AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #1 Skrevet 1. februar 2023 Kommer fra en mildt sagt lite treningsglad familie med mye overvekt og livsstilssykdommer. Men jeg selv er glad i å trene og spiser sunt. Er slank og trener 5 ganger i uken. Familien min synes dette er helt teit, himler med øynene hvis jeg skal ta en joggetur i juleferien og får kommentarer. Utrolig irriterende. De burde ta seg en treningstur selv! De mener de som liker trening er strebete. Har sikkert mindreverdighetskomplekser. Nesten sånn at jeg nå skjuler treningen for dem. Skal løpe halvmaraton til høsten for første gang og vet ikke om jeg vil fortelle det en gang. har noen opplevd lignende? Anonymkode: 2d101...0a6
Mezzosoprena Skrevet 1. februar 2023 #2 Skrevet 1. februar 2023 Drit nå i det da, de hater å trene - javel, da trener de ikke. Du elsker å trene - javel, da trener du, også snakker dere ikke mer om det. Du vet at du er vinneren her uansett 🙂 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #3 Skrevet 1. februar 2023 Hvorfor gidder du å la deg irritere av dette? Bare å overse. Anonymkode: c86d9...0a1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #4 Skrevet 1. februar 2023 Ingen erfaring dessverre, men kanskje ikke snakke om det ja, bare si at du går ut en tur når du skal trene? Jeg har venninner som hele tiden maser om treningen, hvis vi er på tur så må de legge til rette for treningen osv. dette er veldig slitsomt for de rundt som ikke trener, så gjør det heller diskret og ikke bland de så mye inn i planleggingen. men syntes du kan fortelle om halvmaraton da! Anonymkode: d4fc6...b4b 2
kathen Skrevet 1. februar 2023 #5 Skrevet 1. februar 2023 Har ikke opplevd lignende,men jeg vil bare si at det er så bra jobba! Synd de skal være sånn bare for du har andre rutiner. Desverre får man ikke gjort noe med andre enn seg selv da. Lykke til med halvmaraton. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #6 Skrevet 1. februar 2023 Kanskje de synes du er litt fanatisk som trener fem dager i uka, men samtidig er litt misunnelig for at de ikke trener noen ting og du holder deg slank og i fin form. Kanskje greit å ikke "skryte" av treningen til dem, eller la det bli en greie, men bare gjøre det når det passer så lenge det ikke går ut over de felles tingene dere skal gjøre sammen. Anonymkode: da120...273
RedPimpernell Skrevet 1. februar 2023 #7 Skrevet 1. februar 2023 Bra gjort av deg. Ikke bry deg om dem da, eller slutt å fortelle dem noe spesielt om treningen. De er vel antagelig mest misunnelig på deg som får det til.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #8 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kommer fra en mildt sagt lite treningsglad familie med mye overvekt og livsstilssykdommer. Men jeg selv er glad i å trene og spiser sunt. Er slank og trener 5 ganger i uken. Familien min synes dette er helt teit, himler med øynene hvis jeg skal ta en joggetur i juleferien og får kommentarer. Utrolig irriterende. De burde ta seg en treningstur selv! De mener de som liker trening er strebete. Har sikkert mindreverdighetskomplekser. Nesten sånn at jeg nå skjuler treningen for dem. Skal løpe halvmaraton til høsten for første gang og vet ikke om jeg vil fortelle det en gang. har noen opplevd lignende? Anonymkode: 2d101...0a6 Be de dra dit peppern gror ! 🤣 Anonymkode: 9f759...264
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #9 Skrevet 1. februar 2023 Hadde også en slektning som lo av meg fordi jeg trente i jula. H*n døde i tidlig av livsstilsrelaterte sykdommer... Anonymkode: 3ad05...9a2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #10 Skrevet 1. februar 2023 Min far mente alltid at treningen min var overfladisk. Kaller meg Hulken eller Tarzan. Trenger ikke trene, kan vel heller hogge ved å gå tur. Gjøre ting som han er vokst opp til å gjøre. Min mor... Mer empatisk og skjønner at jeg trenger treningen for å holde meg i sjakk. Og det har min far, med årene, begynt å forstå også. Så nå støtter begge meg. Har også hatt "venner" som har hatt den holdningen min far hadde. Som ikke ser noe poeng i å trene, 'nå som jeg har dame'. Det handler om uvitenhet. Og det er selvsagt personer som eser ut med årene og ikke akkurat blir mer attraktive med alderen. De ser bare på trening som 'overfladisk'. De har ikke peiling. Men jeg trener uansett hva andre skulle mene. Anonymkode: 6055e...79b 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #11 Skrevet 1. februar 2023 Hvis du er som en frelst og misjonerer om trening som om det er himmelen kan jeg forstå manglende støtte. Så lenge treningen ikke går utover andre og du ikke kritiserer at andre gjør andre valg så «let it go!» Anonymkode: f36d0...ae3 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #12 Skrevet 1. februar 2023 De er nok misunnelige☺️Jeg kommer fra en familie som mener at å gå til postkassa er trening, så i en alder av 49 år har jeg ennå ikke opplevd støtte ift min trening(i dag mosjon, pga skader). Iflg dem skal jeg la ryggsmertene ta over og bare legge meg på sofaen og «hvile» smertene vekk🙄Dette i tillegg til masse annet gjør til at jeg er outsideren i familien. Synd at de ikke forstår hva dette betyr for meg fysisk og psykisk. Og jeg er utslitt både på å forklare, men og å skjule at jeg bruker veldig mye tid på mosjon. Man er visst en kald jævel om man ikke prioriterer samvær med familie. Der vi damene sitter i taushet og karene snakker jobb🤭 Anonymkode: 1a128...924
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå