Gå til innhold

Flytting fra sør til nord - hvordan gjøre det smartest og rimeligst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte fra sør til nord (nærmere bestemt fra Innlandet til Midt-Troms). Det er snakk om et helt hus og tre personer (2 voksne og et barn), så det er litt møbler og utstyr... 

Er det noen som har noen tips og innspill? 

Tenkte å sjekke om det går an å få en container satt utenfor huset vårt som vi fyller opp og så hentes den og transporteres til nord Norge. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvitt deg med alle de store og tunge tingene hvis de ikke er alt for dyre. Se om du kan få leid en mindre varebil og ta med bare det mest nødvendige nordover på denne måten. Du kan også sende esker med Posten hvis du bruker Norgespakken o.l. for å sende unna ting som ikke er større enn at de går i en eske.

Det å flytte mange store og tung ting kan koste skjorta hvis du skal hyre inn et byrå for å gjøre det. Her betaler du fort 10.000 kr bare for å flytte innenfor samme by.

Anonymkode: f0f6d...0d8

Skrevet

Har pleid å leie liten lastebil og har familie som kan kjøre. Har bare kostet noen få tusenlapper. Ikke like stor avstand da, fra Sørlandet til Oslo, men veldig praktisk.

Begynn å gå gjennom absolutt alt du eier nå og se hva som kan selges og kastes. Pakk ned sesongklær. Alt du ikke faktisk trenger eller bruker bør du ikke flytte med deg.

Anonymkode: d6eb5...525

Skrevet

Hva har du mest av? Tid eller penger? Jeg flyttet langt for noen år siden og leide en varebil (toyota hiace) på rentawreck.no, jeg viste den ansatte sertifikatet mitt og ba om den største bilen jeg kunne kjøre iregnet noen hundre kilo frakt. Ble slitsomt med to ganger tur-retur uten en samboer med sertifikat, men sparte mange tusen.

Anonymkode: 9a979...8ad

• Liker 1
Skrevet

Kan dere få dekket noe av fx arbeidsgiver? Hiv ut anbudsforespørsel til flere flyttebyrå, sjekk også om dere kan bli returlast til nord. Hadde dere bodd langs kysten kunne dere ha sendt konteiner med Hurtigruta 

Anonymkode: 7714b...47c

• Liker 1
Skrevet

Velkommen nordover! :D 

Flytting er en perfekt anledning til å kaste og kvitte deg med ting og tang. Kjør mest mulig av det du ikke bruker og ikke trenger på avfall og prøv å selg litt på finn.no. 

Jeg ville heller ikke dratt meg med gamle eller utslitte møbler, men benyttet anledning til å starte mer med blanke ark. 

Og så ville jeg bestilt et flyttebyrå til å frakte alt nordover samlet, hvis du har så mye. 
Der pakker du alt til en bestemt dato, så bæres alt rett ut i bilen og kjører avgårde. 

Klarer du å kvitte deg med såpass at du "kun" får plass i en varebil, så ville jeg gjort transporten selv. Det blir en lang kjøretur, både tur og retur, men det er jo litt koselig det også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...