AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #1 Skrevet 1. februar 2023 Jeg oppdaget med skrekk og gru at siste skoledag er 16. juni! og første skoledag 21. august. Hvordan er det mulig at regnskapet til lærere, i småtrinnet, faktisk jobber inn 4 uker, men også høstferie, julefri, vinterferie og påskeferie løpet av et år??! Min vil overhodet ikke på SFO lenger og hvordan vi skal få dette til å gå opp er jo bare å belage seg på super-mormor da, men som kommer til å bli utslitt! 😅 Kan noen lærere si på hånden på hjertet at dere faktisk jobber mer enn 37,5 timer i uka? Jeg leste et sted at skulle regnestykket gå opp etter all den ferien de får, er det snakk om over 48 timers arbeidsuke. Kan ikke se det for meg. Er jo ikke en lærer igjen etter klokka to på fredager f.eks. Nå må Norge slutte med så lange skoleferier! Ikke alle har råd til ukes-aktivitet til 3000,-. Anonymkode: 625d9...679 15 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #2 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg oppdaget med skrekk og gru at siste skoledag er 16. juni! og første skoledag 21. august. Hvordan er det mulig at regnskapet til lærere, i småtrinnet, faktisk jobber inn 4 uker, men også høstferie, julefri, vinterferie og påskeferie løpet av et år??! Min vil overhodet ikke på SFO lenger og hvordan vi skal få dette til å gå opp er jo bare å belage seg på super-mormor da, men som kommer til å bli utslitt! 😅 Kan noen lærere si på hånden på hjertet at dere faktisk jobber mer enn 37,5 timer i uka? Jeg leste et sted at skulle regnestykket gå opp etter all den ferien de får, er det snakk om over 48 timers arbeidsuke. Kan ikke se det for meg. Er jo ikke en lærer igjen etter klokka to på fredager f.eks. Nå må Norge slutte med så lange skoleferier! Ikke alle har råd til ukes-aktivitet til 3000,-. Anonymkode: 625d9...679 Mulig det ikke er lærere igjen der du bor, men der min gikk på barneskole var det alltid lærere til kl 16 på fredager . Godt med lang ferie for barn Anonymkode: c1b7d...037 22 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #3 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mulig det ikke er lærere igjen der du bor, men der min gikk på barneskole var det alltid lærere til kl 16 på fredager . Godt med lang ferie for barn Anonymkode: c1b7d...037 Ikke bra med ferie for barn som blir slengt frem og tilbake som skilsmissebarn, feriebyen osv…. Foreldre har ikke fri i 9 uker…. Anonymkode: ff396...ea9 8 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #4 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke bra med ferie for barn som blir slengt frem og tilbake som skilsmissebarn, feriebyen osv…. Foreldre har ikke fri i 9 uker…. Anonymkode: ff396...ea9 Din mening vi klarer å dekke 6-8 uker selv, er de ikke på sfo er de alene hjemme Anonymkode: c1b7d...037 9 2
Populært innlegg harma Skrevet 1. februar 2023 Populært innlegg #5 Skrevet 1. februar 2023 Trodde vi var ferdige med at folk tror lærere slutter på jobb når elevene går hjem…?  Hilsen lærer som har jobbet halvannen time på kontoret etter at elevene gikk hjem 14.30, og som har rundt halvannen time med jobb foran seg i kveld. 44 8 12
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #6 Skrevet 1. februar 2023 Har jobbet på skole i mange år, har familie og venner som er lærere og kan med hånden på hjertet si at INGEN jobber 48-timers uke! Ingen jeg kjenner som har flere fritidsaktiviteter enn lærerne. Mange av de lærerne jeg kjenner tar også ut fri utenom ferie - selv om de klager over at det ikke går an…. I tillegg er disse fritidsaktivitetene om sommeren fra kl 0900-1400…. Vel, vi har ikke sjans til å la våre barn være med pga jobb…. Men - myndighetene legger opp til at barn går og slenger…. Det skal ikke være slik at bygdene skal fraflyttes eller folk skal slutte å jobbe for å kunne ha barn! Anonymkode: ff396...ea9 13 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #7 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Din mening vi klarer å dekke 6-8 uker selv, er de ikke på sfo er de alene hjemme Anonymkode: c1b7d...037 Ja, kult å la 6-åringen slenge uten innhold flere uker…. Du vet at alle foreldre ikke kan bestemme ferie, så å dekke 6-8 uker selv, kan ikke alle  Så det er ikke bare «min mening»…. Anonymkode: ff396...ea9 6 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #8 Skrevet 1. februar 2023 harma skrev (2 minutter siden): Trodde vi var ferdige med at folk tror lærere slutter på jobb når elevene går hjem…?  Hilsen lærer som har jobbet halvannen time på kontoret etter at elevene gikk hjem 14.30, og som har rundt halvannen time med jobb foran seg i kveld. Sånn har mange det….. ikke bare lærerne! Anonymkode: ff396...ea9 23
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #9 Skrevet 1. februar 2023 harma skrev (3 minutter siden): Trodde vi var ferdige med at folk tror lærere slutter på jobb når elevene går hjem…?  Hilsen lærer som har jobbet halvannen time på kontoret etter at elevene gikk hjem 14.30, og som har rundt halvannen time med jobb foran seg i kveld. Uansett har ikke alle lærere alltid 1,5 timer å jobbe etter arbeidstid! Det er tull! Kjenner så mange lærere at dette vet jeg! Anonymkode: ff396...ea9 6
Gjest CatPerson123 Skrevet 1. februar 2023 #10 Skrevet 1. februar 2023 Ungdomsskole i Bærum, her tror jeg elevene er ferdige 21 juni, en uke etter. Er det 16 noen steder? Var 18 juni her i fjor
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #11 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, kult å la 6-åringen slenge uten innhold flere uker…. Du vet at alle foreldre ikke kan bestemme ferie, så å dekke 6-8 uker selv, kan ikke alle  Så det er ikke bare «min mening»…. Anonymkode: ff396...ea9 Mange steder er sfo åpent i juni og august ihvertfall. Min kommer til å bruke det noe for å få dekket opp. 9 uker ferie her også. Anonymkode: 4e4f0...d69 3
Populært innlegg Nordlending90 Skrevet 1. februar 2023 Populært innlegg #12 Skrevet 1. februar 2023 Så bra at ungene får en lang og god ferie! Du sier at ungen din ikke vil på SFO, men det er faktisk du som bestemmer. Er ikke ungen klar for å være alene hjemme, så send han på SFO. verre er det ikke. 46 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #13 Skrevet 1. februar 2023 Ja, herregud. Tenk at folk må ta ansvar for egne avkom i 6 - 8 uker. Helt krise at staten ikke passer på at foreldre avlastes 52 uker!  Det er forresten SFO om sommeren. Anonymkode: 56175...eb4 23 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #14 Skrevet 1. februar 2023 Du "leste et sted" at lærere må jobbe 48 timer i uka? Det er feil. Riktig tall er 43,2. La oss si 43,5 for enkelhets skyld. Dette gjelder undervisningsuker, så kommer 6 planleggingsdager a 7,5 timer i tillegg. Resterende uker utgjør fem uker ferie pluss differansen mellom 37,5 og 43,5 i skoleukene.  Det er jo litt rart du tror lærere ikke jobber hvis de ikke sitter fysisk på skolen. Anonymkode: 6e65d...344 16 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #15 Skrevet 1. februar 2023 Enig med den over at det er du som bestemmer om ungen skal på sfo eller ikke. Det har vært utallige tråder her inne om lærernes arbeidshverdag. Vi kan dra hjem kl 14 på en fredag, men det er fordi mange tar rettearbeid og planlegging på kvelden. Selv møter jeg ofte opp på skolen rundt kl 7, og jobber i fred og ro en times tid før undervisning. Da kan jeg dra hjem litt før. Som mange andre yrker, kan vi også velge å jobbe litt hjemme/ komme på jobb tidligere/ jobbe i helga/ kveld osv. Og så klart finnes det lærere som er unnasluntrere også! Men det er det i alle yrker. Dette gjelder ikke spesifikt kun lærere.  Anonymkode: 15810...df9 11 1
ESFP Skrevet 1. februar 2023 #16 Skrevet 1. februar 2023 Hvor mange innlegg skal det skrives om lærere sin arbeidstid? Finnes det ikke noe mer fornuftig å krangle om? Kan disse menneskene snart lese seg opp avtalen lærerne har, istedenfor å mene alt mulig rart som ikke stemmer. En mulighet er å prøve seg i yrket selv, sånn at de får kjent på kroppen hvordan avtalen er? Eller flytte sammen men en lærer sånn at de får sjekket hvor mye denne personen virkelig arbeider? 5 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #17 Skrevet 1. februar 2023 Det er myndighetene som bestemmer hvor mange skoledager det skal være i ett skoleår, det er dette som styrer om det blir 8 eller 9 ukers ferie. Ikke lærernes ferie, det er bare en konsekvens av skoleåret. Totalen skal gå opp. Anonymkode: ff1d2...50b 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #18 Skrevet 1. februar 2023 Hvor er det 9 uker sommerferie? Her var det bare 7,5 uker i fjor 😔 Vet mange hadde 9 uker i fjor også. Synes det er dumt det ikke er likt over hele landet, vi skulle gjerne hatt 9 uker ferie om sommeren. Anonymkode: ad0fd...73f 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #19 Skrevet 1. februar 2023 47 minutter siden, AnonymBruker said: Sånn har mange det….. ikke bare lærerne! Anonymkode: ff396...ea9 Har da aldri påstått at det kun er lærere som har det slik? Men nå er det en gang læreres arbeidstid som ble tatt opp av ts. Anonymkode: 7f966...a4f 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #20 Skrevet 1. februar 2023 Hihihi! Hilsen gymlærer som skal ha 9 uker på all-inclusive hotell i Vietnam i sommer 🤩🥳 Anonymkode: b9439...874 9 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå