AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #1 Skrevet 1. februar 2023 Hei. Jeg trenger noen solskinnshistorier, fordi nå sitter jeg her og føler meg så totalt mislykket. I fjor var jeg gift, og vi har barn sammen, bodde sammen og hadde det tilsynelatende greit. Men jeg hadde det ikke bra. Mannen min dikterte livet vårt og jeg hadde ingenting å si i forhold til økonomi, boforhold eller barnas sosiale liv. Jeg valgte derfor å gå fra ham da jeg skjønte han var utro, og nå sitter jeg her. Jeg leier en leilighet med ett soverom, til meg og mine to barn som jeg har fast. Eldste datteren min er seks år og har ikke lenger eget soverom. Husleien er billig, det er fra et firma så det er trygt, det er rett ved mange strender, lekeplasser, familie, god skole, godt nettverk og generelt et helt ok område. Jeg kunne leid noe enda større, men jeg torde ikke fordi jeg gjerne vil spare og ha ekstra tilfelle. Kommer til å være hjemme med yngste barnet frem til høsten og når hun eldste begynner på skolen. Jeg har en økonomisk og karrieremessig plan, og om ca fire år kan jeg kjøpe noe eget med hjelp av foreldrene mine. (med mindre jeg greier det selv). Men dette er jo ikke noe barna ser.. Alt den søte jenta mi ser er at hun ikke lenger har eget rom, hun kommer til å se vennene bor i store hus med mamma og pappa, fine biler og foreldre over 170 cm.. Jeg er så redd hun skal bli flau over hva jeg har stelt istand.. Jeg føler skikkelig på det, men det er det beste for oss akkurat nå.. Bare det er så dritt. For det familielivet vi ville ha, gikk bare ikke. Veien dit er ganske rett frem, men når han skifter vei hele tiden, skifter meninger, avslutter og begynner på nytt og gir opp om hverandre, og jeg ikke får si noe, da går det jo ikke.. Og nå er jeg alene, og er så redd for at barna skal bli dårlig påvirket pga mine valg om jeg heller bare burde holdt kjeft. Det hadde jo ikke vært bedre for dem om jeg hadde blitt heller :(( Er det noen her som har startet fra bunnen med barn og klart og jobbe seg oppover og fremover? Typ fra 0 inntekt til normal fast inntekt og hus? Anonymkode: 7b56f...62f 8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #2 Skrevet 1. februar 2023 Moren min gjorde det. Hun gikk fra økonomisk sikkerhet og stort hus til leid leilighet og dårlig råd. Jeg husker bare jeg var lykkelig fordi jeg slapp å føle på dårlig stemning hele tiden. Vi fikk det fint, og tre år etter at vi flyttet ut fikk moren min kjøpt seg et fint hus med gangavstand til skole og jobb. Slapp av og pust, dette går fint🫶 Anonymkode: d0b47...456 9 9 6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #3 Skrevet 1. februar 2023 Søk husbanken! Anonymkode: 0887e...802
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #4 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Søk husbanken! Anonymkode: 0887e...802 Skulle også si: jeg tror absolutt ikke barn har noe skade av å ha det som dere har det! Har selv kun 1 soverom og deler med datteren min. Det funker det mulig jeg går over til sovesofa på stua om noen år. Tenk på hvor mange som bodde sånn for 50 år sida. Anonymkode: 0887e...802 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #5 Skrevet 1. februar 2023 Dette går bra❤️ Pust med magen. Du kommer til å komme dit du vil, du har satt deg mål. Og du gjorde det rette. Hilsen alenemor i lik situasjon Anonymkode: df8cd...597 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #6 Skrevet 1. februar 2023 Det her kommer til å gå bra. Du har en plan, og tar vare på deg selv og barna dine. Det er der viktigste. Det kan hende der er kjipt nå å ikke ha eget rom, men når de blir eldre vil de forstå dine valg og prioriteringer. De vil også huske all kjærligheten og det er det viktigste du kan gi dem nå - og som vil bety mest i ettertid ❤ Anonymkode: de0e0...d13 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #7 Skrevet 1. februar 2023 Det ungene trenger er kjærlighet, omsorg og foreldre som har det bra. Ikke store hus og foreldre som er ulykkelige sammen. Nyt tiden du har hjemme sammen med barna og finn på morsomme ting med dem på fritiden. Inviter barnas venner på besøk selv om det er lite og la de huske dette som en fin tid når de blir større. Karriere og inntekt kan du tenke på senere når den tid kommer. Vær stolt av det valget du tok, det kommer til å gjøre dere godt på sikt, det er jeg helt sikker på. Anonymkode: df370...3aa 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #8 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Moren min gjorde det. Hun gikk fra økonomisk sikkerhet og stort hus til leid leilighet og dårlig råd. Jeg husker bare jeg var lykkelig fordi jeg slapp å føle på dårlig stemning hele tiden. Vi fikk det fint, og tre år etter at vi flyttet ut fikk moren min kjøpt seg et fint hus med gangavstand til skole og jobb. Slapp av og pust, dette går fint🫶 Anonymkode: d0b47...456 Godt å lese ❤️❤️❤️ AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Søk husbanken! Anonymkode: 0887e...802 Må man ikke ha fast og varig inntekt? Jeg har overgangsstønad nå... AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Skulle også si: jeg tror absolutt ikke barn har noe skade av å ha det som dere har det! Har selv kun 1 soverom og deler med datteren min. Det funker det mulig jeg går over til sovesofa på stua om noen år. Tenk på hvor mange som bodde sånn for 50 år sida. Anonymkode: 0887e...802 Altså, ja. Sånn for å sammenligne er det jo selvfølgelig innafor, hadde det vært uaktuelt, hadde jeg aldri leid det. Hun har egen seng, lekekrok og selvfølgelig skal hun få førstepri på rommet om hun trenger privatliv eller overnattingsgjester.. Det gjør jo ingenting.. Kanskje hun ser det selv om noen år.. ❤️ AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dette går bra❤️ Pust med magen. Du kommer til å komme dit du vil, du har satt deg mål. Og du gjorde det rette. Hilsen alenemor i lik situasjon Anonymkode: df8cd...597 Takk ❤️ AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det her kommer til å gå bra. Du har en plan, og tar vare på deg selv og barna dine. Det er der viktigste. Det kan hende der er kjipt nå å ikke ha eget rom, men når de blir eldre vil de forstå dine valg og prioriteringer. De vil også huske all kjærligheten og det er det viktigste du kan gi dem nå - og som vil bety mest i ettertid ❤ Anonymkode: de0e0...d13 Jeg håper det, at de ikke vil hate meg for alltid.. Anonymkode: 7b56f...62f 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #9 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det ungene trenger er kjærlighet, omsorg og foreldre som har det bra. Ikke store hus og foreldre som er ulykkelige sammen. Nyt tiden du har hjemme sammen med barna og finn på morsomme ting med dem på fritiden. Inviter barnas venner på besøk selv om det er lite og la de huske dette som en fin tid når de blir større. Karriere og inntekt kan du tenke på senere når den tid kommer. Vær stolt av det valget du tok, det kommer til å gjøre dere godt på sikt, det er jeg helt sikker på. Anonymkode: df370...3aa Takk for fine ord ❤️ vet jeg kan gi dem gode opplevelser og en trygg oppvekst og masse hjerterom. Alle vennene skal være velkommen hit om vi så må sitte på gulvet. Anonymkode: 7b56f...62f 1 2
Fighter83 Skrevet 1. februar 2023 #10 Skrevet 1. februar 2023 Ja, dette går bra💓 Legg frem planen din og vær voksen med henne ang at dette har hun null styringsrett ang og hennes jobb er å være barn, gå på skolen mm. Si at sånn her blir det og du kan dessverre ikke nå målene deres stort kjappere. I mellomtiden så er du glad i henne og ivaretar hennes behov så godt man kan på en trygg måte. Trygghet og stabilitet er viktig. Inviter med venninner av henne hjem så hun får kjenne at dette ikke trenger å være flaut og vanskelig for du synes ikke dette er et problem. Fyll hjemmet med kjærlighet og glede💓 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #11 Skrevet 1. februar 2023 Fighter83 skrev (3 minutter siden): Ja, dette går bra💓 Legg frem planen din og vær voksen med henne ang at dette har hun null styringsrett ang og hennes jobb er å være barn, gå på skolen mm. Si at sånn her blir det og du kan dessverre ikke nå målene deres stort kjappere. I mellomtiden så er du glad i henne og ivaretar hennes behov så godt man kan på en trygg måte. Trygghet og stabilitet er viktig. Inviter med venninner av henne hjem så hun får kjenne at dette ikke trenger å være flaut og vanskelig for du synes ikke dette er et problem. Fyll hjemmet med kjærlighet og glede💓 Takk for godt råd 💗❤️ Anonymkode: 7b56f...62f
