Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fjernet tekst 

Endret av littopgitt
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden ingen vet hva som ble sagt så blir det vanskelig å skulle si noe om hva du burde gjøre. Men det virker ikke som tingene du har sagt er videre bra siden du måtte innrømme det til nåværende kjæreste.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Fireflies said:

Siden ingen vet hva som ble sagt så blir det vanskelig å skulle si noe om hva du burde gjøre. Men det virker ikke som tingene du har sagt er videre bra siden du måtte innrømme det til nåværende kjæreste.

Tingene er slettes ikke bra, men også tatt en del ut av kontekst, jeg var virkelig ikke en godt sted mentalt da meldinge ble skrevet, angrer og kjenner meg slettes ikke igjen med personen jeg var da. Dårlig unnskyldning. Men jeg har tilbudt å ta det opp, unnskylde meg og snakke ut om alt. Jeg var ikke den eneste som var ille i det forholdet. Vi dro hverandre ned.

Skrevet

Du kan anmelde henne.

Anonymkode: d2bbe...bb8

• Liker 2
Skrevet

Men ellers, så sier dette mer om henne enn det det gjør om deg. Og enhver voksen forstår at det er tatt ut av kontekst, og at det er to parter i en krangel. 

• Liker 3
Skrevet

Sånt er ikke pent ☹️

Skrevet

Hvis du har sagt og gjort veldig stygge ting mot henne, har hun vel et behov for å bearbeide det og ta hevn. Gjerne ikke noe sjakktrekk å snakke ut om ting, om du ikke greier oppføre deg som folk. 

Anonymkode: 72be1...920

• Nyttig 5
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan anmelde henne.

Det synes jeg blir litt voldsomt. 

Skrevet

Kvinner har god grunn til å publisere meldinger og lignende som inneholder f eks psykisk vold og trakassering. Dette er viktig for å gi omverdenen innblikk i hva vi utsettes for, ikke kun av deg som enkeltindivid i en dårlig periode men av menn gjennom hele livet. Det er uakseptabelt og denne oppførselen må frem i lyset.

Så lenge hun ikke har publisert det med ditt fulle navn er det ikke straffbart, og selv da så vurderes saker om ærekrenkelser etter skjønn. Dvs der det er god grunn til å publisere pga for eksempel uakseptabel oppførsel og trusler for å få frem sannheten så vil en ikke bli straffet. Det er først og fremst usanne påstander om navngitte personer som kan straffeforfølges.

Anonymkode: 5173f...9f8

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Både eksen min og jeg sendte meldinger til hverandre som var barnslige og noe ingen av oss egentlig mente. Men vi var sinte på hverandre og skrev ting vi angret på. Heldigvis er vi voksne nok til å skjønne at dette er private samtaler og at det skal være mellom oss. Vi har gått videre nå. Vi er bare mennesker, og kan gjøre feil.

Nei. Hun skal selvsagt ikke dele deres meldinger. Hun har blokkert deg på Tik tok, sier du. Men dere har vel både munner og ører, så dere kan snakke sammen på ordentlig?

Anonymkode: 1937a...2ac

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du kan anmelde henne.

😂 og du tror politiet gjør noe med det? De vil bare le og be deg tenke deg om (og bli voksen) før du er stygg mot andre på meldinger. Og lære deg at alt som legges på nettet vil for alltid bli der.

Voksne mennesker oppfører seg, du må tenke deg om før du skriver noe grovt stygt til andre mennesker. Man bare gjør det ikke. 

Skrevet

Det her er det lover å regler mot. Få noen til å ta bilder av det hun legger ut. Så skriver du en saklig mail, der du ikke kan se å ha gitt henne tillatelse til å publisere offentlig din tekst og minner om at det er brudd på loven og at du forlanger det slettet umiddelbart.  Nekter hun og det fortsatt ligger der, tar du kontakt med politiet . Det er faktisk ulovlig å henge folk ut sånn. Det skal isåfall være uten navn og teksten skal ikke gjenkjenne en person.

Anonymkode: 6335d...733

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Kvinner har god grunn til å publisere meldinger og lignende som inneholder f eks psykisk vold og trakassering. Dette er viktig for å gi omverdenen innblikk i hva vi utsettes for, ikke kun av deg som enkeltindivid i en dårlig periode men av menn gjennom hele livet. Det er uakseptabelt og denne oppførselen må frem i lyset.

Så lenge hun ikke har publisert det med ditt fulle navn er det ikke straffbart, og selv da så vurderes saker om ærekrenkelser etter skjønn. Dvs der det er god grunn til å publisere pga for eksempel uakseptabel oppførsel og trusler for å få frem sannheten så vil en ikke bli straffet. Det er først og fremst usanne påstander om navngitte personer som kan straffeforfølges.

Aldri brukt vold, og meldingene var dumme, men ikke trskaserende.

• Liker 1
Skrevet
littopgitt skrev (56 minutter siden):

Aldri brukt vold, og meldingene var dumme, men ikke trskaserende.

Vet du hva psykisk vold er da? Hvis ikke så kan du ikke si at du ikke har brukt vold. Du sier at meldingene du skrev var dumme og med mindre du mener at du kalte hun en klovn eller sebra eller sa hun såret deg fordi hun lå med han med den dustete capsen så er det stor sjanse for at det du skrev går under betegnelsen for psykisk vold og trakassering.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du kan anmelde henne.

Det vil nødvendigvis ikke ha noe å si. Det er ikke noe lov mot å dele meldinger man selv har fått og sendt.

• Liker 2
Skrevet
littopgitt skrev (10 timer siden):

Tingene er slettes ikke bra, men også tatt en del ut av kontekst, jeg var virkelig ikke en godt sted mentalt da meldinge ble skrevet, angrer og kjenner meg slettes ikke igjen med personen jeg var da. Dårlig unnskyldning. Men jeg har tilbudt å ta det opp, unnskylde meg og snakke ut om alt. Jeg var ikke den eneste som var ille i det forholdet. Vi dro hverandre ned.

For min del hadde jeg tenkt "herregud for en taper hun er, så lenge siden og hun ønsker å sette eksen sin i et dårlig lys." 

Så den som er taperen i lengden her er jo akkurat henne. 

Anonymkode: f698a...8f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Som kvinne så er jeg faktisk totalt uenig med deg. 
Private samtaler hører ikke hjemme på nettet på denne måten. Har hun behov for å bearbeide det, så finnes det andre måter å gjøre det på. 

Anonymkode: c2340...d04

• Liker 1
Skrevet (endret)
6 hours ago, AnonymBruker said:

Liten oppdatering, har forsøkt å ringe, men nummeret mitt er blokkert.

Endret av littopgitt
Skjønner ikke denne siden, postet en tom kommentar
Skrevet

Du får bare prøve å ignorere det. Hin viser jo het selv sitt sanne ansikt, og bør være glad du ble kvitt henne

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Som kvinne så er jeg faktisk totalt uenig med deg. 
Private samtaler hører ikke hjemme på nettet på denne måten. Har hun behov for å bearbeide det, så finnes det andre måter å gjøre det på. 

Anonymkode: c2340...d04

Det er lov å være uenig. Men en stillhetskultur blandt kvinner når det kommer til menns vold og overgrep er direkte skadelig for samfunnet, så det er viktig at kommer frem i lyset. Det handler ikke om hennes personlige bearbeidelsesprosess men om opplysning og kunnskapsspredning om menns adferd som dreper og mishandler kvinner. Et strukturellt samfunnsproblem og folkehelseproblem

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...