AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #1 Del Skrevet 2. februar 2023 Har tatt opp et tema før at jeg forklarer at det er mange feminine menn her i Norge . Mange skrev at de heller ville ha en feminin mann enn en maskulin mann .. fordi de maskuline enten slår, er urenslig, ikke bryr seg om utseende og slikt.. Det har jo ingenting med maskulinitet å gjøre! Skal vise dere forskjellen på en maskulin og feminin mann. Maskulinitet forbinder jeg med såklart et fint maskulint utseende , godt respektert av andre, står opp for seg selv , sier meningene sine rett ut, godhjertet , velstelt osv.. Anonymkode: 9333a...448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #2 Del Skrevet 2. februar 2023 Hvorfor er dette så viktig for deg? Du kan vel bare holde deg unna de menn som du finner lite tiltrekkende? Ingen som tvinger deg til å møte en som er av den feminine typen. Anonymkode: 2b051...2fe 11 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 2. februar 2023 #3 Del Skrevet 2. februar 2023 Maskulin for meg: liker seg i fjellet, vet og hogge ved, lage bål, er litt høylytt at du finner han i en folkemengde etter latteren omtrent, er litt barnslig/leken, tørr og ta plass, har arbeidshender, er generelt handy, drikker pils, jobber innad håndtverk, gentlemen. Rufsete mann med en hammer i hånda 👀 5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #4 Del Skrevet 2. februar 2023 Foretrekker «feminine» menn. Hvorfor skulle jeg like en med interesser som fotball, snekring, friluftsliv etc når jeg HATER disse tingene?! Ville kjedet meg i hjæl sammen med en sånn person. Foretrekker nok en som snakker om følelser. En som har interesser tilsvarende lik mine: litteratur, filosofi, drama/teater, kreativ skriving etc. Er heller ikke noe fan av det barske utseendet. Sorry. Anonymkode: 4cf1b...3d2 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #5 Del Skrevet 2. februar 2023 Og vil ikke ha en høylytt barsking som drikker øl når jeg er introvert hater øl. Foretrekker en å nyte vin med på operaen. Anonymkode: 4cf1b...3d2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #6 Del Skrevet 2. februar 2023 Hvordan kan du avgjøre om en mann er feminin kun ut fra ansiktsuttrykket hans? Dette virker bare tullete, dessuten er det ikke noe galt med feminine trekk og egenskaper. Sånn kun ut fra bildene her så ville jeg aldri tenkt om han øverste der at han var maskulin om man absolutt skal dele opp menn i stereotypiske kategorier. Han ser helt normal og nøytral ut. Anonymkode: 038e1...b2f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 2. februar 2023 #7 Del Skrevet 2. februar 2023 (endret) Korleis finner eg ut om mannen min er maskulin eller feminin da? 🤣 (ikkje at det er så viktig). Han her. - Sterk tankmann som arbeider i fiskeindustrien. Høg og røff. - Drikker ikkje alkohol og bryr seg ikkje om fotball, vin eller opera. - Snill mot meg og barnet vårt, omsorgsfull ein "nice guy". - Respektert av andre. - Liker seg ikkje i fjellet eller ute for den del. - Ikkje spesielt handy i eit mekanisk perspektiv men dritflink å laga mat. Utkonkurere meg på kjøkkenet konstant, lage krydder frå botnen av, eg dyrke urtene og han tar dei i bruk. Alle folk er vel feminine/maskuline om kvarandre, der vi er ein blanding av forskjellige trekk i ulike situasjonar? Folk flest er vel ganske allsidige? Eg kan f.eks strikke, sy litt, skifte bleier, hugge ved, skru møbler, svetta i hagen med ulike prosjekter, gå på fjellet, shoppe, snakka om mensen med veninner, skifta dekk, skru saman datamaskinar frå botnen av ved å kjøpa inn komponenter, konfigurera ein ruter, fiksa ventilasjonen som har hengt seg opp, farga hår o.s.v. For å vere veeeeldig stereotyp da. Når det kjem til feminine mannfolk så tenkje eg mest på ein del kunstnarar eigentlig. F.eks Bobb Ross aktig type som er stille rolig, in the zone, hyperfokus, ekstremt rolig, tar ikkje plass utover interessefeltet sitt, sitter med beina i kryss og har ein samling av dyre skjef o.s.v 🤣❤️. Vi hadde ein del av dei på teikning, form og farge. Flotte spennande varierte folk som var kjekt å snakka med. Når det kjem til maskuline mannfolk så tenkje eg mest på mannfolk som har eit veldig sterkt konkurranse instinkt, brøyte seg fram i karrieren sin utan skam (og kjem langt med det). Ose av sex appeal, damer kaste seg etter dei for kortvarige greier. Det er meir ein personligheit enn ein muskel på ein måte, veldig selvsikker type som gjer det som han vil og tar ansvaret sitt seriøst. Ein som ikkje gir seg når det kjem