Gå til innhold

Har blitt hacket avlyttet , og personen har bilder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt hacket, personen som har hacket meg har avlyttet mine private samtaler, har også tilgang på bilder av meg i undertøy ,

truer meg med at han skal sende disse videre.

Jeg har anmeldt , hva kan jeg forvente ? Hva er prosessen framover nå og hvor fort vil det gå?  Jeg får hverken sove eller spist. 

Anonymkode: aac41...ad0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har blitt hacket, personen som har hacket meg har avlyttet mine private samtaler, har også tilgang på bilder av meg i undertøy ,

truer meg med at han skal sende disse videre.

Jeg har anmeldt , hva kan jeg forvente ? Hva er prosessen framover nå og hvor fort vil det gå?  Jeg får hverken sove eller spist. 

Hvis du har anmeldt så har du vel blitt gjort oppmerksom på hva du kan forvente?

• Liker 1
Skrevet

Det er bare svindel.

Anonymkode: b14a5...64e

• Liker 2
Skrevet

Hvordan har du fått vite dette? Har du fått sett bildene av deg? Hørt lydopptakene?

Jeg tipper at det bare er svindel.

Anonymkode: 664c7...1c3

• Liker 10
Skrevet

Hvorfor har du lettkledde bilder av deg selv? De forsvinner aldri i dagens digitale samfunn.

Anonymkode: cde06...6a0

• Liker 2
Skrevet

Har du fått Mail om dette? I så fall tenker jeg at det er svindel. Da er du verken hacket eller avlyttet.

• Liker 3
Skrevet

Nei det er ikke svindel , jeg vet hvem han er , og han har sendt meg bilder jeg har på tlf , han har også sendt meg skjermbilde av sms jeg har sendt andre ( mamma venner jobb etc ) 

han er annmeldt nylig , men har ikke fått noe svar fra politiet enda.

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

han har sendt meg bilder jeg har på tlf , han har også sendt meg skjermbilde av sms jeg har sendt andre

For Guds skyld ta vare på dette og eventuelle trusler han har sendt deg, og sørg for at politiet for tilgang til dette.

Anonymkode: 0bf69...ddc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For Guds skyld ta vare på dette og eventuelle trusler han har sendt deg, og sørg for at politiet for tilgang til dette.

Anonymkode: 0bf69...ddc

Ja det har jeg gjort.

Bare syntes det er rart at jeg ikke har fått noe update , hva kan være grunnen til det ? For lite ressurser ? Eller bare latskap fra politiet? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det har jeg gjort.

Bare syntes det er rart at jeg ikke har fått noe update , hva kan være grunnen til det ? For lite ressurser ? Eller bare latskap fra politiet? 

Ring og hør da vel😊

Anonymkode: 8ab8b...ce3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Her må du gjøre det du kan for å sikre bevis i hvert fall, selv om politiet sikkert henlegger saken pga. kapasitet (som vanlig, særlig etter at politiet ble så nære og tilgjengelige under Solberg).

Det gjør du mulig best ved å skru av telefonen inntil videre. Jeg ville også sendt en henvendelse til Telenor eller den levereandøren du bruker, for å forhøre meg om råd. De kan også muligens sikre bevis.

Det som kan være problematisk i slike situasjoner, er at logger overskrives etter så og så lang tid, desto mer du gjør på telefonen i ettertid, desto mer vil du legge "over" i loggene, for å si det forenklet.

Leverandørene har mye av samme funksjonaliteten i standardpakker (med mindre du har betalt for noe ekstra).

Anonymkode: b4c93...68e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei det er ikke svindel , jeg vet hvem han er , og han har sendt meg bilder jeg har på tlf , han har også sendt meg skjermbilde av sms jeg har sendt andre ( mamma venner jobb etc ) 

han er annmeldt nylig , men har ikke fått noe svar fra politiet enda.

Bytt til iPhone så slipper du slike ubehageligheter i fremtiden

Anonymkode: 07fbc...8d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...