Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre som har kjent på at forholdet kanskje ikke er helt sunt, men som syns et brudd kan virke skremmende fordi det vil få store økonomiske konsekvenser? 

Mannen min og jeg klarer oss greit økonomisk per i dag med samlet inntekt. Vi har to biler, stort hus og 3 barn. Jeg tjener derimot bare rundt 300 000 i året, og han rundt 700 000. Han betaler meste av regninger og mat. Vi eier også like mye av huset, delvis pga arv. Så ingen ‘kvinnefelle’ situasjon. 

I det siste har forholdet slitt. Vi krangler mye og det er mer ustemning enn god stemning. Vi har bestemt oss for å bare holde ut og bo under samme tak og samarbeide. Jeg kjenner derimot på at vi bør bryte forholdet nesten hver uke. Det e så mye som er vanskelig og jeg er lei av amper stemning hver eneste dag og spille som om at alt er ok foran ungene. 
Jeg tenker ofte at både han og jeg og barna hadde hatt det best om vi skilte oss. Jeg syns derimot tanken på å gå fra å ha grei økonomi til å slite økonomisk er svært skremmende. Føler meg økonomisk avhengig av ham.

Jeg er neppe den eneste som tenker at det er økonomien som holder igjen bruddet.

Er det noen andre med erfaring rundt disse tingene som vil dele dem? Og har dere evt noen gode råd å komme med i denne situasjonen?

Anonymkode: d1541...49b

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, han tjener 1,5 mill. Selv tjener jeg under halvparten. Det er klart at det at jeg er avhengig av ham spiller inn på hvor mye jet ville prøvd, men jeg hadde ikke blitt værende kun av økonomiske hensyn.

Anonymkode: 78519...980

Skrevet

Men skaff dere bedre betalt jobb da vel!

Anonymkode: 58776...7dc

Skrevet (endret)

Den situasjonen ville jeg aldri satt meg i.

Jeg ville feks krevd pensjonssparing dersom årsaken til lav lønn var felles barn.

Jeg ville spart penger i alle disse årene

Jeg ville krevd felleseie.

Endret av Rotemor
Skrevet

Klart det er vanskelig, men bedre å være fattig og lykkelig enn rik og miserabel. 

Man vil alltid klare seg på et vis. 

Anonymkode: 328b7...c89

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg er ikke økonomisk avhengig av han, men vi er avhengig av hverandre , ihvertfall nå med økte priser ! Vi tjener begge under 500 000 , men sammen klarer vi oss bra.

Anonymkode: 669e9...d59

Skrevet

Man bør i hvert fall by på rompe et par ganger i uken som "takk"

Anonymkode: b05db...4b4

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Andre som har kjent på at forholdet kanskje ikke er helt sunt, men som syns et brudd kan virke skremmende fordi det vil få store økonomiske konsekvenser? 

Mannen min og jeg klarer oss greit økonomisk per i dag med samlet inntekt. Vi har to biler, stort hus og 3 barn. Jeg tjener derimot bare rundt 300 000 i året, og han rundt 700 000. Han betaler meste av regninger og mat. Vi eier også like mye av huset, delvis pga arv. Så ingen ‘kvinnefelle’ situasjon. 

I det siste har forholdet slitt. Vi krangler mye og det er mer ustemning enn god stemning. Vi har bestemt oss for å bare holde ut og bo under samme tak og samarbeide. Jeg kjenner derimot på at vi bør bryte forholdet nesten hver uke. Det e så mye som er vanskelig og jeg er lei av amper stemning hver eneste dag og spille som om at alt er ok foran ungene. 
Jeg tenker ofte at både han og jeg og barna hadde hatt det best om vi skilte oss. Jeg syns derimot tanken på å gå fra å ha grei økonomi til å slite økonomisk er svært skremmende. Føler meg økonomisk avhengig av ham.

Jeg er neppe den eneste som tenker at det er økonomien som holder igjen bruddet.

Er det noen andre med erfaring rundt disse tingene som vil dele dem? Og har dere evt noen gode råd å komme med i denne situasjonen?

Anonymkode: d1541...49b

Høres ut som mannefella dette her. Du tjener 300k og han 700k. Dvs han betaler så og si alt og bærer deg økonomisk. Regner med du gjlr 120 prosent husarbeid da?

Om du har lyst å gå så blir ungene igjen. BRe sånn at du ikke tror at den som har 300k i året får ha ungene

Skrevet
bbc2 skrev (4 minutter siden):

Om du har lyst å gå så blir ungene igjen. BRe sånn at du ikke tror at den som har 300k i året får ha ungene

Barn er ikke en handelsvare eller en gjenstand. 

Ts: Høres ut som du jobber deltid. Jeg hadde gjort det jeg kunne for å øke lønna, for den er veldig lav. 

Anonymkode: 6c742...22c

Skrevet

Jeg hadde prøvd å bli selvstendig. Hadde ikke turt å være avhengig av en mann. 🤔

Skrevet

Jeg er avhengig av hans inntekt for å leve slik vi gjør i dag. Jeg tjener faktisk mer enn han, men det må allikevel våres to inntekter samlet for den levestandarden vi har per dags dato. 

selv om jeg tjener mest (ca 500 000) så vil jo et eventuelt brudd gå ut over økonomien for begge sin del uansett. Er mange ting jeg unner barna og meg selv som vi har nå som ville vært vanskelig å godta å ikke få ved et samlivsbrudd. 

jeg har også tenkt noen ganger at jeg vil gå. Mye krangling osv i småbarnsfasen spesielt. Ville spy av hele mannen til tider. Tror han tenkte det samme om meg. En gang var jeg så direkte å sa at hvis ting ikke endret seg, hbis vi ikke endret måten vi var mot hverandre, så kom jeg til å gå for livet kunne ikke være slik. Men jeg valgte å stå i det, prøve å tenke at det er en fase. Vi er fortsatt gift, har fortsatt tunge perioder, men ting fungerer godt. 

Anonymkode: 97aba...284

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...