servitrise&suppe Skrevet 1. februar 2023 #12 Skrevet 1. februar 2023 (endret) Du må holde humøret oppe og vær den samme moren de er vant til. Snakk fint om leiligheten og ikke syns synd på barna dine. Det er så mye viktigere enn at du viser at du skammer deg eller er lei deg! Så kan du sjekke ut Russian minimalist girl på youtube. Hun har åpnet øynene mine for hvor vanvittig materialistiske vi er og at vi har så mye overflod. Hun er tobarnsmor og er så positiv og takknemlig for alt! De har bodd i en bitteliten leilighet, rømte fra Russland da Putin invaderte Ukraina. De har leid flere plasser etter det og begge barna sover på deres rom. Nå har de fått kjøpt et forlatt hus som vi ville kalt falleferdig men det var det de hadde råd til. Kanskje du får litt positive tanker av å se hennes liv og hvor positiv hun er 🙂 Endret 1. februar 2023 av servitrise&suppe 1
Tradegy Skrevet 1. februar 2023 #13 Skrevet 1. februar 2023 Du må ikke påføre deg selv unødig, harde emosjonelle blåmerker.. Det er hèlt normalt når livet kastes rundt, at du overveldes. Alt problematiseres og skyldfølelsen herjer. Dette må du bare legge fra deg. For en styrke 💪 du utviser barna, ved å ikke bli værende i et forhold som ikke er sunt. Det kan påføre mer, enn viktigheten av størrelsen på barnerommet. Du vet du har gjort det beste utfra utgangspunktet du har stått i . Husk også at selv om barna kan stille mye spørsmål og undres over ting, så har de ikke en helhetlig tilgang på analyse og det fulle perspektiv. Så du lagrer opp med litt for mange, harde snøkanoner som du skyter i retning deg selv....Ikke straff deg selv så innmari.....❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #14 Skrevet 1. februar 2023 Du har gjort det eneste rette! Du er så tøff som våger å stå opp for deg selv og barna, det er dessverre altfor få som makter det. Hev hodet! Vær stolt! Du er sterk og barna er heldige som har deg!! Det er ikke hvor mye vi har som definerer hvem vi er. Husk det. Alltid!!! Kjempestor klem til deg og vær aldri i tvil om at du har gjort det eneste rette ❤️ Anonymkode: 71b3a...351 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #15 Skrevet 1. februar 2023 servitrise&suppe skrev (7 minutter siden): Du må holde humøret oppe og vær den samme moren de er vant til. Snakk fint om leiligheten og ikke syns synd på barna dine. Det er så mye viktigere enn at du viser at du skammer deg eller er lei deg! Så kan du sjekke ut Russian minimalistic girl på youtube. Hun har åpnet øynene mine for hvor vanvittig materialistiske vi er og at vi har så mye overflod. Hun er tobarnsmor og er så positiv og takknemlig for alt! De har bodd i en bitteliten leilighet, rømte fra Russland da Putin invaderte Ukraina. De har leid flere plasser etter det og begge barna sover på deres rom. Nå har de fått kjøpt et forlatt hus som vi ville kalt falleferdig men det var det de hadde råd til. Kanskje du får litt positive tanker av å se hennes liv og hvor positiv hun er 🙂 Tusen takk for en fin melding 😊 skal sjekke ut det på YouTube. Høres ut som det er noe jeg kunne likt. Altså ikke misforstå meg, alt kunne vært mye verre, er vel bare jeg som ikke helt ser hvor stigen opp er.. Tradegy skrev (6 minutter siden): Du må ikke påføre deg selv unødig, harde emosjonelle blåmerker.. Det er hèlt normalt når livet kastes rundt, at du overveldes. Alt problematiseres og skyldfølelsen herjer. Dette må du bare legge fra deg. For en styrke 💪 du utviser barna, ved å ikke bli værende i et forhold som ikke er sunt. Det kan påføre mer, enn viktigheten av størrelsen på barnerommet. Du vet du har gjort det beste utfra utgangspunktet du har stått i . Husk også at selv om barna kan stille mye spørsmål og undres over ting, så har de ikke en helhetlig tilgang på analyse og det fulle perspektiv. Så du lagrer opp med litt for mange, harde snøkanoner som du skyter i retning deg selv....Ikke straff deg selv så innmari.....❤️ Tusen takk for gode og fine ord ❤️❤️ det hjalp 💕 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har gjort det eneste rette! Du er så tøff som våger å stå opp for deg selv og barna, det er dessverre altfor få som makter det. Hev hodet! Vær stolt! Du er sterk og barna er heldige som har deg!! Det er ikke hvor mye vi har som definerer hvem vi er. Husk det. Alltid!!! Kjempestor klem til deg og vær aldri i tvil om at du har gjort det eneste rette ❤️ Anonymkode: 71b3a...351 Tusen takk kjære deg 🥺❤️ Så utrolig vakre og nydelige brev jeg har fått tilbake, dere aner ikke hvor mye dette hjelper i hjertet akkurat nå ❤️ tusen tusen takk ❤️💕💕 Anonymkode: 7b56f...62f 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #16 Skrevet 1. februar 2023 Støtter de andre i at du definitivt har gjort det rette! Det er kanskje litt kjipt akkurat nå når dere må leve litt trangt, men ingen barn har vondt av å dele soverom en stund. Tvertimot tenker jeg at det kan være viktig lærdom for barna dine, og du høres ut som en omsorgsfull person som vil det beste for barna dine. Og du, nå som du har gått fra den dustete mannen din, så kommer ting til å bli SÅ mye bedre! Det materielle betyr ingenting! Anonymkode: 39cc9...fb5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #17 Skrevet 1. februar 2023 Hva har mennesker på over 170 cm med noe som helst å gjøre? Anonymkode: 5dac1...1a3 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #18 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Støtter de andre i at du definitivt har gjort det rette! Det er kanskje litt kjipt akkurat nå når dere må leve litt trangt, men ingen barn har vondt av å dele soverom en stund. Tvertimot tenker jeg at det kan være viktig lærdom for barna dine, og du høres ut som en omsorgsfull person som vil det beste for barna dine. Og du, nå som du har gått fra den dustete mannen din, så kommer ting til å bli SÅ mye bedre! Det materielle betyr ingenting! Anonymkode: 39cc9...fb5 Tusen takk ❤️ ja han er en dust og det er så digg å kunne ta egne avgjørelser og faktisk få til ting i hverdagen 😊 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva har mennesker på over 170 cm med noe som helst å gjøre? Anonymkode: 5dac1...1a3 Hehe kanskje teit, men det er en usikkerhet jeg har. Føler alle vellykkede og ressurssterke ser sånn ut, - over 170 og i turklær. Jeg er motsatt, men har kjøpt en turbukse for syns skyld, selvom jeg hater å gå tur. Anonymkode: 7b56f...62f
NiceOrNothing Skrevet 1. februar 2023 #19 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Godt å lese ❤️❤️❤️ Må man ikke ha fast og varig inntekt? Jeg har overgangsstønad nå... Altså, ja. Sånn for å sammenligne er det jo selvfølgelig innafor, hadde det vært uaktuelt, hadde jeg aldri leid det. Hun har egen seng, lekekrok og selvfølgelig skal hun få førstepri på rommet om hun trenger privatliv eller overnattingsgjester.. Det gjør jo ingenting.. Kanskje hun ser det selv om noen år.. ❤️ Takk ❤️ Jeg håper det, at de ikke vil hate meg for alltid.. Anonymkode: 7b56f...62f Det du våger nå , viser at du ønsker å være et godt forbilde for barna dine ❤️. Barn trenger en lykkelig mamma , mer enn de trenger stort hus og flott bil . Dine barn kommer til å klare seg godt , å klare komme seg ut av destruktive forhold selv , fordi du viste dem veien .❤️ . Hus og jobb kommer etterhvert . Nyt tanken på at nå bygger du deg gradvis opp, på egne premisser ❤️
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #20 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tusen takk ❤️ ja han er en dust og det er så digg å kunne ta egne avgjørelser og faktisk få til ting i hverdagen 😊 Hehe kanskje teit, men det er en usikkerhet jeg har. Føler alle vellykkede og ressurssterke ser sånn ut, - over 170 og i turklær. Jeg er motsatt, men har kjøpt en turbukse for syns skyld, selvom jeg hater å gå tur. Anonymkode: 7b56f...62f Jeg tviler på at du har blitt lavere etter skilsmissen, så akkurat det tror jeg nok ungene dine takler her fint. Anonymkode: 5dac1...1a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå