AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #181 Skrevet 3. februar 2023 Jeg fører timer i år. Kontaktlærer på småskolen. Her er oversikten: Uke 32: 16,48 Uke 33: 41 (elevene startet onsdag denne uka) Uke 34: 35,08 Uke 35: 43,53 Uke 36: 48,17 Uke 37: 48,67 Uke 38: 52,7 Uke 39: 45,98 Uke 40: 16,73 (høstferie) 41: 47,25 42: 43,23 43: 44,25 44: 44,07 45: 40,38 46: 43,93 47: 39,77 48: 42.02 49: 46,8 50: 48,72 51: 24,72 (elevene fikk juleferie onsdag) 52: 9,18 (juleferie) 1: 39,57 2: 41,87 3: 39,9 4: 43,1 5: 41,75 Totalt så langt dette skoleåret: 1028,22. Har med andre ord igjen 659,28 timer igjen dette skoleåret. Er ca 40 timer per skoleuke det, men da kan jeg ikke jobbe noe i vinterferien eller påskeferien. Realiteten blir vel heller at jeg såvidt uti mai egentlig er tom for timer.. fydda. Hvordan ville dere ikkelærere løst dette? Begynt å gi faen i elever og foreldre nå for å få nok tid, eller jobbet en måneds tid gratis? Og i tillegg hørt alt gnålet om at man er lat og sytete, og fått skylda for alt gærent her i verden (sånn omtrent). Verste er av alt er at jeg er egentlig ganske effektiv... Og fortsatt burde gjort mye mer hver uke for å innfri de standardene foresatte  og samfunnet egentlig forventer. Men når jeg har 11 av 22 elever i gang med utredninger under BUP/PPT/habilitering etc. så stjeler det helt enormt med tid, og planlegging av undervisning blir nedprioritert. Men har skolestarter til høsten og gleder meg til å tilbringe hele sommerferien med han. Om jeg fortsatt har god helse da. Har en hel haug med symptomer på utbrenthet som jeg driver og overser for å få mindre dårlig samvittighet.  Anonymkode: 15194...d13 1 4 9
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #182 Skrevet 3. februar 2023 harma skrev (På 1.2.2023 den 18.26): Trodde vi var ferdige med at folk tror lærere slutter på jobb når elevene går hjem…?  Hilsen lærer som har jobbet halvannen time på kontoret etter at elevene gikk hjem 14.30, og som har rundt halvannen time med jobb foran seg i kveld. Så du har jobbet 08.09 - 17.30 i dag og synes DET er eksepsjonelt?? 😳😳😳 Anonymkode: 06cf1...6bc
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #183 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg fører timer i år. Kontaktlærer på småskolen. Her er oversikten: Uke 32: 16,48 Uke 33: 41 (elevene startet onsdag denne uka) Uke 34: 35,08 Uke 35: 43,53 Uke 36: 48,17 Uke 37: 48,67 Uke 38: 52,7 Uke 39: 45,98 Uke 40: 16,73 (høstferie) 41: 47,25 42: 43,23 43: 44,25 44: 44,07 45: 40,38 46: 43,93 47: 39,77 48: 42.02 49: 46,8 50: 48,72 51: 24,72 (elevene fikk juleferie onsdag) 52: 9,18 (juleferie) 1: 39,57 2: 41,87 3: 39,9 4: 43,1 5: 41,75 Totalt så langt dette skoleåret: 1028,22. Har med andre ord igjen 659,28 timer igjen dette skoleåret. Er ca 40 timer per skoleuke det, men da kan jeg ikke jobbe noe i vinterferien eller påskeferien. Realiteten blir vel heller at jeg såvidt uti mai egentlig er tom for timer.. fydda. Hvordan ville dere ikkelærere løst dette? Begynt å gi faen i elever og foreldre nå for å få nok tid, eller jobbet en måneds tid gratis? Og i tillegg hørt alt gnålet om at man er lat og sytete, og fått skylda for alt gærent her i verden (sånn omtrent). Verste er av alt er at jeg er egentlig ganske effektiv... Og fortsatt burde gjort mye mer hver uke for å innfri de standardene foresatte  og samfunnet egentlig forventer. Men når jeg har 11 av 22 elever i gang med utredninger under BUP/PPT/habilitering etc. så stjeler det helt enormt med tid, og planlegging av undervisning blir nedprioritert. Men har skolestarter til høsten og gleder meg til å tilbringe hele sommerferien med han. Om jeg fortsatt har god helse da. Har en hel haug med symptomer på utbrenthet som jeg driver og overser for å få mindre dårlig samvittighet.  