AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #1 Skrevet 1. februar 2023 Har ei venninne som jeg har kjent siden ungdomskolen og nå er vi i 40 årene. Vi sender meldinger hver dag. Spesielt hun. Hun jobber ikke og har mye fritid. Sender meldinger om hva hun har gjort og hva hun skal gjøre. Jeg svarer så godt jeg kan selv om jeg jobber. Men i kveld sendte jeg mld og spurte om hvordan det gikk. Går ikke bra svarte hun. Hva er det som skjer, spurte jeg. Hun åpner mening men svarer ikke. Dette har skjedd flere ganger. Hun kan sende melding der hun skriver at hun har hatt en tøff dag. Så spørr jeg om hva som har skjedd. Men så svarer hun ikke. Synes det er ekkelt at hun sender sånne meldinger men så svarer hun ikke etterpå. Vi snakker jo om alt ellers. Flere som har sånne venner? Anonymkode: 5987d...016
Fireflies Skrevet 1. februar 2023 #2 Skrevet 1. februar 2023 Her villet jeg vurdert å reist over til henne for å se om det går bra. 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #3 Skrevet 1. februar 2023 I stedet for å spørre om hva som har skjedd kunne du kanskje heller spørre om du kan gjøre noe for henne? Anonymkode: 76711...d92 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #4 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): I stedet for å spørre om hva som har skjedd kunne du kanskje heller spørre om du kan gjøre noe for henne? Anonymkode: 76711...d92 Det hadde jo vært mitt neste spørsmål. Hun har ofte dårlige dager. Så vanskelig å vite om dette er en sånn dag eller om noe annet har skjedd. Anonymkode: 5987d...016
Capazitet Skrevet 2. februar 2023 #5 Skrevet 2. februar 2023 Kanskje vanskelig å sette ord på/forklare. Er hun trygdet pga psykiske utfordringer?
Rotemor Skrevet 2. februar 2023 #6 Skrevet 2. februar 2023 Hva sier hun når du snakker med henne om dette?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #7 Skrevet 2. februar 2023 Dette var litt manipulerende. Det virker som hun forsøker presse deg til å gi henne oppmerksomhet og omsorg, med å gjøre deg bekymret med å ikke svare, som leder til at du gir henne enda mer oppmerksomhet fordi du blir bekymret fordi hun ikke svarer. Andre ville kanskje reagert med å dra hjem til henne også, altså enda mer oppmerksomhet. Tror du skal vokte deg litt i forhold til at hun kan kreve mer og mer fra deg og lage mer og mer drama for å oppnå det hun vil. Anonymkode: daa3a...0f5 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #8 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette var litt manipulerende. Det virker som hun forsøker presse deg til å gi henne oppmerksomhet og omsorg, med å gjøre deg bekymret med å ikke svare, som leder til at du gir henne enda mer oppmerksomhet fordi du blir bekymret fordi hun ikke svarer. Andre ville kanskje reagert med å dra hjem til henne også, altså enda mer oppmerksomhet. Tror du skal vokte deg litt i forhold til at hun kan kreve mer og mer fra deg og lage mer og mer drama for å oppnå det hun vil. Anonymkode: daa3a...0f5 Jeg føler også på den. Jeg svarer jo på masse ubetydelig meldinger fra henne daglig. Hun kan jo være syk eller noe sånt. Men det vet jeg jo ikke når hun ikke svarer Anonymkode: 5987d...016
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #9 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg føler også på den. Jeg svarer jo på masse ubetydelig meldinger fra henne daglig. Hun kan jo være syk eller noe sånt. Men det vet jeg jo ikke når hun ikke svarer Anonymkode: 5987d...016 Hva om du bare lar være å sende henne bekymrende meldinger og bare venter til hun gir lyd? Anonymkode: daa3a...0f5 1
Motelvibes Skrevet 2. februar 2023 #10 Skrevet 2. februar 2023 Det kan bety alt mulig. Dra hjem til henne og bry deg litt?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #11 Skrevet 2. februar 2023 Jeg hadde også sett på dette som fisking etter oppmerksomhet. Slikt orker jeg ikke. Hvis det er vanskelig å prate om så kan man skrive at det er vanskelig å prate om. Dette blir som de som legger ut innlegg på SoMe om at de ligger på sykehus, men nekter å svare på hvorfor. Får helt noia av slikt og ignorerer det alltid. Jeg hjelper gjerne, jeg. Kan reise hjem til folk. lytte, støtte, hva de måtte trenge. Men ikke når de hinter og fisker på den måten. Anonymkode: 8a0b7...546 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #12 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette var litt manipulerende. Det virker som hun forsøker presse deg til å gi henne oppmerksomhet og omsorg, med å gjøre deg bekymret med å ikke svare, som leder til at du gir henne enda mer oppmerksomhet fordi du blir bekymret fordi hun ikke svarer. Andre ville kanskje reagert med å dra hjem til henne også, altså enda mer oppmerksomhet. Tror du skal vokte deg litt i forhold til at hun kan kreve mer og mer fra deg og lage mer og mer drama for å oppnå det hun vil. Anonymkode: daa3a...0f5 Eller kanskje hun velger å svare ærlig på meldingen ts sendte? Når man har det fælt, er det ikke alltid man orker å utdype noe mer. Om man ikke tåler å så sånne svar uten å anklage noen for å manipulere, bør man ikke spørre hvordan det går i utgangspunktet. Hun åpner sikkert meldingen og svarer når hun er klar for det. Istedenfor å spørre hva som har skjedd, anbefaler jeg ts å heller skrive noe sånt som «husk at jeg er her for deg, om du trenger å prate». Anonymkode: f5e35...8e0 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #13 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg hadde også sett på dette som fisking etter oppmerksomhet. Slikt orker jeg ikke. Hvis det er vanskelig å prate om så kan man skrive at det er vanskelig å prate om. Dette blir som de som legger ut innlegg på SoMe om at de ligger på sykehus, men nekter å svare på hvorfor. Får helt noia av slikt og ignorerer det alltid. Jeg hjelper gjerne, jeg. Kan reise hjem til folk. lytte, støtte, hva de måtte trenge. Men ikke når de hinter og fisker på den måten. Anonymkode: 8a0b7...546 Enig. Hvis det er motsatt så forventer hun svar. Hun kan sende meg ett par meldinger som jeg åpner, men orker ikke å svare på akkurat da. Da kommer det fra henne: går det bra? Du er så stille i dag, har det skjedd noe? Da kommer det flere meldinger i løpet av kort tid. Eller hvis jeg svarer: sliten i dag, vi kan snakkes senere. Da kommer det mange meldinger fra henne. Anonymkode: 5987d...016
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #14 Skrevet 2. februar 2023 Fikk melding om at jeg kan ringe henne etter jobb i kveld. Sa ikke noe annet Anonymkode: 5987d...016
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #15 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): I stedet for å spørre om hva som har skjedd kunne du kanskje heller spørre om du kan gjøre noe for henne? Anonymkode: 76711...d92 Enig dette. Er ikke alltid man har det dårlig fordi noe konkret har skjedd, og om noe konkret har skjedd er det ikke alltid man vil snakke om det heller. Anonymkode: 0f00d...f22 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #16 Skrevet 2. februar 2023 Hvis dette her skjer ofte så blir det jo helt " ulv-ulv"....den dagen det virkelig er noe, så er det ingen som gidder noe mer. Det høres ut som hun tapper deg for energi. Anonymkode: 549cc...6e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå