Binke Skrevet 1. februar 2023 #1 Skrevet 1. februar 2023 Hva er din beste oppskrift på brød? Link? Jeg har lyst til å prøve meg litt på brødbaking igjen, men har aldri blitt fornøyd med resultatet tidligere. Synes brødene blir tunge, kompakte og for tørre. Gode råd, tips og oppskrifter mottas med takk! Bør kanskje presisere at jeg tenker på brød bakt med gjær. Surdeigsbrød tenker jeg er «next level», og for komplisert for meg. 😌
Amossa Skrevet 1. februar 2023 #2 Skrevet 1. februar 2023 Mannen kjøper ferdig brødmel, type "Kornbrød" fra Rema. Selv om jeg liker veldig grove brød à la Dansk rugbrød, synes jeg disse er gode. Men du er kanskje ute etter oppskrift helt fra bunnen?
Brunhilde Skrevet 2. februar 2023 #3 Skrevet 2. februar 2023 Havrebrød fra Baker Brun. Jeg har litt mer salt og litt mindre søtt enn det oppskriften sier.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #4 Skrevet 2. februar 2023 Denne oppskriften bruker jeg. Har aldri misslyktes med den. Tidligere hatet jeg å bake brød og annen gjærbakst, men nå liker jeg det. Hemmeligheten er vel en god kjøkkenmaskin, og å bruke god tid til bl.a elting. LETTVINTBRØD UTEN FORHEVING, 3 stk. 1 kg. hvetemel 1 kg. kornbrød blanding, havre, solsikkekjerner eller annet grovt mel 1 pk. tørrgjær 2 ts. salt 4 ss. mørk sirup 3 sammenpisket egg (spar litt til pensling av brødene) 150 g smør (enten smeltet eller temperert og rørt i til slutt) 6 dl. fingervarm melk 6 dl. fingervarmt vann Blandes godt i kjøkkenmaskin i 10 min, ev juster med litt mer mel til passe deig. Del deigen i 3 like store emner, bak ut til 3 brød med en gang og heves i formene i 45 min. Pensle med egg og 1 ss. melk. Lag noen snitt med kniv eller prikk med gaffel på toppen. Stekes på nederste rille, 200° i 50-60 min. Anonymkode: c1ff2...410 1
Binke Skrevet 2. februar 2023 Forfatter #5 Skrevet 2. februar 2023 Tusen takk for svar! Disse skal jeg teste ut, både oppskrift fra bunnen av og med brød-blandingsmel. 👩🏻🍳🍞
mariie Skrevet 2. februar 2023 #6 Skrevet 2. februar 2023 Test oppskriften på "grovbrød fra bakeriet i Lom" - veldig enkelt og kan tilsettes det du liker av ekstra frø, korn, nøtter
Kaneel Skrevet 2. februar 2023 #7 Skrevet 2. februar 2023 Sunnmøre brød, skappelbrød og 5 min rundstykker går det i her
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #8 Skrevet 2. februar 2023 300g hvetemel, 200g diverse grovmel, salt, sukker eller sirup, evt karve, gjær, lunka vann. Elter i kjøkkenmaskin. HIver over i en brødform. Lar det heve i 60-90 minutter og s teker på ca 180 grader. Anonymkode: 7d747...e75
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #9 Skrevet 2. februar 2023 Brunhilde skrev (13 timer siden): Havrebrød fra Baker Brun. Jeg har litt mer salt og litt mindre søtt enn det oppskriften sier. De så gode ut Anonymkode: c1ff2...410
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå