Gå til innhold

Mehl innrømmer å ha hatt Tik Tok installert på tjenestetelefonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha nektet å svare i månedsvis, måtte hun til slut kapitulere. Vår justismister har hatt Tik Tok installert på sin tjenestetelefon. Dette er meget grovt, og man må virkelig spørre seg om hun har nok tillit til å bli sittende i en så viktig post. Det er fullstendig hasardiøs oppførsel, og totalt uakseptabelt. Det hjelper heller ikke på at hun har vært uærlig i månedsvis.

Hun prøver seg sevlsagt på bortforklaringer om at det var den "ugraderte telefonen" det var installert på. Det blir bare for dumt.

Jeg mener hun bør gå av.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/snakker-ut-om-tiktok-braket/15473599/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det verste med denne saken er at hun går ut i media med saken og ikke erkjenner det i stortingssalen til tross for flere spørsmål fra andre stortingsrepresentanter. Respektløst ovenfor den institusjonen Stortinget representerer. 

Hun bør være borte før påske

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke de skarpeste knivene i skuffen som blir politikere.

• Liker 9
Skrevet

Altså, lærer ikke folk noenting? At det er bedre å legge seg flat og innrømme ting man har gjort som er over grensen. Problemet her er jo egentlig ikke TikTok, men at hun ikke har svart ærlig på direkte spørsmål.

• Liker 9
Skrevet

Mehl vil nødig svare på det spørsmålet.🤔Det er jo også et svar?! Hun er så oppegående så det er rart dersom hun har hatt TIKTOK på sin jobbtelefon en periode. Eventuelt lite gjennomtenkt…..c’’.)!

• Liker 2
Skrevet
Rødstrupa skrev (1 minutt siden):

Mehl vil nødig svare på det spørsmålet.🤔Det er jo også et svar?! Hun er så oppegående så det er rart dersom hun har hatt TIKTOK på sin jobbtelefon en periode. Eventuelt lite gjennomtenkt…..c’’.)!

Ikke nødvendigvis. Offentlige personer, ikke minst ledere, blir frarådet av å komme med uttalelse med en gang, da de har et kommunikasjonsteam som gjerne vil formulere et svar som gjenspeiler hva departementet/virksomheten også kan stille seg bak.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Turtellure12 skrev (51 minutter siden):

Ikke nødvendigvis. Offentlige personer, ikke minst ledere, blir frarådet av å komme med uttalelse med en gang, da de har et kommunikasjonsteam som gjerne vil formulere et svar som gjenspeiler hva departementet/virksomheten også kan stille seg bak.

Stemmer, løgnene må godkjennes.

Mehl egner seg uansett ikke som minister.

• Liker 5
Skrevet

To tråder med samme tema er slått sammen. Elaine Marley, mod. 

Skrevet

Det skulle nesten ikke vært mulig å være så «dum» og inneha en slik jobb. Selv skiller jeg strengt på jobbmobil og privatmobil selv om jeg ikke er på noen some kanaler. Betaler heller et par hundrelapper i måneden for å ha det skillet. Vet mange ikke gjør det, men å være på kinesiske tiktok med jobbtelefonen som justisminister henger ikke på greip. Hvis den telefonen blir hacket ligger det nok mye interessant info der som helt klart kan misbrukes.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva er problemet med at hun har hatt TikTok på jobbtelefon? Forstår at det er et eller annet vesentlig jeg ikke har forstått her, derfor spør jeg… 

• Liker 1
Skrevet

Spent på utfallet, håper dette er spikeren i kista for hennes del. Virker ikke som de andre på Stortinget er videre imponert 

• Liker 1
Skrevet
Neverland skrev (9 minutter siden):

Hva er problemet med at hun har hatt TikTok på jobbtelefon? Forstår at det er et eller annet vesentlig jeg ikke har forstått her, derfor spør jeg… 

Sikkerhet. TikTok er kinesisk, og kinesiske firmaer har plikt til å hjelpe myndighetene med informasjon. At ikke en justisminister skjønner at dette er krise, er helt uforståelig. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
LinnHenrikke skrev (Akkurat nå):

Sikkerhet. TikTok er kinesisk, og kinesiske firmaer har plikt til å hjelpe myndighetene med informasjon. At ikke en justisminister skjønner at dette er krise, er helt uforståelig. 

Takk for svar!

Føler jeg må ha det inn med teskje her, men er det fare for avlytting av telefon og meldinger hun har skrevet, som nå myndighetene i Kina kan ha informasjon om? 

Kan noen gi meg et konkret eksempel på hvorfor dette kan være krise?

Skrevet
Neverland skrev (4 minutter siden):

Takk for svar!

Føler jeg må ha det inn med teskje her, men er det fare for avlytting av telefon og meldinger hun har skrevet, som nå myndighetene i Kina kan ha informasjon om? 

Alt innholdet på telefonen kan da innhentes av kinesiske myndigheter. Dette gjelder meldinger, kontakter, stedsinformasjon.

Eksempel samtaler med Støre om saker som er viktige men som er unntatt offentlighet.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Neverland skrev (6 minutter siden):

Takk for svar!

Ja, blant annet. Ved å hacke telefonen hennes kan man få tilgang til mye informasjon uvedkommende, og spesielt ikke Kina skal ha tilgang til. Det er ikke sikkert det hadde skjedd noe, men det har man ingen garanti for og det er en sjanse man bare ikke kan ta. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Skumleste gjennom, og det virka ikke som om hun har brutt noen regler.

Endret av ltfutt
Skrevet

Per Sandberg måtte gå av etter å tatt med seg tjenestetelefonen sin til Iran, dette er omtrent det samme.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
LinnHenrikke skrev (Akkurat nå):

Per Sandberg måtte gå av etter å tatt med seg tjenestetelefonen sin til Iran, dette er omtrent det samme.

Mehl har jo ikke brutt noen regler da.

Skrevet

Per Sandbergs sak var mange ganger mer alvorlig.  Akkurat den skulle vært straffbar. 

Men det er ikke til hjelp at Mehl ikke har brutt regler;  Det er fortsatt  ignorert Stortinget i flere måneder, aktivt tilpasset sin vurdering for å kunne holde sin SoMe-posisjon og ignorert alle presse ang problematiseringen av TikTok. 

Vi snakker tross alt om en problematisering som har pågått i over 2 år. 

Skrevet (endret)
ltfutt skrev (14 minutter siden):

Mehl har jo ikke brutt noen regler da.

Er det derfor hun løy til Stortinget da hun svarte på spørsmål? Og trenerte svarprosessen i mange måneder? Det handler også om de andre partiene har tillit til henne - og det virker det ikke som basert på uttalelsene fra FrP og Høyre.

Endret av LinnHenrikke
.
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...