motgang. Litt sånn meg mot verden type fyr. Litt sånn Tyler Durden aktig kanskje. Endret 2. februar 2023 av mammahjarte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #8 Del Skrevet 2. februar 2023 Ut fra bildene der ville jeg tenkt feminim på øverste og dust på nederste. Men enig i at maskulin ikke er en som slår og er urenslig. Anonymkode: 2c202...a08 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #9 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Foretrekker «feminine» menn. Hvorfor skulle jeg like en med interesser som fotball, snekring, friluftsliv etc når jeg HATER disse tingene?! Ville kjedet meg i hjæl sammen med en sånn person. Foretrekker nok en som snakker om følelser. En som har interesser tilsvarende lik mine: litteratur, filosofi, drama/teater, kreativ skriving etc. Er heller ikke noe fan av det barske utseendet. Sorry. Anonymkode: 4cf1b...3d2 Fant en maskulin, som ikke var så opp i fotball. Handy er han, men det er vi jo begge. Men å finnen fyr som skal se alle fotballkamper osv, hadde jeg ikke taklet. Kjeda vettet av meg når jeg bodde hjemme og fotballen var på tv Anonymkode: df815...860 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #10 Del Skrevet 2. februar 2023 Alle er vel en blanding av både det som stereotypisk blir klassifisert som maskulin og feminin, på hver sin måte? (Merk, nå går jeg etter stereotyper her). Eksempelvis er jeg blond og petite, liker å shoppe og sminke meg, og majoriteten av hyllene på badet er fullt av hud- og hårproduktene mine. Jeg elsker å bake. Likevel er jeg handy, og jeg tar meg gjerne et par øl foran tv-en om kvelden, slipper en fis og skrattler når typen flykter rommet. Min partner elsker alt som har med sport å gjøre. Absolutt alt. Han liker å trene, og natur- og friluftsliv. Han er også handy, men siden jeg har hakket mer tålmodighet og litt mer "finesse" blir jeg ansett for å være den mest handy av oss. Han tar seg gjerne en øl og slår i bordet under kamper med diverse utrop. Vi har flere tv-er av en grunn, for å si det sånn, men siden vi er et par hender det jeg ser kamper med han - selv om interessen for forball for meg sitter ca midt i ryggen. Han er velstelt og lukter alltid godt, og han har stor vennekrets. Mange folk er veldig glad i han, for han er utrolig omsorgsfull og snill mot alle. Han er også utrolig kosete, tålmodig og liker å prate åpent og ærlig om følelser. Han elsker å lage mat, fordi han liker å skjemme meg bort. Han også elsker shopping, og han har flere klær enn det jeg har. Han har ikke skjeggvekst for det gror rett og slett ikke hos han, så han er naturlig fin og glattbarbert alltid. Han er og høy og slank. Og akkurat som jeg ser fotball med han noen ganger, ser han 90 days med meg - og er utrolig engasjert og gleder seg til nye sesonger 😂 Sånt glir inn i hverandre, tenker jeg. Vi har alle våre feminine og maskuline sider, og i et parforhold kommer begge sider ekstra fram siden man tilpasser seg hverandre. Anonymkode: 789cf...815 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #11 Del Skrevet 2. februar 2023 Har det noe å si? Folk liker det de liker. Anonymkode: caaca...2bc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #12 Del Skrevet 2. februar 2023 Morsomt at du sier at folk her ikke forstår forskjellen på maskulin og feminin mann, etterfulgt av av din egen personlige mening om hva det vil si. Hvis ikke du har noen objektive kriterier å komme med, så skjønner jeg virkelig ikke poenget. Og det er vel noe av poenget med maskulinitet vs. femininitet: Det er flytende, delvis kulturbestemte begreper som vil forståes ulikt. Anonymkode: 5eda8...16c 3 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #13 Del Skrevet 2. februar 2023 Tro stikkordet her er dominans. Menn som utviser dominat oppførsel ser man automatisk på som maskulin eller mer mannlig. Selv damen på KG sannsynligvis ikke vil innrømme det så er en manns evne til "dominere" "lede" andre menn et stort pluss. Når kona er utro på jobben så er det sjefen eller overordnet som fanger oppmerksomheten. Anonymkode: 86992...003 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bieter Skrevet 2. februar 2023 #14 Del Skrevet 2. februar 2023 Morsomt, for 20 år siden ville den øverste være feminin De som er ekstremt opptatt av utseende, menn eller kvinner, er psykisk syke. De er ikke feminine. Ikke bland psykisk sykdom med det å være kvinne eller feminin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 2. februar 2023 #15 Del Skrevet 2. februar 2023 Umulig å definere maskulinitet utifra TS' sine bilder. For meg er maskulinitet å være den mannen man ønsker å være, og samtidig gi f... i hva andre mener. Maskulinitet har sine fordeler og ulemper, og femininitet har sine fordeler og ulemper. Og det er ikke slik at maskulinitet er best av disse to. For hva som er feminint eller maskulint har null betydning uansett, for der er alltids folk som vil kritisere deg og det er alltids folk som liker deg uansett hva du gjør eller hvordan du ser ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #16 Del Skrevet 2. februar 2023 1 minutt siden, Bieter said: Morsomt, for 20 år siden ville den øverste være feminin De som er ekstremt opptatt av utseende, menn eller kvinner, er psykisk syke. De er ikke feminine. Ikke bland psykisk sykdom med det å være kvinne eller feminin Jeg ville sagt at de som er særlig utseendefokuserte er forfengelige, ikke psykisk syke, men, men … Da må du nesten definere hva du mener med «ekstremt opptatt av utseende». Anonymkode: 5eda8...16c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bieter Skrevet 2. februar 2023 #17 Del Skrevet 2. februar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg ville sagt at de som er særlig utseendefokuserte er forfengelige, ikke psykisk syke, men, men … Da må du nesten definere hva du mener med «ekstremt opptatt av utseende». Anonymkode: 5eda8...16c Sophie Elise har lagd seg et utseende som er korrelert med psykisk sykdom. Oppheng i utseende der man enten sminker seg til, eller opererer seg til, unormalt utseende er som regel knytte ttil psykisk sykdom i personen. Dersom personen er veldig ung, type tenåring, så er det en mindre konsekvent regel fordi tenåringer er nye på sminking osv og kan feilberegne og gjøre litt rare ting. Det kan være normalt. Nå sikter jeg til godt voksne i 20-årene+ som har er dukke-sminket, forstørret lepper eller pupper til det ekstreme og den slags. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #18 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tro stikkordet her er dominans. Menn som utviser dominat oppførsel ser man automatisk på som maskulin eller mer mannlig. Selv damen på KG sannsynligvis ikke vil innrømme det så er en manns evne til "dominere" "lede" andre menn et stort pluss. Når kona er utro på jobben så er det sjefen eller overordnet som fanger oppmerksomheten. Anonymkode: 86992...003 Ikke enig. Dominans er ikke mannlig. Å tro at det å være mann bør være ensbetydende med å være dominant og dominere kvinner og andre er like teit og mannefiendtlig som å koble det til vold og annen undertrykkende oppførsel. Snille menn er mer menn enn en tulling som herser med andre og tror han er sjefen Anonymkode: 038e1...b2f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #19 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har tatt opp et tema før at jeg forklarer at det er mange feminine menn her i Norge . Mange skrev at de heller ville ha en feminin mann enn en maskulin mann .. fordi de maskuline enten slår, er urenslig, ikke bryr seg om utseende og slikt.. Det har jo ingenting med maskulinitet å gjøre! Skal vise dere forskjellen på en maskulin og feminin mann. Maskulinitet forbinder jeg med såklart et fint maskulint utseende , godt respektert av andre, står opp for seg selv , sier meningene sine rett ut, godhjertet , velstelt osv.. Anonymkode: 9333a...448 Litt spesielt å klage på at andre ikke forstår forskjellen mellom en maskulin og feminin mann, og så forstår du det ikke selv engang... Anonymkode: 10b43...fb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #20 Del Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har tatt opp et tema før at jeg forklarer at det er mange feminine menn her i Norge . Mange skrev at de heller ville ha en feminin mann enn en maskulin mann .. fordi de maskuline enten slår, er urenslig, ikke bryr seg om utseende og slikt.. Det har jo ingenting med maskulinitet å gjøre! Skal vise dere forskjellen på en maskulin og feminin mann. Maskulinitet forbinder jeg med såklart et fint maskulint utseende , godt respektert av andre, står opp for seg selv , sier meningene sine rett ut, godhjertet , velstelt osv.. Anonymkode: 9333a...448 Hvordan vet du at mannen på det øverste bildet sier meningene sine, er godhjertet, blir respektert av andre og står opp for seg selv? (Jeg regner med at det dreier seg om en kjendis, en person du vanskelig kan kjenne godt nok privat til å vite om han innehar disse egenskapene?) Anonymkode: 4adea...756 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå