Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått avslag på søknad om svangerskapspenger? Isåfall, hvorfor?

Anonymkode: 552c6...329

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NAV pleier vel å skrive hvorfor. Enten har du ikke oppfylt kravene eller så mangler du dokumentasjon.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ikke søkt altså, bare nysgjerrig på om det er så vanskelig å få innvilget som folk sier

Skrevet
Macro skrev (Akkurat nå):

NAV pleier vel å skrive hvorfor. Enten har du ikke oppfylt kravene eller så mangler du dokumentasjon.

Dette. Det er ikke bingo, liksom.

Anonymkode: b03ba...b73

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke søkt altså, bare nysgjerrig på om det er så vanskelig å få innvilget som folk sier

Absolutt ikke vanskelig om du gjør det rett.

Anonymkode: b03ba...b73

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det står svart på hvitt hva som må sendes inn og hva som er kravene. Om folk får avslag så er det en av eller begge nevnte grunner.

• Liker 2
Skrevet

Man pleier ikke å få avslag sånn uten videre, nei. Jeg fikk avslag første gang fordi min arbeidsgiver hadde rotet med inntektsmeldingen, men det rettet seg opp under 24 timer etter at jeg gjorde arbeidsgiver oppmerksom på dette, så var ikke noe stress.

Anonymkode: e713b...3ad

Skrevet

Har i grunn inntrykk av at NAV sjeldent overprøver vurderingen gjort av lege eller jordmor i forbindelse med svangerskapspenger.

Anonymkode: f8e3d...f20

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Har i grunn inntrykk av at NAV sjeldent overprøver vurderingen gjort av lege eller jordmor i forbindelse med svangerskapspenger.

Anonymkode: f8e3d...f20

De kan ikke overprøve jordmor eller leges anbefaling ifb svangerskapspenger, men hvis jordmor eller lege misforstår ordningen og sender søknad for en person som ikke dekker kriteriene kan de fint avslå. Gravide har en tendens til å stole blindt på jordmor eller lege og dermed ikke undersøke ting selv, og da kan man fort gå i fella. Jeg har lest om flere tilfeller hvor jordmor eller lege ikke vet forskjellen på når sykemelding bør brukes vs svangerskapspenger. 

Anonymkode: dd995...f8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...