Anonymkode: 15194...d13 Vi andre kommunalt ansatte får beskjed om å være mer effektive. Kanskje noe å hente der? Synes overhodet ikke 40 timers uke er noe spesielt. Anonymkode: 06cf1...6bc 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #184 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi andre kommunalt ansatte får beskjed om å være mer effektive. Kanskje noe å hente der? Synes overhodet ikke 40 timers uke er noe spesielt. Anonymkode: 06cf1...6bc Har du barn? Ønsker du at jeg skal være mer effektiv rundt ditt barn. Hvilke oppgaver ønsker du at jeg prioriterer vekk? Anonymkode: 541ec...036 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #185 Skrevet 3. februar 2023 Vil bare minne om at barnas ferie ikke er styrt av lærerens ferie eller rett til ferie. Sommerferien er styrt av politikerne. Vår ferie legges opp etter når barna har ferie. Ikke motsatt, som mange tror. Personlig, syns jeg 9 uker ferie for barna er i overkant. Jeg har som sagt ikke 9 uker, men 7.5 uke. Jeg ønsker plandagene tilbake inn i skoleåret, da jeg ser at det er mer gunstig å planlegge midt i skoleåret, fremfor etter vi er ferdig med året. Med det ville skoleåret blitt lenger og ferien for barna kortere. Jeg syns Australia har en fin ferieordning med 4 semester med to lange ferier og to korte ferier i mellom. Det hadde ikke vært meg i mot med en annen organisering. Men hvem hører på læreren, ikke politikerne, slettes ikke KS og ikke foreldrene. Når jeg leser denne tråden, så undres jeg litt over det "lærerhatet" som har blitt og at det er greit å harselere med lærere. Samtidig så lurer jeg på: dere som er så misfornøyde med lærerne til barna deres, som dere ikke har troverdighet til, hva gjør dere med det. Hadde jeg ikke hatt tillit til at læreren til barna mine gjorde jobben sin, hadde de byttet skole. Anonymkode: 541ec...036 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #186 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jobber man overtid har man krav på betaling. Dessverre er det veldig mange som ikke får det. Anonymkode: 0fc10...f94 Du misser poenget. Hvis man jobber ekstra hjemme i andre yrker så teller timene enten mot overtid (enig i at dette gir bedre uttelling pga betaling) eller mot avspasering. Man jobber ikke gratis timer. Jeg skjønner ikke hvorfor noen bruker dette som et argument mot at lærere jobber komprimert år? I begge tilfeller jobber man et visst antall timer på kveld/helg. Anonymkode: 6e65d...344 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #187 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har du barn? Ønsker du at jeg skal være mer effektiv rundt ditt barn. Hvilke oppgaver ønsker du at jeg prioriterer vekk? Anonymkode: 541ec...036 Ja, barn, alene, jobber minst 45 timer uka, har 3 jobber for å klare meg økonomisk og tilby barna mine minstestandard og innetemp på 17 grader om vinteren. Synes skolen har blitt slapp suppe, med lave krav, lave forventninger og sein progresjon. Flere av mine venner, naboer og bekjente er lærere, og jeg lover deg de er flinke til å snappe fra hverdagen sin.. å ha en ting klinkende klart, de begynner ikke nødvendigvis kl. 08.00, og de går når det passer etter kl 13.00/14.00. Har veldig høg fleksibilitet og er været pent, vipps, der kunne man omdisponere ettermiddagen sin gitt. 3 av de har annen jobb i tillegg som de har hver tredje helg i tillegg til sommeren. Tjener fett. Anonymkode: 06cf1...6bc 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #188 Skrevet 3. februar 2023 18 minutter siden, AnonymBruker said: Vi andre kommunalt ansatte får beskjed om å være mer effektive. Kanskje noe å hente der? Synes overhodet ikke 40 timers uke er noe spesielt. Anonymkode: 06cf1...6bc Hva syns du skal prioriteres bort i skolen da? For at lærere skal kunne være mer effektive. Anonymkode: 15810...df9 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #189 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, barn, alene, jobber minst 45 timer uka, har 3 jobber for å klare meg økonomisk og tilby barna mine minstestandard og innetemp på 17 grader om vinteren. Synes skolen har blitt slapp suppe, med lave krav, lave forventninger og sein progresjon. Flere av mine venner, naboer og bekjente er lærere, og jeg lover deg de er flinke til å snappe fra hverdagen sin.. å ha en ting klinkende klart, de begynner ikke nødvendigvis kl. 08.00, og de går når det passer etter kl 13.00/14.00. Har veldig høg fleksibilitet og er været pent, vipps, der kunne man omdisponere ettermiddagen sin gitt. 3 av de har annen jobb i tillegg som de har hver tredje helg i tillegg til sommeren. Tjener fett. Anonymkode: 06cf1...6bc Spørsmålet var, hva vil du jeg skal prioritere bort rundt dine barn? Du vet du har muligheten til å ha hjemmeskole, så slipper du å forholde deg til slapp skole med lave krav og forventninger. Da kan du gi barna dine den utdannelsen du selv ønsker. Anonymkode: 541ec...036 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #190 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi andre kommunalt ansatte får beskjed om å være mer effektive. Kanskje noe å hente der? Synes overhodet ikke 40 timers uke er noe spesielt. Anonymkode: 06cf1...6bc 🤣🤣🤣 Jeg jobbet som lærer, nå jobber jeg i skoleadministrasjonen i kommunen. Læreryrket var en kamp mot klokka. Umulig å ikke jobbe for mye, og jeg var ganske effektiv. Nå går det så tregt at jeg kunne gjort all jobben min på rundt 3-4 uker med like effektiv jobbing som i skolen… I skolen kaller man ikke til timesvis med møter hvor man ser på noen jobbe. Frister skyves ikke ut i det blå. Folk led ikke av kronisk arbeidsvegring slik jeg opplever at mange i kommuneadministrasjonen gjør. Folk blir faktisk stresset og syke av at de flyer rundt og må late som de jobber. Fyller opp kalenderne til hverandre med møter og snakker om ting som aldri blir noe av. Mange tror virkelig at de har mye og gjøre og at de jobber, men de leverer ikke noe, de skriver ingenting, de saksbehandler knapt noe og de leser lite og intet. Folk vet knapt hva de skal i møte om. Det tar 6-8 måneder å lage en plan, for deretter ikke følge opp noe. Det hele er en farse som jeg trodde ikke var mulig. At det er mulig å jobbe så sakte, og likevel opparbeide seg så mye fleksitid at de likevel har mer fri enn hva lærerne har klarer jeg ikke skjønne. Det er nesten ikke tull å si at når noe arbeid gjøres er det nesten et lite mirakel. Sikkert derfor det feires med kake når Kalle har googlet noe, kopierte det fra en annen kommune, og slengt logoen vår på og ber de ansatte følge opp. Hver gang noe oppstår i skoleadministrasjonen som faktisk må løses leier vi inn konsulenter, ansetter noen nye for den oppgave som etterhvert flir inn i samme tralten eller favoritten: klager og skyver det ned på rektorene og lærerne. Jeg har jobbet her i noen år, og jeg skjønner ikke at det ikke er flere som lurer på hvordan så mange bare kan sitte på rumpa og levere så lite. Folk jeg jobber med Copy-paster ting fra andre kommuner og henger vår logo på… Man kunne nok ha kutter 25% av de ansatte her på rådhuset uten at noen ville merka noe. Men siden alle yter minimum så vet jo ingen hva det vil si å faktisk jobbe. Effektivitet har man mye å hente på her. Anonymkode: 94ad5...61a 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #191 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 1.2.2023 den 18.28): Ja, kult å la 6-åringen slenge uten innhold flere uker…. Du vet at alle foreldre ikke kan bestemme ferie, så å dekke 6-8 uker selv, kan ikke alle  Så det er ikke bare «min mening»…. Anonymkode: ff396...ea9 det er jo helt magisk å gå og slenge noen uker uten innhold!!!! jeg husker med glede de ferieukene vi bare slang rundt husene og leste donaldblader og lekte gjemsel med naboungene! er det noe barn får alt for lite av idag er det tid som ikke er planlagt av voksne! jeg ville ikke vært bekymret for dager uten planlagt innhold, men man må jo ha en tilsynsordning ift de minste. F.eks ved at noen familier samarbeider, eller kanskje noen har mulighet til å ordne det med hjemmekontor? Anonymkode: 43043...b21 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #192 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vi andre kommunalt ansatte får beskjed om å være mer effektive. Kanskje noe å hente der? Synes overhodet ikke 40 timers uke er noe spesielt. Anonymkode: 06cf1...6bc Problemet er at lærere har veldig mange pålagte arbeidsoppgaver som ikke kan kuttes ned på, det begrenser sterkt muligheten for effektivisering. Det er en hel debatt i skolen om hva som bør tas ut av lærerens arbeidsoppgaver fordi det er så mye som stjeler tid fra viktigere oppgaver. Hvem har sagt 40-timers uker er noe spesielt? Poenget til brukeren var å illustrere at hun ligger an til å gå tom for timer lenge før sommerferien, som svar til de som tror lærere jobber for få timer i forhold til friperiodene sine. Anonymkode: 6e65d...344 2 1
harma Skrevet 3. februar 2023 #193 Skrevet 3. februar 2023 38 minutter siden, AnonymBruker said: Så du har jobbet 08.09 - 17.30 i dag og synes DET er eksepsjonelt?? 😳😳😳 Anonymkode: 06cf1...6bc Nei, jeg synes ikke det er ekspensjonelt, og  skjønner ikke helt hvordan du kan lese ut av innlegget mitt at jeg synes det? Det var ment som en kommentar til TS som stiller spørsmål ved læreres arbeidstid og hvordan vi kan ha så mye «ferie». Noen lærere jobber mer enn meg, andre mindre. Og dette var bare én dag, i en hittil 15 års lærerkarriere. Jeg er klar over at andre jobber mer, jeg har bl.a. nær familie som driver egne bedrifter og som har flere arbeidstimer i uka enn meg, men på helt andre premisser. Det underliggende problemet her er at lærere (fremdeles!!) får skylden av mange for alt som ikke fungerer i skolen, fordi man kanskje selv hadde en lærer som ikke fungerte så godt i klasserommet (for de lærerne finnes også), den gangen man selv gikk på skolen for 40 år siden. I dette tilfellet; det er jo så klart lærernes feil at ungene går ørkesløse i 9 uker noen steder til sommeren, fordi lærerne krever sommerferien sin (ironivarsel…). Og vi kan rope så høyt vi bare vil, men har folk bestemt seg for å tro at lærere går hjem fra jobb samtidig som elevene og har fri resten av dagen, så er det jo selvfølgelig det som er sannheten… 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #194 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 1.2.2023 den 18.16): Jeg oppdaget med skrekk og gru at siste skoledag er 16. juni! og første skoledag 21. august. Hvordan er det mulig at regnskapet til lærere, i småtrinnet, faktisk jobber inn 4 uker, men også høstferie, julefri, vinterferie og påskeferie løpet av et år??! Min vil overhodet ikke på SFO lenger og hvordan vi skal få dette til å gå opp er jo bare å belage seg på super-mormor da, men som kommer til å bli utslitt! 😅 Kan noen lærere si på hånden på hjertet at dere faktisk jobber mer enn 37,5 timer i uka? Jeg leste et sted at skulle regnestykket gå opp etter all den ferien de får, er det snakk om over 48 timers arbeidsuke. Kan ikke se det for meg. Er jo ikke en lærer igjen etter klokka to på fredager f.eks. Nå må Norge slutte med så lange skoleferier! Ikke alle har råd til ukes-aktivitet til 3000,-. Anonymkode: 625d9...679 Stakkars unger altså. Synes du virkelig ikke at de fortjener å ha fri til å leke noen få uker i løpet av året. Bruk SFO, der er alle venner også, som ikke har foreldre som kan ta fri hele sommeren. Barn må få fri de også. Unnskyld meg for at jeg sier dette, men det er egoisme å ikke ønske at barnet skal få slippe skole og bare kunne eksistere noen uker i året. Det er ditt barn. Hva med å tenke over slike ting før man setter barn til verden! Anonymkode: 5d6e9...9a3 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #195 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ja, barn, alene, jobber minst 45 timer uka, har 3 jobber for å klare meg økonomisk og tilby barna mine minstestandard og innetemp på 17 grader om vinteren. Synes skolen har blitt slapp suppe, med lave krav, lave forventninger og sein progresjon. Flere av mine venner, naboer og bekjente er lærere, og jeg lover deg de er flinke til å snappe fra hverdagen sin.. å ha en ting klinkende klart, de begynner ikke nødvendigvis kl. 08.00, og de går når det passer etter kl 13.00/14.00. Har veldig høg fleksibilitet og er været pent, vipps, der kunne man omdisponere ettermiddagen sin gitt. 3 av de har annen jobb i tillegg som de har hver tredje helg i tillegg til sommeren. Tjener fett. Anonymkode: 06cf1...6bc Kult opplegg de vennene dine har. Bare å omskolert deg, så du kan tjene fett og snappe i penværet du også😊 Anonymkode: f0ea1...2e7 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #196 Skrevet 3. februar 2023 Nok en tråd der folk sutrer fordi de må være sammen med sine egne unger. Og det er på en eller annen måte læreren sin skyld? Og da må læreren ikke jobbe så komprimert, for da har de ikke så lang periode undervisningfri, så da kan ungene være mer sammen med lærerene! Kan ikke fatte og begripe hvorfor man får barn man ikke orker å være sammen med! Det er vel hele poenget med å bli foreldre, at man har ansvaret for et barn. Og det er ikke noe man kan gi fra seg fordi det ikke passer inn med arbeidshverdagen. Ærlig talt, det er arbeidstakers marked om dagen. Det er nesten helt umulig å ikke få seg ny jobb, hvis man vil. Klarer man ikke å få hverdagen til å gå rundt, så må man ta grep. Det betyr at man må få seg en annen jobb, hvis det er den eneste måten man kan ivareta barnet sitt på!   Anonymkode: f0ea1...2e7
Kullsyrevann Skrevet 3. februar 2023 #197 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Stakkars unger altså. Synes du virkelig ikke at de fortjener å ha fri til å leke noen få uker i løpet av året. Bruk SFO, der er alle venner også, som ikke har foreldre som kan ta fri hele sommeren. Barn må få fri de også. Unnskyld meg for at jeg sier dette, men det er egoisme å ikke ønske at barnet skal få slippe skole og bare kunne eksistere noen uker i året. Det er ditt barn. Hva med å tenke over slike ting før man setter barn til verden! Anonymkode: 5d6e9...9a3 Ja hele innlegget lukter at TS er lei og vil lempe avkommet på noe eller noen, om det så er skole, SFO eller fritidsaktiviteter. Er et eget sub-forum på reddit hvor foreldre går ut og skriver at de angrer på at de fikk barn, kan ikke folk tenke litt før de reproduserer seg? Vurdere jobb, toleranse for mas, stressmestring, økonomi, om de i det hele tatt liker unger og tanken på å oppdra de i flere år. Det er ikke lærerne sin feil at TS syns det suger med mangel på egentid. Får bare bite tennene sammen til barna har flydd ut av redet, som alle andre. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #198 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Har ikke inntrykk av at lærere flest mener det er fælt ned avspasering om sommeren. Det heter tvungen fordi man må, ikke fordi det er negativt. Fordelen med å kunne ha litt mer fleksibel avspasering, er at man fks kan unngå ubetalt permisjon. Jeg er lærer. Min samboer er elektriker som må ta overtid ut som avspasering. Ikke absolutt når han vil, så klart. Men med litt planlegging så fungerer ting fint for oss. Det er han som tar bilen til verksted, er hjemme når det kommer håndverkere og sånn, så jeg skal slippe å ta ulønnet perm. Han skal også ta ut avspasering noen uker når vi begge er ferdig med foreldrepermisjon, da vi må vente litt på bhg-plass. Igjen for å unngå at jeg tar ulønnet. Samtidig er det veldig fint at jeg har den sommerferien, da er det jeg som skal ta ungen og kjøre bilen på verksted. Det er fordeler og ulemper i alle yrker. Jeg kjenner ei som jobba som tekster. Altså hun skrev undertekster til serier og filmer. Hun stakk til utlandet om vinteren og koste seg der med et par laptoper som arbeidsverktøy og en drink på hotellrommet ved stranda. Fleksibel arbeidshverdag. Det er ingen konkurranse om å ha det verst eller best. Vi vil alltid føle at noen har det bedre enn oss. Det betyr ikke at man bør få lufte litt frustrasjon. Min far jobbet på oljeplattform og tjente over 1 mill i året. Jobbet 2 uker på, 4 uker hjemme. Likevel har det vært ting å klage på, og oljearbeidere har også streiket. Ingen som klagde så mye på at de klagde da. Anonymkode: 15810...df9 Jeg tror heller ikke lærere flest synes det er fælt, da hadde de vel som meg valgt bort yrket. men jeg kjenner mange som ikke vil bli lærere på grunn av denne ordningen. Det er ikke alle som synes det er en stor fordel og misunner lærerene. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg kjenner nesten ingen som får overtid. De eneste jeg vet om som får overtid jobber i helsevesenet (med pleie/på sykehus), eller på slakteri. Med andre ord jobber som er tidskritiske og med arbeidstider som har null fleksibilitet. Andre forventes å avspasere. På min jobb skal det ganske ekstraordinære forhold til før man får overtid, dvs det er snakk om rene kriser. Anbefaler deg å lese deg opp på hva fleksitid er, for det er det de fleste som har lignende jobber som lærere har.  Du jobber heller ikke overtid, for du har jo avspasering i skolens ferier - du jobber ikke mer enn et normalt årsverk, hvis du jobber de timene du skal. Anonymkode: a66c7...dee Jeg? jeg er ikke lærer, som jeg sa gjorde mangelen på overtidsbetaling og tvungen avspasering på ugunstige tidspunkt at jeg droppet tanken på det. Jeg er sykepleier og får betalt for hvert sekund jeg jobber ekstra. De jeg kjenner som har fleksitid får ta det ut når det passer dem selv så lenge det ikke er til stor ulempe for bedriften, de må ikke ta det ut på faste tider av året (der alt er så dyrt som mulig).De får også jobbe ekstra når det passer dem - blir manpålagt det av arbeidsgiver er det hop ikke fleksitid. Det er ganske ulikt systemet til lærerene. Anonymkode: 1f8ee...dd8 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #199 Skrevet 4. februar 2023 Men som lærer her hadde jeg overhode ikke hatt noe i mot at elevene hadde 5 ukers sommerferie, og jeg hadde 4, og så heller hatt lengre jule, vinter og høstferie. Det hadde vært skikkelig deilig!  Men skoleåret er 190 dager uansett hvordan man vrir og vender på det. Så jeg skjønner jo ikke helt hvordan markedet kan unngås å ta med det i betraktning når man får barn? Grunnen til at jeg fortsatt jobber som lærer nå er jo at det får min hverdagslogistikk til å gå opp. Anonymkode: 15194...d13
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #200 Skrevet 4. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du misser poenget. Hvis man jobber ekstra hjemme i andre yrker så teller timene enten mot overtid (enig i at dette gir bedre uttelling pga betaling) eller mot avspasering. Man jobber ikke gratis timer. Jeg skjønner ikke hvorfor noen bruker dette som et argument mot at lærere jobber komprimert år? I begge tilfeller jobber man et visst antall timer på kveld/helg. Anonymkode: 6e65d...344 Jo. Når du kun avspaserer, så jobber du gratis. Anonymkode: 0fc10...f94 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå