AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #1 Skrevet 1. februar 2023 Vi er tre jenter som skal på weekendtur til Oslo. Hvor bør vi spise? Både lunsj og middagsteder er aktuelt. Alle tre elsker all mulig mat og spennende smaker, men Maaemo og sånne superdyre steder er utenfor budsjettet vårt. Casual og avslappet, men med GOD mat, er det vi ønsker oss. Gjerne noe vi ikke får hjemme, så sånne pizza og burgersjapper ønsker vi ikke. På forhånd takk for hjelp! 😀 Anonymkode: 9240b...d3e
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #2 Skrevet 2. februar 2023 Oslo street food. Dere trenger ikke å være enige i hva dere skal spise. Alle finner noe de liker der. Anonymkode: 551f7...bf6 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #3 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Vi er tre jenter som skal på weekendtur til Oslo. Hvor bør vi spise? Både lunsj og middagsteder er aktuelt. Alle tre elsker all mulig mat og spennende smaker, men Maaemo og sånne superdyre steder er utenfor budsjettet vårt. Casual og avslappet, men med GOD mat, er det vi ønsker oss. Gjerne noe vi ikke får hjemme, så sånne pizza og burgersjapper ønsker vi ikke. På forhånd takk for hjelp! 😀 Anonymkode: 9240b...d3e Her var det mye rart i innlegget. Først elsker dere all mulig mat, men så skal dere ikke ha pizza eller burger. Så noe dere ikke får hjemme, hvordan vet alle på KG hva dere spiser hjemme? Hva er GOD mat for dere? Det vet vi heller ikke. --- Så...ta deg litt tid du, bruk google. Sjekk rundt på ting som er noe for dere Er MYE å velge i, men ikke gå på dyre steder. Selv er jeg godt bereist i spiseverden i Oslo, men går ikke på dyrt. Alt fra Punjab Tandoori for min del, til for eks Rivioli. Anonymkode: 32795...8bf 4
Mona123 Skrevet 2. februar 2023 #4 Skrevet 2. februar 2023 Hva gjør et sted bra for dere? Budsjett? Noen liker afternoon tea, andre liker champagnelunch. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #5 Skrevet 2. februar 2023 Ikke dra på Oslo streetfood, det er en bråkete hall som minner mer om basar i en harry og norsk variant av syden og ikke hyggelig i det hele tatt. Anonymkode: 55548...a9e 6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #6 Skrevet 2. februar 2023 For middag, sjekk ut: Brutus, Dinner, Feniqia, Baltazar Ristorante & Enoteca. Alle disse er gode. Anonymkode: 96c49...268 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #7 Skrevet 2. februar 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke dra på Oslo streetfood, det er en bråkete hall som minner mer om basar i en harry og norsk variant av syden og ikke hyggelig i det hele tatt. Anonymkode: 55548...a9e Det avhenger av tid på døgnet, ukedag vs helg osv. Bjørvika street food er et annet alternativ med litt færre turister. Ellers kan jeg anbefale Koie ramen, Golden chimp, Ben Reddik, Creperie de Mari, Roti shop Oslo og HIMKOK for drinker. Anonymkode: 52df3...a97 1
-jk- Skrevet 2. februar 2023 #8 Skrevet 2. februar 2023 Ikke ordentlig italiensk pizza heller? For om det er "innafor" anbefaler jeg sterkt Mamma Pizza, 3 kvartaler fra Oslo S. Særdeles god pizza, og de har også gode pastaretter. Ikke er det dyrt heller, og stedet i seg selv er veldig koselig. Duc House i Hammersborggata har veldig god sushi til en rimelig penge, men ikke det koseligste lokalet akkurat. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #9 Skrevet 2. februar 2023 -jk- skrev (4 timer siden): Ikke ordentlig italiensk pizza heller? For om det er "innafor" anbefaler jeg sterkt Mamma Pizza, 3 kvartaler fra Oslo S. Særdeles god pizza, og de har også gode pastaretter. Ikke er det dyrt heller, og stedet i seg selv er veldig koselig. Duc House i Hammersborggata har veldig god sushi til en rimelig penge, men ikke det koseligste lokalet akkurat. Mamma pizza sin er ikke noe spesiell dessverre, prøvd den flere ganger selv. Smak og behag. Anonymkode: 32795...8bf
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #10 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Her var det mye rart i innlegget. Først elsker dere all mulig mat, men så skal dere ikke ha pizza eller burger. Så noe dere ikke får hjemme, hvordan vet alle på KG hva dere spiser hjemme? Hva er GOD mat for dere? Det vet vi heller ikke. --- Så...ta deg litt tid du, bruk google. Sjekk rundt på ting som er noe for dere Er MYE å velge i, men ikke gå på dyre steder. Selv er jeg godt bereist i spiseverden i Oslo, men går ikke på dyrt. Alt fra Punjab Tandoori for min del, til for eks Rivioli. Anonymkode: 32795...8bf Det jeg mente med det, er at vi vil ha noe vi ikke får tak i til vanlig. "Alle" steder har pizzasjapper liksom. Men når man bor på bygda får man ikke god sushi, spennende utenlandske retter, fancy og eksklusiv mat, tapas osv. Derfor vil vi ikke bruke tida vår på pizzasjapper, men gjerne ha en mer urban opplevelse om du skjønner? Med god mat, mener jeg kvalitet. At måltidet blir en opplevelse. Det har jeg til gode å oppleve med burger og pizza. Synes det smaker veldig likt på små og store steder. Så: god kvalitetsmat man ikke får på småsteder, men ikke 5 retters på maaemo heller. Det er jo heller ikke veldig nøye om folk vet hva jeg liker og ikke. Ber jo bare om tips, så vi har et utgangspunkt når vi skal begynne å google! Alltid greit å høre andres erfaringer. Anonymkode: 9240b...d3e 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #11 Skrevet 2. februar 2023 Sist jeg var i Oslo var vi på Habibi, palestinsk mat, Var veldig godt. Anonymkode: 17a40...56c 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #12 Skrevet 2. februar 2023 Platz i Bjørvika serverer knallgode japanske småretter til lunsj. Nydelig! Og noe du ikke får mange andre steder (dette er ikke sushi, med andre ord) Anonymkode: 67965...f57 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #13 Skrevet 2. februar 2023 Nedre foss gård er veldig koselig og har god, solid god mat, men kanskje ikke superspennende Anonymkode: 67965...f57 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #14 Skrevet 2. februar 2023 De mi tierra på vika har sinnsykt gode empanadas, der er det også flere restauranter om man vil spise forskjellige ting(men ikke bråkete). Rivoli er helt nydelig. Far East har veldig god vietnamesisk mat, er litt bortgjemt men hyggelig inne. Anonymkode: 3bbf4...2e8 1
tinywiny Skrevet 4. februar 2023 #16 Skrevet 4. februar 2023 Ekspedisjonshallen på Sommerro (Solli plass) er helt perfekt for jentelunsj eller middag 🤩 Skikkelig kult sted med fantastisk god mat https://www.sommerrohouse.com/en/restaurants/ekspedisjonshallen/ Ellers er St. Lars absolutt å anbefale http://stlars.no/ Og så liker jeg godt Katla: https://www.instagram.com/katlaoslo/ Kos dere, uansett hva dere ender opp med! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå