnet. Og jeg føler at jeg får være til hjelp for andre. Men hvis jeg hadde hatt mann og barn, hadde det vært annerledes så klart.... Da ville jeg vært hjemme med barna en stund, før jeg begynte å jobbe igjen. Det hadde vært deilig å dyrke hobbyer og interesser samtidig med å passe barn. Og jeg hadde sikkert fått lest en del bøker som jeg ikke rekker å lese til vanlig. Men jeg ville nok ikke vært hjemme lenge... Det er godt med litt miljøforandring, og jeg hadde nok kjedet meg i lengden (selv om det jo er masse jobb med hus og barn). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 11. januar 2006 #47 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg har det samme svaret som mange andre her.. Jeg ville helt klart valgt å jobbe. Det gir meg mye mer enn hvis jeg ikke jobbet. Jeg får en bedre følelse av at jeg får brukt meg selv og det jeg har kompetanse og kunnskap om, og gjort noe nyttig i samfunnet. Og jeg føler at jeg får være til hjelp for andre. ← Det er her det stanger da vet du ;-) Det er ikke alle som kan bruke seg selv og sine talenter i jobb-sammenheng :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest :) Skrevet 11. januar 2006 #48 Del Skrevet 11. januar 2006 Ja, jeg forstår så klart det..! Det er ikke alltid like enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 11. januar 2006 #49 Del Skrevet 11. januar 2006 Hvis valget var enten eller ville jeg nok at jeg ville valgt å ikke jobbe. Dette betyr i denne sammenheng ikke at jeg kun skulle sitte hjemme og se på dårlige såpeserier hele dagen, men med minimum den samme økonomi som i dag er det jo mange muligheter til å eventuelt ta en utdannelse som var mer relatert til interssene mine, gå på kurs (dans, yoga, fransk, keramikk you name it), trene, reise mer og tilbringe tid i utlandet i vinterhalvåret. I første omgang ville jeg kanskje prøvd å jobbe 50-60% også eventuelt slutte å jobbe etterhvert. *drømme* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå