Gå til innhold

Tannlegen har bedt meg om å bruke Nystimex. Noen som vet hva det er og om det er noen bivirkninger? 🙂

Anbefalte innlegg

Skrevet

På forhånd takk 

Anonymkode: 914f1...f22

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

På forhånd takk 

Så tannlegen ba deg ta dette, men han fortalte deg ikke hvorfor du skulle ta det? Uansett, du kan bare google navnet...

• Liker 3
Skrevet
Mezzosoprena skrev (1 minutt siden):

Så tannlegen ba deg ta dette, men han fortalte deg ikke hvorfor du skulle ta det? Uansett, du kan bare google navnet...

Takk for hjelpen…..

Skrevet

Det smaker ikke så godt. Skal brukes til sopp i munnhulen er borte. Følg pakningsvedlegget.

Skrevet
Nuttery skrev (1 minutt siden):

Det smaker ikke så godt. Skal brukes til sopp i munnhulen er borte. Følg pakningsvedlegget.

Tannlegen sier at den skal svelges 🤮 Stemmer det eller misforsto jeg? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tannlegen sier at den skal svelges 🤮 Stemmer det eller misforsto jeg? 

Det kan vel hende den skal brukes til andre ting også, men det vanligste er sopp i munnhulen. Da skal man ha den inne i munnen i noen minutter så det får virket lokalt. Du bør nesten høre på tannlegen

Skrevet

Jeg har brukt Nystimex for soppinfeksjon i munnen mange ganger. Du lar den ligge i munnen i den tiden det står i bruksanvisningen, for deretter å svelge. Bivirkninger har jeg aldri opplevd, og felleskatalogen lister opp en veldig kort liste over bivirkninger, så det er nok ikke noe som blir et problem.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for hjelpen…..

Brukeren gav deg all informasjon du trenger for å finne dette ut på egenhånd.

Men det er vel bedre å sitte å vente på at anonyme fremmede skal skrive noe som kanskje eller kanskje ikke er sant, enn å sjekke det ut selv og få pålitelig svar på sekunder eller minutter.

Anonymkode: fdadc...dea

• Liker 3
Skrevet
Ulven skrev (8 timer siden):

Jeg har brukt Nystimex for soppinfeksjon i munnen mange ganger. Du lar den ligge i munnen i den tiden det står i bruksanvisningen, for deretter å svelge. Bivirkninger har jeg aldri opplevd, og felleskatalogen lister opp en veldig kort liste over bivirkninger, så det er nok ikke noe som blir et problem.

Men jeg har ikke soppinfeksjon, jeg har periodontitt 

Skrevet

Du får ta kontakt med tannlegen igjen og spørre.

Anonymkode: 83e01...8f4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du får ta kontakt med tannlegen igjen og spørre.

Anonymkode: 83e01...8f4

Hva kg laget for, fortell meg 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis tannlegen har sagt du skal bruke soppmedisin, så er det fordi tannlegen mistenker du kan ha sopp i munnen.

Nystimex krever resept. Når du får resept, står det i resepten hvordan du skal bruke det.

Hvis tannlegen mener du skal snakke med fastlegen, må tannlegen si hva du skal si til fastlegen, så fastlegen kan skrive riktig resept.

Nystimex tas i små doser, holdes i munnen lengst mulig før den svelges. Best å sprøyte litt og litt på innsiden av kinnene. 

Men først og fremst snakk med tannlegen før du snakker med fastlegen.

Eventuelt har tannlegen skrevet resept, vet ikke om de kan da.

P.S. Det er naivt å tro at vi er tannlegen din og vet hvorfor tannlegen har sagt du skal bruke en medisin. Så ja - spør tannlegen din.

Endret av Drizzt
  • Nyttig 2
Skrevet

Munnhygiene er en fin bil… :roll:

Du får Google, noe så spesifikt og sjeldent er det nok ikke mange kg-ere som har erfaring med. Kg er ikke Google eller legen din. 

Og bruk tanntråd og puss tennene mer enn tre sekunder. Så vanskelig skal det virkelig ikke være… 

Anonymkode: 9448e...951

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Siden Nystimex er en medisin for sopp, må tannlegen nesten mene at du har dette i tillegg til periodontitt. Men du kan jo alltids ringe og høre hva som ligger bak resepten. 

• Liker 1
Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen,

_popcorn_, adm

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...