Gå til innhold

9 uker skolefri til sommeren 😱

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kullsyrevann skrev (8 timer siden):

Ja hele innlegget lukter at TS er lei og vil lempe avkommet på noe eller noen, om det så er skole, SFO eller fritidsaktiviteter. Er et eget sub-forum på reddit hvor foreldre går ut og skriver at de angrer på at de fikk barn, kan ikke folk tenke litt før de reproduserer seg? Vurdere jobb, toleranse for mas, stressmestring, økonomi, om de i det hele tatt liker unger og tanken på å oppdra de i flere år. Det er ikke lærerne sin feil at TS syns det suger med mangel på egentid. Får bare bite tennene sammen til barna har flydd ut av redet, som alle andre. 

Idiot. 

Anonymkode: 0fc10...f94

Skrevet

Jeg har jobbet 270 timer i snitt hver måned fra jeg var 18 år til jeg ble 30 år, i tre ulike jobber. Dette inkluderer også tiden jeg studerte for å bli lærer. Jeg har knapt hatt en lørdag eller søndag fri og jeg har sjeldent hatt ferie. Nå er jeg ferdig utdannet lærer. Jeg har aldri vært så sliten i hele mitt liv. I tillegg er lønnen betraktelig dårligere enn det jeg hadde. Jeg kommer til å gå tilbake til tre ulike jobber etter sommerferien, for disse såkalte "feriene" som lærerne har er en vits. Jeg forstår godt at folk slutter i læreryrket. Det er umulig å hente seg inn igjen i "feriene". Jeg jobber effektivt, men hjelpes. Jeg har ikke sjans til å rekke over alt. Derfor jobber jeg mye gratis..

Anonymkode: 24f2a...d0a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jo. Når du kun avspaserer, så jobber du gratis.

Nei. 

Anonymkode: 6e65d...344

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nei. 

Jo.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har jobbet 270 timer i snitt hver måned fra jeg var 18 år til jeg ble 30 år, i tre ulike jobber. Dette inkluderer også tiden jeg studerte for å bli lærer. Jeg har knapt hatt en lørdag eller søndag fri og jeg har sjeldent hatt ferie. Nå er jeg ferdig utdannet lærer. Jeg har aldri vært så sliten i hele mitt liv. I tillegg er lønnen betraktelig dårligere enn det jeg hadde. Jeg kommer til å gå tilbake til tre ulike jobber etter sommerferien, for disse såkalte "feriene" som lærerne har er en vits. Jeg forstår godt at folk slutter i læreryrket. Det er umulig å hente seg inn igjen i "feriene". Jeg jobber effektivt, men hjelpes. Jeg har ikke sjans til å rekke over alt. Derfor jobber jeg mye gratis..

Anonymkode: 24f2a...d0a

Velkommen til voksenlivet.

Skrevet

Jeg er lærer. Jeg pendler 3,5 mil hver vei. Jeg har barn i barnehage og småskolebarn. Jeg har en hobby jeg driver med én kveld per mnd. Her er timene mine arbeidsuker, for jeg tracker tiden min med jobb på jobb og det jeg gjør hjemme: 

47,3 i uke 42

40,4 i uke 43

44,5 i uke 44

42,7 i uke 45

38,0 i uke 46 (fulgte et av barna til legen)

49,4 i uke 47

50,3 i uke 48

48,8 i uke 49

43,5 i uke 50

36,4 i uke 51 (elevene mine sluttet onsdag, jeg måtte ha barna fredag pga stengt barnehage og SFO). 

Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg jobber det jeg skal og mer til. 
var på jobb 3.og 4. juledag også, samt 1.nyttårsdag på kvelden. 2.jan kom elevene.

Anonymkode: 76930...ace

Skrevet

Ah..  Det er så DEILIG å være lærer! Å går dro jeg fra jobb kl 15. Jeg rettet 25 engelskprøver i går kveld, men, bilen min sto jo ikke på skolen, så det teller nok ikke. Jeg skal bare ligge i bikini i hagen i hele sommer og nyyyte mine 9 uker, og ikke ofre en tanke på andres barn. Jeg forstå ikke de lave søkertallene til lærerstudiet? Vil ikke alle ha like mye fri som lærere? Hvordan kan noen velge en annen jobb med mindre fri, lissom? Det er jo syyyykt digg å være lærer å bare sitte med beina på kateteret å la elevene lese ei bok for eksempel. Trenger 0 forberedelse, man plukker bare ei tilfeldig bok fra det store skolebiblioteket og deler ut. Jeg bryr meg ikke om de har noe utbytte av det, så lenge jeg kan dra hjem kl 14. Å for tida er det heller ingen foreldre som stiller krav om litt sånn ekstra oppmerksomhet på seg og sitt barn, så, virkelig- bli lærer, avslutt arbeidsdagene kl 14 og nyt feriene!

Anonymkode: 4f883...560

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo.

Nei, man får betalt for timene man jobber. Ikke ekstra betalt, men de blir betalt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...