AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #1 Del Skrevet 1. februar 2023 Har lest en god del om at Equazen (tidl Eye Q) har positiv effekt hos barn med ADHD. Noen her inne som har erfaringer med dette/prøvd det ut? Eller er det bare overpriset fiskeolje som selges til desperate foreldre og barn? Anonymkode: 4fcc4...a1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #2 Del Skrevet 1. februar 2023 Omega-3-fettsyrer kan ha dempende effekt på NOEN symptomer knyttet til både adhd og autismespekterforstyrrelser. https://forskning.no/partner-universitetet-i-oslo-sykdommer/omega-3-fjerner-adhd-symptomer/636281 Så må man også ha i bakhodet at tungmetaller og miljøgifter ikke er gunstig for hjernens kognitive utvikling, og det er det dessverre alt for mye av i fet fisk- og fiskeoljer(tran mm). https://tidsskriftet.no/2021/02/debatt/tran-inneholder-ogsa-miljogifter Alt med måte, men om du får i deg omega-3-fettsyrer gjennom dyre helsekostprodukter, eller gjennom en skive makrell i tomat om dagen, er jo det samme. Men velg heller hvit fisk de dagene du skal ha fisk til middag! Og kanskje heller kjøpe algeolje? Anonymkode: 7eaf5...1ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #3 Del Skrevet 1. februar 2023 Det at de har byttet navn til noe som er veldig likt navnet på en medisin som brukes mot adhd, equasym, gjør meg betenkt. Når det er sagt. Jeg har et barn med adhd og prøvde det som den gangen het Eye-Q. Han hadde null, nix og ingen effekt av dette. Medisinen equasym derimot, virket godt og hadde tilnærmet bivirkninger. Anonymkode: 5156e...917 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har brukt Eye Q (nå Equazen) siden 2011 og det økte min konsentrasjon slik at jeg hadde nok fokus til å fullføre utdannelsen min. I seinere år føler jeg ikke det har noen effekt på konsentrasjon. Kanskje det slutter å virke etter en stund? Jeg lurer også litt på mulige bivirkninger. Jeg finner ikke noe om dette på nett da det er lite forskning. Men hadde vært kjekt å vite siden jeg nå har kronisk betennelse i kroppen. Anonymkode: 80cea...a63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå