upa Skrevet 1. februar 2023 #1 Skrevet 1. februar 2023 Når man betaler med visa så må man vente på beskjeden "Betaling OK" e.l. Iblant er det ikke OK, og man må prøve igjen eller slå koden. Men det er slik at de bak kassen får beskjeden noen få sekunder før kunden som står foran kassen. Når de ser at alt er i orden sier de; "greit, takk skal du ha" eller "da var det i orden". Det er det som er lite granne irriterende. De fleste foretrekker å bli stående til de selv ser at betalingen gikk igjennom. En får også inntrykk av at de bak kassen tror man bare blir stående og stirre tomt enda betalingen er fullført. Men det er som sagt fordi det er en forsinkelse mellom kassen og hva kunden får se. Ville bare nevne det.
servitrise&suppe Skrevet 1. februar 2023 #2 Skrevet 1. februar 2023 (endret) Ja det er pyton med hyggelig betjening 🙃 Endret 12. februar 2023 av servitrise&suppe 10
Gjest Adobyen Skrevet 2. februar 2023 #3 Skrevet 2. februar 2023 Jeg har aldri opplevd eller lagt merke til det på de stedene jeg har handlet.
Maestro Skrevet 2. februar 2023 #4 Skrevet 2. februar 2023 Næ, venter uansett jeg. Pakker varene mens jeg venter 😬 Hyggelig person bak kassa, er jaggu meg noe drit altså. 4
Bålkaffe Skrevet 2. februar 2023 #5 Skrevet 2. februar 2023 Har jobba i butikk og du ville blitt overraska over hvor treige folk faktisk er. Det er mange som har blitt stående og enten stirre ut i lufta, fikle med telefonen, fikle med veska, snakke med andre i køa etc som ikke får med seg at betalingen gikk igjennom, selv når det blinker mot de på kort-terminalen. Mange terminaler blinker grønt når det går igjennom, og jeg har ikke _tall_ på hvor mange som spør "Er det ok nå?????" med et grønt lys i trynet og "GODKJENT" blinkende på terminalen. 1 1
upa Skrevet 2. februar 2023 Forfatter #6 Skrevet 2. februar 2023 Bålkaffe skrev (6 timer siden): Har jobba i butikk og du ville blitt overraska over hvor treige folk faktisk er. Det er mange som har blitt stående og enten stirre ut i lufta, fikle med telefonen, fikle med veska, snakke med andre i køa etc som ikke får med seg at betalingen gikk igjennom, selv når det blinker mot de på kort-terminalen. Mange terminaler blinker grønt når det går igjennom, og jeg har ikke _tall_ på hvor mange som spør "Er det ok nå?????" med et grønt lys i trynet og "GODKJENT" blinkende på terminalen. I så fall er det forståelig at man gir beskjed, men jeg mener at en bør gi kunder en sjanse. Kanskje en innebygget forsinkelse så både kunde og ansatt får beskjed samtidig (eller kunden et sekund før). Heldigvis er det nå blitt mulig å bruke kortet uten å stikke det inn i terminalen først. Når man stakk inn kortet feil vei fikk man øyeblikkelig høre; "feil vei". Ja, vet det, og var faktisk allerede på vei til å trekke det ut igjen. Eller når kortet skal leses fra siden i stedet for toppen, og man igjen blir instruert før man selv har fått sjansen. Eller når man legger kortet over terminalen før den er klar. Tar det tid fjerner man kortet så man slipper å holde det uten at noe skjer. Da hender det en får beskjed om at betalingen ikke er i orden. Ja, vet det, men så lenge summen ikke dukker opp venter jeg heller til den faktisk gjør det. Finner det som sagt litt irriterende fordi det indirekte sies at man ikke forstår eller ikke følger med o.l. Dette stemmer jo på noen, men langt i fra alle.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #7 Skrevet 2. februar 2023 Jeg jobber i klesbutikk. Det kommer ikke opp at kjøpet er gjennomført på våre bankterminaler i det hele tatt, det er det bare jeg som ser på kassa, så jeg informerer muntlig når jeg skriver ut kvitteringen. Anonymkode: 88d05...399
upa Skrevet 3. februar 2023 Forfatter #8 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg jobber i klesbutikk. Det kommer ikke opp at kjøpet er gjennomført på våre bankterminaler i det hele tatt, det er det bare jeg som ser på kassa, så jeg informerer muntlig når jeg skriver ut kvitteringen. Anonymkode: 88d05...399 Høres merkelig ut. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #9 Skrevet 3. februar 2023 Aldri vært et problem her. Tenker at hvis man lar seg irritere av dagligdagse oppgaver så får man jobbe litt mere med seg selv. Anonymkode: c00e8...4a2 5
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 3. februar 2023 #10 Skrevet 3. februar 2023 Det er viktig å lete med lys og lykt etter bagateller å irriterer seg over ellers kunne man risikere å være glad og fornøyd med livet, og hvem vel være det?
upa Skrevet 3. februar 2023 Forfatter #12 Skrevet 3. februar 2023 Anonym Brukar0 skrev (9 timer siden): Det er viktig å lete med lys og lykt etter bagateller å irriterer seg over ellers kunne man risikere å være glad og fornøyd med livet, og hvem vel være det? For det første lyver du, for det andre irriterer du deg tydeligvis selv over bagateller.
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 3. februar 2023 #13 Skrevet 3. februar 2023 upa skrev (8 minutter siden): For det første lyver du, for det andre irriterer du deg tydeligvis selv over bagateller. Ok, store orakel 🙄
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #14 Skrevet 3. februar 2023 upa skrev (På 1.2.2023 den 23.27): Når man betaler med visa så må man vente på beskjeden "Betaling OK" e.l. Iblant er det ikke OK, og man må prøve igjen eller slå koden. Men det er slik at de bak kassen får beskjeden noen få sekunder før kunden som står foran kassen. Når de ser at alt er i orden sier de; "greit, takk skal du ha" eller "da var det i orden". Det er det som er lite granne irriterende. De fleste foretrekker å bli stående til de selv ser at betalingen gikk igjennom. En får også inntrykk av at de bak kassen tror man bare blir stående og stirre tomt enda betalingen er fullført. Men det er som sagt fordi det er en forsinkelse mellom kassen og hva kunden får se. Ville bare nevne det. Så når betalingen går igjennom må de vente med og si « takk» til de er sikre på at kunden har fått beskjed? Skal man telle ned tiden eller gå rundt og se på kortterminalen sammen med kunden for og være sikker? har aldri tenkt på at noen blir irritert over at jeg sier takk og gir dem kvittering med det samme betalingen har gått gjennom 😅 Anonymkode: e3922...2bf
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #15 Skrevet 3. februar 2023 upa skrev (19 minutter siden): For det første lyver du, for det andre irriterer du deg tydeligvis selv over bagateller. Lyver? Anonymkode: e3922...2bf 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #16 Skrevet 3. februar 2023 Det har jeg aldri opplevd. Dobbelttrykker på siden av telefonen, holder den mot terminalen, i det jeg tar den bort hører jeg "plinget" som sier at alt er i orden, og går samtidig ut. Om de ikke har gått gjennom kan jo personen jo bare rope meg tilbake? Anonymkode: 74be8...a54
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #17 Skrevet 3. februar 2023 Hm, jeg sier bare "takk skal du ha" når jeg ser at betalingen ble godkjent. Hvis det er irriterende for deg så syns jeg du er meget spesiell... men det er mange rare kunder så du er nå en i mengden da Anonymkode: 96dc0...3b2 1 1
Elysian Skrevet 3. februar 2023 #18 Skrevet 3. februar 2023 Jeg syns det er fint at de takker for handelen, jeg... Men ingenting overrasker meg lenger. Folk blir irritert eller krenka over alt i dagens samfunn. Må være slitsomt å ha det sånn 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #19 Skrevet 3. februar 2023 upa skrev (17 timer siden): Høres merkelig ut. Vel, merkelig eller ikke, sånn er det. Anonymkode: 88d05...399
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #20 Skrevet 3. februar 2023 Her er det vel du og din voldsomme overtenking som er problemet og ikke noen hyggelige butikkansatte.. Man kan lage problemer ut av det meste her i livet. Anonymkode: 02a09...05f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå