Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille har siden 8 mnd alder nektet å ta puppen på dagtid. Gikk fra amming hver 2. Time ene dagen til neste dag å kun ta den på natt. Jeg tilbyr med jevne mellomrom, men presser aldri på. Har prøvd å ligge på mørkt rom, ammesmykke og fler råd fra ammehjelpen uten nytte. 

Da jeg nå prøvde pumpe og tilby flaske, slukte barnet 150 ml på rappen. Tidligere har jeg bare gitt vann og hatt det tilgjengelig og kun gitt pupp på natten. 

Noen som har opplevd det samme? Gikk det over, eller må jeg innse at tiden er inne for å slutte? 

Bør jeg fortsette å pumpe og heller tilby flasker på dagtid? 

Er enda 1 mnd til vi har time på helsestasjonen, så får ikke spurt om det før da. Føler heller ikke det er så prekært at jeg må få ny time.

Lille spiser 4 måltider om dagen.

Anonymkode: 62231...b70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde det samme. Hun nektet å ta til brystet da hun var rundt 7 måneder. Gikk greit på natt. Jeg sluttet å amme og pumpet meg i stedet. Vi supplerte med mme når jeg ikke hadde nok melk. Pumpet fram til hun var 12 måneder. Var egentlig ganske greit, da far kunne være mere med. Vi begynte med annehver natt, som var heeelt fantastisk 😅

Anonymkode: a9501...07c

• Liker 1
Skrevet

Hmm. Hvis du ønsker å amme ville jeg ihvertfall fortsatt med nattammingen. På dagtid er jeg usikker. Tenker du har tre valg: vann på flaske, pumping eller MME. 

Tror du kan sende en henvendelse til helsesykepleier via Helse Norge, det kan ihvertfall jeg. Bor i Bergen. Ville prøvd på det.

Anonymkode: ed323...4d8

Skrevet

Om du ønsker å amme er det bare å fortsette å tilby, dette kan snu like fort som det startet. 

Anonymkode: f4a47...172

Skrevet

Samme skjedde her i den alderen 😛 har nok mye å gjøre med at jeg begynte å jobbe igjen og han fikk ordentig smaken på fast føde, men også at han ikke hadde tid til å ligge på puppen (kikket bare rundt seg og tullet og tøyset)😅 vi lurte litt morsmelk inn i grøten, smoothien osv., men det var litt slitsomt i lengden😅 ved 10 mnd. ammet vi kun en gang i døgnet, midt på natten

Anonymkode: 751e5...bdc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...