Gå til innhold

Folk her forstår ikke forskjellen på en maskulin og feminin mann

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Norge er jo flusst av maskuline menn. Få land i den vestlige verden som har så mange menn som kan hogge ved, fyre bål, fiske, snekre, overleve i skog og fjell osv. Det er i hvertfall det jeg som ikke norsk ser på som maskulint hos norske menn. 

Anonymkode: 9fc22...fd9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Paramount

Greit at ideen om en maskulin og feminin mann finnes, for å gjøre hverdagen enklere, med båser, slik vi mennesker hele tiden ønsker. Men i realiteten er disse to båsene åpne, og samme mann kan gå inn og ut av begge. Ofte avhengig av hvilken situasjon han befinner seg i. Noen tilbringer mer tid i den ene enn den andre, sikkert nok, men ingen er innestengt i noen av dem. Vi menn er veldig kompliserte. Spesielt for kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paramount skrev (1 minutt siden):

Greit at ideen om en maskulin og feminin mann finnes, for å gjøre hverdagen enklere, med båser, slik vi mennesker hele tiden ønsker. Men i realiteten er disse to båsene åpne, og samme mann kan gå inn og ut av begge. Ofte avhengig av hvilken situasjon han befinner seg i. Noen tilbringer mer tid i den ene enn den andre, sikkert nok, men ingen er innestengt i noen av dem. Vi menn er veldig kompliserte. Spesielt for kvinner.

Greien er at det er helt unødvendig med disse båsene.

Alle har menneskelige egenskaper og menneskelige interesser enten man liker å skru på bil eller drive med sminke. Begge kjønn kan gjøre begge deler uten å være noe mer eller mindre maskulin eller feminin. Begge kjønn kan være gode ledere eller stille og sjenerte uten at det gjør en noe mer eller mindre maskulin eller feminin. De båsene er strengt talt helt unødvendig, ikke til nytte for noe, ikke godt for noe, men skaper tvert i mot både mobbing, trakassering og dårlig psykisk helse.

Anonymkode: 038e1...b2f

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor er dette så viktig for deg? Du kan vel bare holde deg unna de menn som du finner lite tiltrekkende? Ingen som tvinger deg til å møte en som er av den feminine typen.

Anonymkode: 2b051...2fe

og i tillegg kan man lett kle seg som om man var typ 1 i TS sitt innlegg og like fullt være femi som faen :P ligger inni et menneske det med femi eller ikke vettu TS, ikke utenpå! 

Anonymkode: 760cd...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De båsene er strengt talt helt unødvendig, ikke til nytte for noe, ikke godt for noe, men skaper tvert i mot både mobbing, trakassering og dårlig psykisk helse.

Det er en svakhet ved å være menneske. Mønstergjenkjenning er noe vi leter etter konstant, for å forstå verden rundt oss. Både med øyne og tanker. Dessverre oppstår da slike båser. Mennesket har sine svakheter. Men det er bare å rive dem ned straks de popper opp i bevisstheten, og heller ha fokus på å feie for egen dør. Vi blir alle satt i båser, det er de som setter opp disse båsene som er idiotene. Lykkelige idioter ofte. De er jo så fornøyde når de endelig har funnet en bås til oss. Da er de ferdige med oss, vi er plassert, og de har ryddet opp i sitt eget hode, og vet hva de mener om oss.

Noen som kjenner seg igjen ;) ? Ingen går helt fri her, ikke jeg heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Norge er jo flusst av maskuline menn. Få land i den vestlige verden som har så mange menn som kan hogge ved, fyre bål, fiske, snekre, overleve i skog og fjell osv. Det er i hvertfall det jeg som ikke norsk ser på som maskulint hos norske menn. 

Anonymkode: 9fc22...fd9

Tror  at det ikke stemmer helt (lenger).

Veldig mange er ikke "handy" overhodet. Jobber i forsvaret og tar ikke noe for gitt lenger. Unge menn hugger ikke ved, de hjelper ikke far med snekring eller skrur bil, de kjører ikke moped de skrur og trimmer på lenger.  Skoleskirenn er ikke lenger vanlig. Spør en gjennomsnittlig 19åring når de gikk på langrenn sist. Vi lærte bort skigåing til engelsmenn på øvelse. Nå lærer vi norske ungdommer på tilpasse staver å smøre ski.. Vestkant barna er sikkert på hytta på fjellet og Hafjell. Resten er det ikke,

De sykler, tar buss, bor i leiligheter uten vedovn  osv.

Oppsummert. De veit ikke hvordan et spett ser ut, de kan ikke fyre en ved ovn, de veit ikke forskjellen på bensin og diesel, de kan kan kun kjøre automatbiler(Hvis de har lappen , som mange ikke har). Å bytte pakning på ei lekk kjøkkenkran? Bytte dekk på egen bil og finne jekkfeste?. Glem det, de har aldri brukt jekk. 

Generasjonen unge og urbane menn har sikkert mange kvaliteter. Men handy og praktisk er ikke en av dem.

Det nye mannlige er nok ren og pen i tøyet, riktig nattkrem og komponere et balansert måltid med riktig vin. 

Anonymkode: 86992...003

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle menn er ikke skapt for å behage akkurat deg,ts! Jo fortere du skjønner det,jo bedre. Da behøver du ikke å henge deg opp i hvordan andre ser ut.

Anonymkode: 397de...df8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DreamWorks
Paramount skrev (43 minutter siden):

Det er en svakhet ved å være menneske. Mønstergjenkjenning er noe vi leter etter konstant, for å forstå verden rundt oss. Både med øyne og tanker. Dessverre oppstår da slike båser. Mennesket har sine svakheter. Men det er bare å rive dem ned straks de popper opp i bevisstheten, og heller ha fokus på å feie for egen dør. Vi blir alle satt i båser, det er de som setter opp disse båsene som er idiotene. Lykkelige idioter ofte. De er jo så fornøyde når de endelig har funnet en bås til oss. Da er de ferdige med oss, vi er plassert, og de har ryddet opp i sitt eget hode, og vet hva de mener om oss.

Noen som kjenner seg igjen ;) ? Ingen går helt fri her, ikke jeg heller. 

Hjernen vår må rydde i båser, hvis ikke ville vi blitt overveldet av informasjon som bare "fløt" rundt uten mønster.  Jeg tenker også båsen feminin og maskulin eller en eller annen annen måte å sette ord på "hardt-mykt" er nytting. Mykt og hardt utfyller hverandre, vi trenger de kategoriene  som selvsagt kan være skiftende. Heldigvis er neste generasjon på vei vekk fra de tydelige skillene og at feminin/maskulin eller myk/hard må være så knyttet til kjønn. 

Det er alltid gøy når man møter på en egen fordom, det å ha puttet noen i en bås og de overhode ikke passet der. Man merker de først egne fordommer når de brytes. Selv beveger jeg meg over flere båser, alt etter situasjon/relasjon og det er ubehagelig når man merker man er plassert og leses ut i fra en forhåndsforståelse heller enn den man faktisk er.  Men jeg er uenig i at det å putte noen i en bås gjør at en har plassert og er ferdig. Båsene gir bare mening så lenge de er nyttige, og plutselig gjør man nye erfaringer, nyanserer, og utvider forståelsen hvis man får motstridende informasjon. Vi er da i stand til å justere og utvikle oss på tross av hjernens trang til å kategorisere i båser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker feminine menn. Det er noe maskulint og fint med menn som tør å være feminine, absurd nok.

Anonymkode: b6ab4...e78

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg ville sagt at de som er særlig utseendefokuserte er forfengelige, ikke psykisk syke, men, men … Da må du nesten definere hva du mener med «ekstremt opptatt av utseende».

Anonymkode: 5eda8...16c

Nettopp. Og forfengelighet er kanskje noe av det minst maskuline egenskapen jeg vet.

Anonymkode: bf1c6...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosekvist

Jeg går ikke rundt og setter mennesker i bås etter om jeg synes de er slik eller sånn. Jeg møter mennesker, og de har stort sett et unikt sett med egenskaper og interesser alle sammen. Blir for enkelt å kategorisere på den måten, så har lite behov for å definere det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...