AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #1 Skrevet 1. februar 2023 Har bur med åpning i toppen da det er enklere, men problemet er at pus stritter i mot og «sprer» bena slik at det blir vanskelig å få henne nedi og klørne henger seg fast i kantene. har prøvd utallige bur varianter men landa på at det beste av alle onder foreløpig er bag med topp-åpning så- trenger tips til hvordan hindre henne i å spenne ut beina og gjøre det vanskligere å få henne inn Anonymkode: 62f50...80a
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #2 Skrevet 1. februar 2023 Jeg skjønner ikke at toppåpning skal gjøre det bedre å få inn en katt som stritter i mot enn en sidedør. Jeg ville nå tro at det er vanskeligere. Toppåpning er for villige katter. Du må ta katta som en kylling og holde alle beina og dyppe katta inn i buret. Anonymkode: 1d864...d87
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #3 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg skjønner ikke at toppåpning skal gjøre det bedre å få inn en katt som stritter i mot enn en sidedør. Jeg ville nå tro at det er vanskeligere. Toppåpning er for villige katter. Du må ta katta som en kylling og holde alle beina og dyppe katta inn i buret. Anonymkode: 1d864...d87 For det er lettere å «dytte» ned enn inn på en måte. Hun stritter i mot når skal inn fra vanlig front også. Anonymkode: 62f50...80a
Troyamin Skrevet 2. februar 2023 #4 Skrevet 2. februar 2023 Et godt tak i nakken og et godt tak rundt bakbeina. Løft over buret og sett ned med bakparten først. Bruk gjerne hansker dersom pus er krakilsk.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #5 Skrevet 2. februar 2023 Ulike teknikker på ulike katter... Den "villeste" surret jeg inn i et handkle, og la i buret. Google Burito Cat. De kommer seg ut igjen raskt om du ikke surrer hard. Anonymkode: 715cf...792
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #6 Skrevet 2. februar 2023 Troyamin skrev (6 timer siden): Et godt tak i nakken og et godt tak rundt bakbeina. Løft over buret og sett ned med bakparten først. Bruk gjerne hansker dersom pus er krakilsk. Skjønner bare ikke hvordan jeg kan få samla og holdt beina.. får det som regel til, men det er et strev og hun stritter i mot og det er vanskelig å ikke «miste» henne. Må klare det på første forsøk hvis ikke gjemmer hun seg. føler jeg må holde fast/bruke makt og liksom dytte nedi, redd for at hun skal få vondt eller skade seg. Anonymkode: 62f50...80a
Tabris Skrevet 2. februar 2023 #7 Skrevet 2. februar 2023 Surr den inn i håndkle slik at den ikke får sprike med beina.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #8 Skrevet 2. februar 2023 Det som fungerer på min er å ikke la henne få se buret så hun har null aning om hva som skal skje og så ta henne inn i buret i en kjapp bevegelse og med rumpa først. Hvis hun aner hva som skal skje blir det 10 ganger vanskeligere. Anonymkode: 10947...c7a
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #9 Skrevet 2. februar 2023 Har hatt mange fosterkatter og både topp og sidedør. Sidedør er lettest. Ha kattens hode mot deg, ha buret inntil en vegg eller noe. Dytt katten inn. Kjempeenkelt. Ikke dytt katten inn med hodet først, da blir det bråk. Anonymkode: 56b0b...5f4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #10 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har hatt mange fosterkatter og både topp og sidedør. Sidedør er lettest. Ha kattens hode mot deg, ha buret inntil en vegg eller noe. Dytt katten inn. Kjempeenkelt. Ikke dytt katten inn med hodet først, da blir det bråk. Anonymkode: 56b0b...5f4 Men sidedør fungerer ikke, da får jeg ikke henne inn. Fra toppen får jeg det som sagt til, men det er styrete pga bena. Så spm er kanskje hvordan holde slik at bena blir «låst» Anonymkode: 62f50...80a
Amys Skrevet 3. februar 2023 #11 Skrevet 3. februar 2023 Jeg ville aldri klart å få en motvillig katt inn i et bur med toppåpning, så jeg er ikke sikker på om dette er til noen hjelp. Men jeg pleier å legge buret inntil en vegg (sånn at det ikke flytter seg), og løfte kattene med begge hendene rundt magen og forbeina, sånn at beina holdes inntil magen. Så er det bare å kjapt dytte pus inn i buret. Når fremkroppen er inne slipper jeg taket og tar begge bakbeina inn i buret før katten har rukket å snu seg og smekker igjen døren. Men dette funker jo ikke på et bur med toppåpning.. Kanskje pakke hele katten inn et håndkle slik som noen over her skriver, da vil katten være pakket inn når du putter den inn i buret, og rekker ikke hopp ut før du får lukket døra?
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #12 Skrevet 3. februar 2023 Jeg pleier å sette buret på høykant (har bur med åpning foran), og holde kattens forbein og bakbein samlet. Så setter jeg henne ned i buret og lukker døra før jeg setter buret ned igjen. Det er det eneste som funker for meg! Anonymkode: 89d0e...b52 1
Nuttery Skrevet 3. februar 2023 #13 Skrevet 3. februar 2023 Jeg setter buret med baksiden mot veggen, henter katten og setter hodet inn i buret mens jeg holder han fast/blokker bak med kroppen. Hans eneste valg er å gå inn.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #14 Skrevet 3. februar 2023 Jeg hadde en vill kattunge som ble funnet på gata som hata buret, det som fungerte var at jeg tok han i nakken, og løftet under han, da gjorde han ikke motstand i det hele tatt. Anonymkode: 209d0...f05
Maskinfører Skrevet 3. februar 2023 #15 Skrevet 3. februar 2023 Hva med å drive burtrening ? 🙂 Eller la buret stå fremme med døra oppe sånn at den kan gå ut og inn pusen min har sovet i buret både i går og idag 🙂
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #16 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 2.2.2023 den 12.25): Skjønner bare ikke hvordan jeg kan få samla og holdt beina.. får det som regel til, men det er et strev og hun stritter i mot og det er vanskelig å ikke «miste» henne. Må klare det på første forsøk hvis ikke gjemmer hun seg. føler jeg må holde fast/bruke makt og liksom dytte nedi, redd for at hun skal få vondt eller skade seg. Anonymkode: 62f50...80a Jeg byttet fra bur med sideåpning til toppåpning og synes det er mye «enklere. Men enkelt er det IKKE. For at jeg skal få det til må jeg være lynkjapp, bruke krefter og «stappe» henne ned med hodet først. Hun får ikke vondt, det er bare det at vi er ikke så gode venner når det står på. Maskinfører skrev (På 3.2.2023 den 18.06): Hva med å drive burtrening ? 🙂 Eller la buret stå fremme med døra oppe sånn at den kan gå ut og inn pusen min har sovet i buret både i går og idag 🙂 Hjelper ikke, ikke på min katt iallfall. Hun kan sove i buret når det står fremme, men det er akkurat som om hun skjønner når hun må inn i det buret når vi skal til dyrlegen, selv om buret har stått fremme en måned. Sist gang sto buret i stua i to måneder. Buret ble brukt som soveplass. Jeg gikk ut for å hente bilen, kom inn igjen og katten forsvant som et lyn under sofaen, og hun var umulig å lokke frem, selv med godbiter. Hun hadde jo rett - det var noe skummelt på gang Anonymkode: 0dc05...40e 1
Maskinfører Skrevet 5. februar 2023 #17 Skrevet 5. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg byttet fra bur med sideåpning til toppåpning og synes det er mye «enklere. Men enkelt er det IKKE. For at jeg skal få det til må jeg være lynkjapp, bruke krefter og «stappe» henne ned med hodet først. Hun får ikke vondt, det er bare det at vi er ikke så gode venner når det står på. Hjelper ikke, ikke på min katt iallfall. Hun kan sove i buret når det står fremme, men det er akkurat som om hun skjønner når hun må inn i det buret når vi skal til dyrlegen, selv om buret har stått fremme en måned. Sist gang sto buret i stua i to måneder. Buret ble brukt som soveplass. Jeg gikk ut for å hente bilen, kom inn igjen og katten forsvant som et lyn under sofaen, og hun var umulig å lokke frem, selv med godbiter. Hun hadde jo rett - det var noe skummelt på gang Anonymkode: 0dc05...40e Selvfølgelig har du sikkert rett der men jeg ser forskjell på pusene mine mistet nå en katt buret var ikke en gang vasket før ene katten gikk og la seg inn i det pus lå død i 2 dager i dette buret før jeg leverte henne på krematoriet hun gikk bort hjemme den 31.01.2023 og søsteren til hun som gikk bort er plakat umulig og få inn i buret men Tussegutt som jeg tok til meg i 2017 sover hver dag i dette buret nå men han er skikkelig tam hehe hun forsvant som ett lyn under sofan ja kjent problemstilling det der sånn nei ikke godt å si de er forskjellige som oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå