AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #61 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er bare sommerferien vi ikke må sitte med rettebunken og undervisningsopplegg. Vet du hva lærere er lei av? Sutringen din… Hvorfor blir du ikke lærer om vi har det så flott? Anonymkode: bfaa4...2b5 Alle lærere på forum sier det. Alle lærere jeg kjenner irl reiser på ferie og på hytta (uten rettebunker) i de samme feriene. Jeg undersøkte om jeg kunne omskolere meg til lærer for noen år siden, men de har ikke PPU til min utdanning her hvor jeg bor (flytting ikke mulig grunnet familiesituasjon). Så jo, skulle gjerne blitt lærer faktisk. Anonymkode: 3b125...a76 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #62 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er også lei av sutringen til lærere. De aner ikke hvor godt de har det. Jeg jobber også mye mer på en uke pga alt for mye å gjøre. Jeg får ikke overtidsbetalt og ikke lang fri i alle ferier. Anonymkode: 4566a...54a Hvorfor tror du at lærere har fri i alle ferier? Anonymkode: 60be4...030 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #63 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alle lærere på forum sier det. Alle lærere jeg kjenner irl reiser på ferie og på hytta (uten rettebunker) i de samme feriene. Jeg undersøkte om jeg kunne omskolere meg til lærer for noen år siden, men de har ikke PPU til min utdanning her hvor jeg bor (flytting ikke mulig grunnet familiesituasjon). Så jo, skulle gjerne blitt lærer faktisk. Anonymkode: 3b125...a76 Hehe, nei.. For noe tull. Har lest det motsatte. Vi jobber i avspaseringsperioden vår. Blir lærer da og slutt med sytingen. Anonymkode: bfaa4...2b5 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #64 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du er klar over at lærere jobber mye hjemme? Der jeg var i praksis sist kunne de velge hvor lenge de satt på skolen og jobbet. De fleste gikk hjem tidlig på fredagen, men satt å jobbet halve søndagen. Tror hvermansen hadde fått sjokk om de så arbeidsmengden spesielt kontaktlærer har over seg. Det er en grunn til at det er svært mange som slutter i læreryrket. Om det var så "fantastisk mye fritid" som enkelte tror så burde jo frafallet vært minimalt. Istedenfor er det lærermangel og mange blir utbrent. Anonymkode: 60be4...030 Prakissjokket.. Anonymkode: bfaa4...2b5 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #65 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mange steder er sfo åpent i juni og august ihvertfall. Min kommer til å bruke det noe for å få dekket opp. 9 uker ferie her også. Anonymkode: 4e4f0...d69 Ikke alle steder. På de stedene det ikek er slik tilbud, løser vinder ved å slippe barna på beite. Inngjerdet med elektrisk gjerde slik at vi vet de er trygge Nordlending90 skrev (1 time siden): Så bra at ungene får en lang og god ferie! Du sier at ungen din ikke vil på SFO, men det er faktisk du som bestemmer. Er ikke ungen klar for å være alene hjemme, så send han på SFO. verre er det ikke. SFO her vi bor betyr ukjente barn og en kjørevei som tilsier at vi må ta fri 2 tiner hver arbeidsdag - noe vi ikke «bare kan» i vårt yrke… AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, herregud. Tenk at folk må ta ansvar for egne avkom i 6 - 8 uker. Helt krise at staten ikke passer på at foreldre avlastes 52 uker! Det er forresten SFO om sommeren. Anonymkode: 56175...eb4 Folk aner ikke hva det vil si å ha barn med skoleferie osv når man får barn. Det er ikke så enkelt som du tror, men du har vel et yrke som gjør det lettere siden du hoverer Avlastes 5 uker? Hvem forventer det? Hjelpe meg, mange enkle folk der ute som kun ser sin situasjon…. AnonymBruker skrev (1 time siden): Du "leste et sted" at lærere må jobbe 48 timer i uka? Det er feil. Riktig tall er 43,2. La oss si 43,5 for enkelhets skyld. Dette gjelder undervisningsuker, så kommer 6 planleggingsdager a 7,5 timer i tillegg. Resterende uker utgjør fem uker ferie pluss differansen mellom 37,5 og 43,5 i skoleukene. Det er jo litt rart du tror lærere ikke jobber hvis de ikke sitter fysisk på skolen. Anonymkode: 6e65d...344 Dette regnestykket ditt holder ikke grep! Viner mange som kjenner og lever med lærere AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig med den over at det er du som bestemmer om ungen skal på sfo eller ikke. Det har vært utallige tråder her inne om lærernes arbeidshverdag. Vi kan dra hjem kl 14 på en fredag, men det er fordi mange tar rettearbeid og planlegging på kvelden. Selv møter jeg ofte opp på skolen rundt kl 7, og jobber i fred og ro en times tid før undervisning. Da kan jeg dra hjem litt før. Som mange andre yrker, kan vi også velge å jobbe litt hjemme/ komme på jobb tidligere/ jobbe i helga/ kveld osv. Og så klart finnes det lærere som er unnasluntrere også! Men det er det i alle yrker. Dette gjelder ikke spesifikt kun lærere. Anonymkode: 15810...df9 Det er ho nettopp det mange lærere ikke vil innrømme…. Går man fra jobb kl 14, må man regne med hjemmearbeid! Det betyr ikke at man jobber mer enn noen andre…. AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Det høres ut som du tror det er lærerne som bestemmer hvor lang ferie elevene skal ha 😅 Anonymkode: 6dd51...fd1 De fleste forstår at ikke lærerne bestemmer, men det er lærerne selv som hyler og skriker om hvor mye de (tror) de jobber! AnonymBruker skrev (46 minutter siden): En 6 åring har sfo Anonymkode: c1b7d...037 Ikke like lett alle steder i landet, du besserwisser AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det gjorde også den personen du siterer. Ulikheten er bare at personen du siterer jobbet 1,5 t på kvelden hjemme også. Anonymkode: 56175...eb4 Noe de fleste lærerne ikke gjør! Jeg vet! AnonymBruker skrev (42 minutter siden): 1. Lærerne bestemmer ikke skoleferien. 2. Lærere jobber definitivt mer enn 37,5 timer i uken. Slutt å uttale deg om ting du ikke har peiling på. 3. Barn opp til og med 4. klasse har SFO/AKS i ferien, det er bare stengt i juli og alle foreldre bør klare å dekke opp juli med egen ferie. 4. Hvorfor skal alle barn med foreldre (som oss) som har mulighet til lang ferie få kortere ferie bare fordi du og andre ikke klarer å ordne barnepass? Vi vil ikke bli fratatt lang ferie med barna våre fordi sånne som deg er sure. 5. Antall skoledager i året er fastsatt og kommer ikke til å endres. Om sommerferien skal forkortes vil bare det føre til at andre ferier blir lengre. Problemet ditt vil med andre ord ikke forsvinne, bare flyttes. Anonymkode: 16f69...5c2 Lærerne er de eneste som ikke ikke har problemer når barne har ferie! De har jo da ferie selv, og null grunnlag for å forstå andres situasjoner…. Kommentar til punkt nummer 3; «Alle foreldre bør kjøre å dekke opp ferie i juli med egen ferie»… Er du dum, eller! Det er langt i fra alle arbeidssteder man kan velge ferie, eller arbeidsplasser hvor man stenger ned! Vi jobber i helsevesenet, og må ra ferie i puljer! Kan love det ikke er lett å bytte når man får ferie utenom fellesferie! Folk er helt på bærtur når de synger ut…. Er du lærer? AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hvordan gjør folk det f eks i USA? Der er sommerferien enda lenger. Heldige unger som får 9 ukers sommerferie, de fortjener det virkelig! Så får de som har problem med det bruke SFO, barnepike (ungdommer) som har lyst til å tjene litt penger, besteforeldre o.l. Anonymkode: 7f063...990 Mange foreldre som går hjemme, eller leier inn au pair etc. Hvor heldige er egentlig barna når de slenger hjemme alene og alt går på halv åtte?? AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Godt at barna våre får lange ferier, de fortjener det. Skjønner ikke at lange ferier kommer som et sjokk på enkelte foreldre hvert eneste år. Burde jo strengt tatt vært allmennkunnskap nå. Anonymkode: f72f9...bae Kommer ikke som et sjokk, nei, men et like jævlig helvete hvert år! Når du kan uttale deg slik du gjør, vitner det enten om at du har mulighet til å ra ferie når det passer, du har ressurser som kan hjelpe, eller at du er dum! Hva mener du andre skal gjøre? Si opp jobben i mai, gå hjemme eld barna i juli, gå arbeidsledig til jul, få jobb og si opp jobben igjen i mai?!? Fint at dine barn får lang sommerferie og slipper å slenge, være her og der, ha foreldre som ikke vet hva de skal gjøre osv! Blir like forundret over enkeltes uttalelser hver eneste gang….. Anonymkode: ff396...ea9 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #66 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke alle steder. På de stedene det ikek er slik tilbud, løser vinder ved å slippe barna på beite. Inngjerdet med elektrisk gjerde slik at vi vet de er trygge SFO her vi bor betyr ukjente barn og en kjørevei som tilsier at vi må ta fri 2 tiner hver arbeidsdag - noe vi ikke «bare kan» i vårt yrke… Folk aner ikke hva det vil si å ha barn med skoleferie osv når man får barn. Det er ikke så enkelt som du tror, men du har vel et yrke som gjør det lettere siden du hoverer Avlastes 5 uker? Hvem forventer det? Hjelpe meg, mange enkle folk der ute som kun ser sin situasjon…. Dette regnestykket ditt holder ikke grep! Viner mange som kjenner og lever med lærere Det er ho nettopp det mange lærere ikke vil innrømme…. Går man fra jobb kl 14, må man regne med hjemmearbeid! Det betyr ikke at man jobber mer enn noen andre…. De fleste forstår at ikke lærerne bestemmer, men det er lærerne selv som hyler og skriker om hvor mye de (tror) de jobber! Ikke like lett alle steder i landet, du besserwisser Noe de fleste lærerne ikke gjør! Jeg vet! Lærerne er de eneste som ikke ikke har problemer når barne har ferie! De har jo da ferie selv, og null grunnlag for å forstå andres situasjoner…. Kommentar til punkt nummer 3; «Alle foreldre bør kjøre å dekke opp ferie i juli med egen ferie»… Er du dum, eller! Det er langt i fra alle arbeidssteder man kan velge ferie, eller arbeidsplasser hvor man stenger ned! Vi jobber i helsevesenet, og må ra ferie i puljer! Kan love det ikke er lett å bytte når man får ferie utenom fellesferie! Folk er helt på bærtur når de synger ut…. Er du lærer? Mange foreldre som går hjemme, eller leier inn au pair etc. Hvor heldige er egentlig barna når de slenger hjemme alene og alt går på halv åtte?? Kommer ikke som et sjokk, nei, men et like jævlig helvete hvert år! Når du kan uttale deg slik du gjør, vitner det enten om at du har mulighet til å ra ferie når det passer, du har ressurser som kan hjelpe, eller at du er dum! Hva mener du andre skal gjøre? Si opp jobben i mai, gå hjemme eld barna i juli, gå arbeidsledig til jul, få jobb og si opp jobben igjen i mai?!? Fint at dine barn får lang sommerferie og slipper å slenge, være her og der, ha foreldre som ikke vet hva de skal gjøre osv! Blir like forundret over enkeltes uttalelser hver eneste gang….. Anonymkode: ff396...ea9 Du får ta det med kommunen og kreve at de etablerer tilbud for barn/unge da det er deres ansvar. Anonymkode: bfaa4...2b5 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #67 Skrevet 1. februar 2023 Skjønner ikke hvordan arbeidstidsavtalen til andre yrkesgrupper kan være så interessant for enkelte. Selv har jeg nok respekt og empati for andre, til å forstå at jeg ikke vet alt om hvordan det er å jobbe i butikk, selv om jeg har vært på butikken. Eller om tannlegeyrket, revisoryrket eller hvasomhelst. Skulle ønske folk skjønte at de ikke vet alt om hva lærerjobben innebærer, selv om de har barn på skolen. Hilsen lærer som har jobbet tre timer i kveld mens eget barn spilte fotballkamp. (Timene kan jeg forresten ikke få utbetalt i lønn, men må ta de ut som tvungen avspasering i elevfrie perioder). Anonymkode: 943d7...fb9 5 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #68 Skrevet 1. februar 2023 Kan hende lærere klager, men ingen klager mer enn de som klager over lærere. Det er bare å bli lærer hvis du tenker at lærere jobber lite og har mye fri og dette høres fristende ut. Ja, jeg jobber 43,5 time i uka og jeg er lærer. Teller timer etter streiken, og sammenlignet med årene før så får jeg gjort mye mindre i år. Altså, jobbet jeg mer før jeg telte timer. Hånda på hjertet osv. Anonymkode: 39dc1...666 6 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #69 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg er også lei av sutringen til lærere. Anonymkode: 4566a...54a Det som er så sinnsykt gøy er at det ikke er lærere som lager sutretråder på KG i "vi skal rakke ned på lærerferie-trådene", synest alle andre enn lærerene er noen store sutrekopper for at de må tilbringe mer tid enn lærerene med sine egne unger. Hilsen læreren som gleder seg stort til sommerferien. 😁 Anonymkode: 0237c...9af 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #70 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ikke alle steder. På de stedene det ikek er slik tilbud, løser vinder ved å slippe barna på beite. Inngjerdet med elektrisk gjerde slik at vi vet de er trygge SFO her vi bor betyr ukjente barn og en kjørevei som tilsier at vi må ta fri 2 tiner hver arbeidsdag - noe vi ikke «bare kan» i vårt yrke… Folk aner ikke hva det vil si å ha barn med skoleferie osv når man får barn. Det er ikke så enkelt som du tror, men du har vel et yrke som gjør det lettere siden du hoverer Avlastes 5 uker? Hvem forventer det? Hjelpe meg, mange enkle folk der ute som kun ser sin situasjon…. Dette regnestykket ditt holder ikke grep! Viner mange som kjenner og lever med lærere Det er ho nettopp det mange lærere ikke vil innrømme…. Går man fra jobb kl 14, må man regne med hjemmearbeid! Det betyr ikke at man jobber mer enn noen andre…. De fleste forstår at ikke lærerne bestemmer, men det er lærerne selv som hyler og skriker om hvor mye de (tror) de jobber! Ikke like lett alle steder i landet, du besserwisser Noe de fleste lærerne ikke gjør! Jeg vet! Lærerne er de eneste som ikke ikke har problemer når barne har ferie! De har jo da ferie selv, og null grunnlag for å forstå andres situasjoner…. Kommentar til punkt nummer 3; «Alle foreldre bør kjøre å dekke opp ferie i juli med egen ferie»… Er du dum, eller! Det er langt i fra alle arbeidssteder man kan velge ferie, eller arbeidsplasser hvor man stenger ned! Vi jobber i helsevesenet, og må ra ferie i puljer! Kan love det ikke er lett å bytte når man får ferie utenom fellesferie! Folk er helt på bærtur når de synger ut…. Er du lærer? Mange foreldre som går hjemme, eller leier inn au pair etc. Hvor heldige er egentlig barna når de slenger hjemme alene og alt går på halv åtte?? Kommer ikke som et sjokk, nei, men et like jævlig helvete hvert år! Når du kan uttale deg slik du gjør, vitner det enten om at du har mulighet til å ra ferie når det passer, du har ressurser som kan hjelpe, eller at du er dum! Hva mener du andre skal gjøre? Si opp jobben i mai, gå hjemme eld barna i juli, gå arbeidsledig til jul, få jobb og si opp jobben igjen i mai?!? Fint at dine barn får lang sommerferie og slipper å slenge, være her og der, ha foreldre som ikke vet hva de skal gjøre osv! Blir like forundret over enkeltes uttalelser hver eneste gang….. Anonymkode: ff396...ea9 Sjarmerende i svarene dine sltså 🙄 Anonymkode: c1b7d...037 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #71 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du er klar over at lærere jobber mye hjemme? Der jeg var i praksis sist kunne de velge hvor lenge de satt på skolen og jobbet. De fleste gikk hjem tidlig på fredagen, men satt å jobbet halve søndagen. Tror hvermansen hadde fått sjokk om de så arbeidsmengden spesielt kontaktlærer har over seg. Det er en grunn til at det er svært mange som slutter i læreryrket. Om det var så "fantastisk mye fritid" som enkelte tror så burde jo frafallet vært minimalt. Istedenfor er det lærermangel og mange blir utbrent. Anonymkode: 60be4...030 De slutter jo fordi de TROR de har det verst av alle yrkesgrupper. Anonymkode: 4566a...54a 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #72 Skrevet 1. februar 2023 Jeg har vært lærer selv, kontaktlærer faktisk. Jeg jobbet ca vanlig uke 37,5 t/u. Var vel 30 timer bundet til arbeidsplassen og ofte greide jeg få unnagjort alt innen det. Deler parkeringsplassen med en skole nå og det er knapt en bil igjen etter kl 16 hverdager og 14 fredager. Noen jobber sikkert hjemme alle de timene de skal,men langt fra alle. Lærere burde ført timer som alle andre. Da hadde de som jobbet for mye hatt bevis og unnasluntrerne fått smekk. Anonymkode: ef4ef...71d 6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #73 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det som er så sinnsykt gøy er at det ikke er lærere som lager sutretråder på KG i "vi skal rakke ned på lærerferie-trådene", synest alle andre enn lærerene er noen store sutrekopper for at de må tilbringe mer tid enn lærerene med sine egne unger. Hilsen læreren som gleder seg stort til sommerferien. 😁 Anonymkode: 0237c...9af Nå var det lærere som sutret i media i hele høst. Og streiket i ukesvis, rett etter en pandemi. De ga med andre ord faen i at elevene allerede har lært altfor lite de siste årene. Det var lærere som sutret under HELE koronaen (langt mer enn feks sykepleierne). Det er jo også nærmest daglig sutretråder fra lærere: «det er så stress», «ingen gjør jobben min om jeg er syk», «dårlig vikarer», «jeg er utbrent som lærer». Osv osv. Det er dette vi mener med at dere sutrer. Og alle ferietråder blir besvart med hvor grusomt dere har det resten av året. Vi som jobber i andre yrker prøver bare å få dere til å innse hvor sinnsykt privilegerte dere er som kan nyte total avslapning hele sommeren. Anonymkode: 3b125...a76 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #74 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De slutter jo fordi de TROR de har det verst av alle yrkesgrupper. Anonymkode: 4566a...54a Litt sånn som at du TROR lærere har det så mye bedre enn alle andre yrkesgrupper da. Anonymkode: 39dc1...666 2 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #75 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har vært lærer selv, kontaktlærer faktisk. Jeg jobbet ca vanlig uke 37,5 t/u. Var vel 30 timer bundet til arbeidsplassen og ofte greide jeg få unnagjort alt innen det. Deler parkeringsplassen med en skole nå og det er knapt en bil igjen etter kl 16 hverdager og 14 fredager. Noen jobber sikkert hjemme alle de timene de skal,men langt fra alle. Lærere burde ført timer som alle andre. Da hadde de som jobbet for mye hatt bevis og unnasluntrerne fått smekk. Anonymkode: ef4ef...71d Og da også vært med på å bestemme når vi vil ta ut avspasering og ferier. Har alltid drømt om å reise til syden i januar. Anonymkode: 943d7...fb9 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #76 Skrevet 1. februar 2023 Jobber stort sett til 17 hver dag, og retter som regel en kveld eller to i uka. Gjerne forran enkel underholding på TV, noe som selvsagt senker tempoet noen. Har ikke dårlig samvittighet en plass for feriene. Anonymkode: d23f7...c90
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #77 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg oppdaget med skrekk og gru at siste skoledag er 16. juni! og første skoledag 21. august. Hvordan er det mulig at regnskapet til lærere, i småtrinnet, faktisk jobber inn 4 uker, men også høstferie, julefri, vinterferie og påskeferie løpet av et år??! Min vil overhodet ikke på SFO lenger og hvordan vi skal få dette til å gå opp er jo bare å belage seg på super-mormor da, men som kommer til å bli utslitt! 😅 Kan noen lærere si på hånden på hjertet at dere faktisk jobber mer enn 37,5 timer i uka? Jeg leste et sted at skulle regnestykket gå opp etter all den ferien de får, er det snakk om over 48 timers arbeidsuke. Kan ikke se det for meg. Er jo ikke en lærer igjen etter klokka to på fredager f.eks. Nå må Norge slutte med så lange skoleferier! Ikke alle har råd til ukes-aktivitet til 3000,-. Anonymkode: 625d9...679 Ja, lærere flest jobber veldig mye mer enn 37,5 timer i uka. Du da, var du ikke klar over at barna en gang skal begynne på skole og der er det skoleferie, før du valgte å få barn når du ar en jobbsituasjon som ikke er kompatibel med det? De jeg kjenner tar ut fri uten lønn noen uker hver sommer, og foreldrene har ferie hver for seg. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Uansett har ikke alle lærere alltid 1,5 timer å jobbe etter arbeidstid! Det er tull! Kjenner så mange lærere at dette vet jeg! Anonymkode: ff396...ea9 Det sier mer om omgangskretsen din enn om lærere generelt. Moren min satt i timer hver kveld og i helgene med rettebunker, forberedte undervisning, var i telefon med en forelder om ette eller annet etc. Selvsagt er enkelte lærere slasker, det finnes dårlige late mennesker innenfor alle yrkesgrupper, men lærere flest jobber veldig mye. Anonymkode: 1f8ee...dd8 4
NakenPanda Skrevet 1. februar 2023 #78 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barneskolelærer her. 48 timer jobber jeg ikke, men jeg jobber langt mer enn 37,5 timer i uka 😛 vanskelig å si nøyaktig hvor mye da det varierer fea uke til uke, men ligger som regel et sted mellom 40-43 timer. Anonymkode: 5c5cd...91c Lærere skal jobbe 43.5 timer per uke i 39 uker for å kompansere de 6 ekstra ukene dere har i fri resten av året, dere har også betalt lunch som er 2.5 timer per uke i tillegg, så i forhold til en normal arbeidsplass som har 8 timer hver dag med med ubetalt lunch skal dere faktisk være 46 timer på jobb for å bli et samme tiden på jobb. Ulempen med betalt lunch er at dere ikke skal forlate arbeidsplassen pga lunch, men ikke noen stor ulempe for de som har dette. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #79 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå var det lærere som sutret i media i hele høst. Og streiket i ukesvis, rett etter en pandemi. De ga med andre ord faen i at elevene allerede har lært altfor lite de siste årene. Det var lærere som sutret under HELE koronaen (langt mer enn feks sykepleierne). Det er jo også nærmest daglig sutretråder fra lærere: «det er så stress», «ingen gjør jobben min om jeg er syk», «dårlig vikarer», «jeg er utbrent som lærer». Osv osv. Det er dette vi mener med at dere sutrer. Og alle ferietråder blir besvart med hvor grusomt dere har det resten av året. Vi som jobber i andre yrker prøver bare å få dere til å innse hvor sinnsykt privilegerte dere er som kan nyte total avslapning hele sommeren. Anonymkode: 3b125...a76 Uff, noen mennesker vil bare ikke forstå. *risteroppgittpåhodet* Streiken var for fremtida til norsk skole. Sånn det er nå er det mange som forsvinner ut av yrket, og ufaglærte overtar undervisningen. På min skole har 6 lærere sluttet bare siden streiken. At verken politikere, kommuneledelse eller «vanlige folk» velger å høre på oss, gjør at vi finner oss nye jobber. Jeg MÅ ikke jobbe som lærer, og er allerede på Finn og snuser etter nye jobber. Ps. Alle de 6 ledige stillingene som ble ledige dette skoleåret, ble erstattet av 19-20 åringer som tar seg et friår. Lurer på om du tenker at det er den beste løsningen for dine barn… Anonymkode: 943d7...fb9 6 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #80 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det som er så sinnsykt gøy er at det ikke er lærere som lager sutretråder på KG i "vi skal rakke ned på lærerferie-trådene", synest alle andre enn lærerene er noen store sutrekopper for at de må tilbringe mer tid enn lærerene med sine egne unger. Hilsen læreren som gleder seg stort til sommerferien. 😁 Anonymkode: 0237c...9af Det er ingen som ikke ønsker å tilbringe tid med ungene sine, men de fleste har en jobb 47 uker i året. Du ser ikke at fem uker ferie ikke går opp med 12 uker skoleferie? (Selv om mor og far ikke har en eneste uke sammen). Anonymkode: 3b125...a76 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå