AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #1 Skrevet 2. februar 2023 Og babyen min er snart 1 år Jeg la på meg ca 40 kg i svangerskapet. Ble fortalt at kiloene ville bare renne av pga amming, og selvom jeg tenkte da at kiloene aldri har rent av meg før, så tviler på det vil skje nå så får man et lite håp. Jeg veier fortsatt ca 30 kg mer enn jeg gjorde da jeg ble gravid og magen stikker veldig ut. Jeg ser ut som jeg er rundt 8 måneder på vei. Går fortsatt i de samme klærne jeg gikk i som høygravid så 80% av klærne mine samler bare støv i skapet. Legen min ber meg bare være i mer aktivitet og spise sunnere så hun må jo tro jeg er dumt som et brød om hun tror det er gode råd å gi meg. Kan man virkelig ikke få mer hjelp til sånne ting som ikke koster masse penger? Anonymkode: 033cf...b26
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #2 Skrevet 2. februar 2023 Hva slags hjelp vil du ha? Med mindre du vil ha en som fotfølger deg og slår maten ut av hånda på deg når du har spist nok, så vet jeg ikke om det er noe særlig annet enn selvdisiplin som kan hjelpe. Anonymkode: 36e33...b15 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #3 Skrevet 2. februar 2023 Hva slags hjelp tenker du på? Noen opplever at kiloene «renner av», men langt fra alle. For de det gjelder så tipper jeg at forholdet mellom mat og aktivitet er annerledes. Man må jobbe for å gå ned i vekt, selv etter svangerskap. Hvis du gikk opp 40kg så er det mest sannsynlig ikke bare graviditeten, men også kostholdet, som bidro til det. Hadde du gått ned 40 kg igjen, men magen fortsatt stakk ut, så hadde det vært en annen sak. Anonymkode: 4daf4...b98 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #4 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva slags hjelp tenker du på? Noen opplever at kiloene «renner av», men langt fra alle. For de det gjelder så tipper jeg at forholdet mellom mat og aktivitet er annerledes. Man må jobbe for å gå ned i vekt, selv etter svangerskap. Hvis du gikk opp 40kg så er det mest sannsynlig ikke bare graviditeten, men også kostholdet, som bidro til det. Hadde du gått ned 40 kg igjen, men magen fortsatt stakk ut, så hadde det vært en annen sak. Anonymkode: 4daf4...b98 Når man legger på seg mer enn 20-30 kg i svangerskapet så er ofte store deler vann i kroppen. Dette forsvinner jo etter svangerskapet. Resten er kg som må forbrennes. Noen forbrenner 1000 kcal daglig ved fullamming andre kanskje bare 200-300 kcal. Så her er det er mye som spiller inn. Anonymkode: c86fa...108
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #5 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Når man legger på seg mer enn 20-30 kg i svangerskapet så er ofte store deler vann i kroppen. Dette forsvinner jo etter svangerskapet. Resten er kg som må forbrennes. Noen forbrenner 1000 kcal daglig ved fullamming andre kanskje bare 200-300 kcal. Så her er det er mye som spiller inn. Anonymkode: c86fa...108 Selvfølgelig. Jeg la selv på meg 30 kg ish i første svangerskap. Hadde ikke mye vann i kroppen, men spiste for 5 og kun det som fristet egentlig. Første tok ikke brystet, så ammet ikke, men følte at kiloene rant av uten innsats. Sannheten var vel bare at jeg sluttet å spise som en hest, glemte måltider og småspiste ikke hele dagen. Dette til tross for rolig sovebaby. Nå var vi også mye på farta på trilletur, handleturer, babysvømming osv, så vi satt ikke bare hjemme i sofaen og slappet av. Anonymkode: 4daf4...b98
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #6 Skrevet 2. februar 2023 Jeg la på meg mellom 37-40 kg i hver svangerskap, og opplevde absolutt ikke at kilone forsvant av ammingen. Selv om jeg gikk på trilleturer og holdt meg aktiv skjedde det ingenting. Etter 6 mnd så jeg fremdeles ut som om at jeg var gravid. Jeg meldte meg inn på trening og la om kostholdet helt. Innen babyen var ett var jeg 53 kg,slik jeg var før svangerskapet. Det finnes ingen mirakuløst kur. Det er selvdisiplin. Anonymkode: 7afd6...21f 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #7 Skrevet 2. februar 2023 At amming får kiloene til å renne av må være den dummeste myten. Slik er det ikke for alle, nei. Anonymkode: 6f960...e8c 1
_popcorn_ Skrevet 2. februar 2023 #8 Skrevet 2. februar 2023 Ryddet for brukerangrep og brukerdebatt. _popcorn_, adm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå