Gå til innhold

Sær for jeg ikke vil at gjestene skal bruke doen/bad i andre etasjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg og samboer liker å ha fester og vorsj hos oss, vi har et hus med 3 etasjer

1 etasje stua/kjøkken og et bad 

2 etasje 3 rom/soverom og bad

og 3 etasje er loftet

doen i 1 etasje er det bare toalett og vask

2 etasjen er det boblebadekar/dusj og toalett og alt private ting ligger der som sminke og diverse, så for meg er dette som en privat toalett, og 1 etasje er gjeste toalett. Da liker jeg ikke at gjester, venner eller venner av venner skal opp i privat badet. Er jeg sær eller har andre det slikt også? Hater også når folk i andre hus skal lukke seg inn i toalettet og kommer nesten aldri ut.. fordi skal mingle og snakke. Derfor vil jeg heller ikke ha folk i privat badet. Vis de vil mingle å snakke kan de gjøre det i kjøkkenet eller terassen.

Anonymkode: df11c...c8d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jesp….litt av et dilemma.🤔

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg syns ikke du er sær. 

Anonymkode: 986df...b71

• Liker 10
Skrevet

Jeg er lik. Er så "sær" at familien heller ikke får bruke annet enn gjestedoen. Vil ikke ha andres baskelusker spredd på alle bad.

Anonymkode: 1d49e...a4a

• Liker 3
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg synes det er litt sært, har også to bad og gjestene kan bruke begge bad. Om vi har fest oppe, så trenger de jo ikke å gå ned i 1 etasje for å gå på do. Det er merkelig, men nå er jeg ikke så redd basselusker heller da.

Skrevet

Her har vi et toalett ved inngangen, et bad inne i en lukket soveromsfløy og et bad tilknyttet et soverom i underetasje. Ville synes det var noe spesielt om folk lusket rundt og gikk på badene fremfor toalettet. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har aldri hatt så stort hus at det går an å anse et bad som "privat" 😄 Har stort sett bodd i hus med 1,5 bad (bad og toalett) eller kun 1 bad, og da bruker jo gjester det eneste som er, eller det nærmeste, det blir jo rart å si, du må gå et annet sted enn det som er praktisk. Har vel ingenting på badet som er "privat" uansett - dagboka og prevensjonen er på soverommet. Jeg ser ikke på kosmetikk som noe hemmelig, så lenge folk ikke tar masse av en dyr krem kan de gjerne titte i skapene på badet. Så det er vel en ganske fremmed tanke at bad kan være "privat".

Anonymkode: 82cc3...cb6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Rødstrupa skrev (35 minutter siden):

Jesp….litt av et dilemma.🤔

Ville kalt det "dolemma" 😅

Anonymkode: 05f8f...b98

• Liker 8
Skrevet
Amantha skrev (1 minutt siden):

Her har vi et toalett ved inngangen, et bad inne i en lukket soveromsfløy og et bad tilknyttet et soverom i underetasje. Ville synes det var noe spesielt om folk lusket rundt og gikk på badene fremfor toalettet. 

Hvis du har mer enn 3 personer på besøk, og det serveres en del drikke, er det vel ikke så rart om 2 av dem må på do samtidig. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du har mer enn 3 personer på besøk, og det serveres en del drikke, er det vel ikke så rart om 2 av dem må på do samtidig. 

Og da kan en av dem fint vente mens den andre tisser.

Synes ikke du er sær, ts. Gjestetoalett er til gjester, det i 2. etg er privat. 

Anonymkode: 88d23...cb1

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men heller ikke rart at verten og ikke ønske at kvinnfolk skal in på do å snakke i timesvis, skjer for om man lar folk bruke begge toalettene

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og da kan en av dem fint vente mens den andre tisser.

Anonymkode: 88d23...cb1

Det ville jeg synes var veldig sært av vertskapet. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Lås nå bare døren!?

Anonymkode: 9d5da...903

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 2.2.2023 den 0.02):

Jeg har aldri hatt så stort hus at det går an å anse et bad som "privat" 😄 Har stort sett bodd i hus med 1,5 bad (bad og toalett) eller kun 1 bad, og da bruker jo gjester det eneste som er, eller det nærmeste, det blir jo rart å si, du må gå et annet sted enn det som er praktisk. Har vel ingenting på badet som er "privat" uansett - dagboka og prevensjonen er på soverommet. Jeg ser ikke på kosmetikk som noe hemmelig, så lenge folk ikke tar masse av en dyr krem kan de gjerne titte i skapene på badet. Så det er vel en ganske fremmed tanke at bad kan være "privat".

Synes det er rart å bestemme hvilket toalett gjestene skal bruke, spesielt hvis det er nære venner og familie.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville bare ha låst av de badene jeg ikke ønsket at de skulle bruke, så fikk de bruke gjestetoalettet.

Det er ikke alle som er like nøye, særlig hvis de har drukket, i tillegg slipper man å vaske tre bad når man kan slippe unna med å vaske kun gjestedoen etterpå.

Anonymkode: 85a7c...cf8

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Men heller ikke rart at verten og ikke ønske at kvinnfolk skal in på do å snakke i timesvis, skjer for om man lar folk bruke begge toalettene

Det har jeg aldri opplevd at skjer på fest med voksne menesker. 

Jeg skjønner at man vil at gjestedoen brukes mest, men ikke at det er veldig viktig

Anonymkode: 00e60...df5

• Liker 2
Skrevet

Hvis gjestedoen er opptatt og noen virkelig må på do må det da være bedre at de bruker doen oppe enn å gå å pisse i hagen eller vasken?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ville bare ha låst av de badene jeg ikke ønsket at de skulle bruke, så fikk de bruke gjestetoalettet.

Det er ikke alle som er like nøye, særlig hvis de har drukket, i tillegg slipper man å vaske tre bad når man kan slippe unna med å vaske kun gjestedoen etterpå.

Det er ihvertfall en fest jeg aldri ville gått på igjen, de har masse bad og masse tissetrengte gjester som står i kø foran kun do fordi de er redd for skitt på badene sine? Snakk om å gjøre det ukoselig.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mulig jeg er sær, men jeg vasker som regel badet FØR gjestene kommer. Aldri opplevd at badet har vært skittent så jeg må vaske det etter en kveld med besøk! 

Anonymkode: 16e0f...d17

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Synes ikke du er sær. 

Jeg ser på bolig nå hvor gjestetoalett er på listen, ønsker meg et privat bad (gjerne en suite, og med badekar) og et for gjester.

Tanken min er at jeg da slipper å rydde bort all sminken og hårstæsj og vaske dusjen og alt sånt før gjestene kommer. Ikke dermed sagt at det private badet skal være skittent og rotete altså, men hadde vært greit om jeg først kunne ryddet og vasket hele leiligheten til fest, og så kunne jeg dusjet eller tatt meg et bad og sminket meg og sånt uten å tenke på at jeg må rydde og vaske over badet igjen etterpå.

Anonymkode: 6c65a...631

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...