Anonym-bruker Skrevet 1. februar 2023 #1 Skrevet 1. februar 2023 Jeg er 35 år, han noen år eldre. Ingen barn. Jeg har veldig lyst på et barn. Vært sammen i 4 år, eier hus sammen. Jeg har flere ganger sagt jeg syns det er på tide å tenke på barn. Men da sier han vi må vente. Han vil, men det passer ikke nå. Han sier vi må male hus først.. kjøpe det ene og det andre til huset. At det er så mange utgifter. Jeg skjønner det, men samtidig så syns jeg ikke det er grunn til å kanskje vente for lenge, så vi ikke kan få barn. Føler ikke vi snakker ordentlig om det, han bare sier vi må vente, så er det ikke mer med det.. Dette frustrerer og sårer meg veldig. Føler meg alene i forholdet, at han ikke bryr seg om hva jeg vil. Andre som har det sånn? 1 4
Frk Midnattsol Skrevet 1. februar 2023 #2 Skrevet 1. februar 2023 Seriøst? Han vil vente med barn for at dere må "male huset først"?? Greit, det kan være dyrt å få barn, men når en av unnskyldningene er at dere må male huset først, så synes jeg det høres ut som om han leter med lys og lykte etter unnskyldninger for ikke å få barn, og jeg tenker det ligger noe annet bak her. Det kan være noe så enkelt som at han kanskje er livredd for ansvaret for et barn i disse tider, og redd han ikke kan gi barnet det det vil trenge. Trenger ikke være at han ikke vil ha barn, men dette tror jeg dere må finne litt ut av.... Lykke til dere begge 🙂 24 1 10
PM75 Skrevet 1. februar 2023 #3 Skrevet 1. februar 2023 Du må ta en alvorsprat med han. Du er 35 år, det er ikke rom for å vente lenger hvis dere skal ha barn. 27 14
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #4 Skrevet 1. februar 2023 Press ham mer. Forklar at det kan ta ta tid å bli gravid, og svangerskapet er 9 mnd, så selv om dere begynner nå så har dere 1år på å male hus og kjøpe møbler som mangler. Så sier du at du slutter med prevensjon NÅ, og dette skjer nå. Om han ikke vil starte familie med deg, så får dere la være å ligge sammen. Anonymkode: 7cf63...f51 9 6
Veggdyret Skrevet 1. februar 2023 #5 Skrevet 1. februar 2023 Du må huske at DU har det travelt. HAN har det ikke travelt - han kan jo bare bytte deg ut med en yngre dame når huset er ferdig malt og hva enn han ellers har tenkt å komme med av uthalelser de neste årene. 16 8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #6 Skrevet 1. februar 2023 Dere må male huset og kjøpe ting til det? Er DET unskyldningene han har? Du har ikke så fryktelig god tid om du vil ha flere barn. Plutselig tar det ett år å bli gravid, så går du gravid i 9 mnd, å så venter man jo gjerne en stund før man begynner på nr 2, selv om mange gjerne starter fort, men det er ikke en selvfølge at man kan det. Anonymkode: f3662...785 7 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #7 Skrevet 1. februar 2023 Det passer ikke nå, er en unnskyldning. Han ønsker seg ikke barn, men tørr ikke å si det. Fordi han har det for godt i forholdet med deg, og er redd for at du forlater han. En mann vet at når man nærmer seg 30-40 år, så har klokken begynt å tikke for kvinnen. Kjenner til flere der menn har sagt at de vil ha barn, men at det ikke passer nå. Så slipper de bomba etterhvert når kvinnen har satt hardt mot hardt, om at de aldri i utgangspunktet har ønsket seg barn. Anonymkode: d5154...621 2 8
Anonym-bruker Skrevet 1. februar 2023 Forfatter #8 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Press ham mer. Forklar at det kan ta ta tid å bli gravid, og svangerskapet er 9 mnd, så selv om dere begynner nå så har dere 1år på å male hus og kjøpe møbler som mangler. Så sier du at du slutter med prevensjon NÅ, og dette skjer nå. Om han ikke vil starte familie med deg, så får dere la være å ligge sammen. Anonymkode: 7cf63...f51 Hjelper ikke slutte med prevensjon, vi har nesten aldri sex. 4
Snøvott Skrevet 1. februar 2023 #9 Skrevet 1. februar 2023 Han vil ikke ha barn, i hvert fall ikke med deg. 9 2
Anonym-bruker Skrevet 1. februar 2023 Forfatter #10 Skrevet 1. februar 2023 Frk Midnattsol skrev (13 minutter siden): Seriøst? Han vil vente med barn for at dere må "male huset først"?? Greit, det kan være dyrt å få barn, men når en av unnskyldningene er at dere må male huset først, så synes jeg det høres ut som om han leter med lys og lykte etter unnskyldninger for ikke å få barn, og jeg tenker det ligger noe annet bak her. Det kan være noe så enkelt som at han kanskje er livredd for ansvaret for et barn i disse tider, og redd han ikke kan gi barnet det det vil trenge. Trenger ikke være at han ikke vil ha barn, men dette tror jeg dere må finne litt ut av.... Lykke til dere begge 🙂 Det er nok mye det tror jeg. Han er redd han/ vi ikke har råd til barn nå. Skjønner det på en måte, men på den annen side er han ikke alene i forholdet heller. Vi må jo ta avgjørelser sammen
AprilLudgate Skrevet 1. februar 2023 #11 Skrevet 1. februar 2023 Tuller du? Har han fått med seg noe som helst om fertilitetshelse? For å være brutalt ærlig tror jeg han lurer deg, eller er så usikker og konfliktsky at han ikke klarer si nei. Her må du ta en skikkelig samtale og si du ønsker et ærlig svar. Vil han, eller vil han ikke ha barn med deg? Ikke sex, ikke barn «nå, fordi må male hus»…..viser han andre åpenbare tegn til romantisk interesse for deg? 8 7
svartkatt Skrevet 1. februar 2023 #12 Skrevet 1. februar 2023 Hvorfor er dere sammen? Hvorfor vil du ha barn med en som du nesten ikke har sex med? Hvorfor vil du være i et forhold med lite sex? 9
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #13 Skrevet 1. februar 2023 Har han noe tidsperspektiv på når han vil ha barn da? Kanskje dere skal utsette å kjøpe alt til huset. På grunn av deres alder burde det være høyere prioritet å få barn enn et strøkent hus. Anonymkode: 944fe...171 4 2
Carrot Skrevet 1. februar 2023 #14 Skrevet 1. februar 2023 Anonym-bruker skrev (27 minutter siden): Dette frustrerer og sårer meg veldig. Føler meg alene i forholdet, at han ikke bryr seg om hva jeg vil. Andre som har det sånn? Har det sånn at de aksepterer en oppførsel fra partneren som sårer dem og som gjør at de føler seg alene i forholdet? Tja, det kan virke som om det er ganske mange av dem på KG - langt flere enn man egentlig skulle tro siden de fleste nok fremstår som noe helt annet utad privat i det virkelige liv. Spørsmålet er vel hvor lenge du er fornøyd med å være i et forhold hvor dine behov neglisjeres? Og hva får deg til å tro at den oppførselen om at hans behov og tanker er viktigere enn dine skal endre seg om dere får barn? 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #15 Skrevet 1. februar 2023 6 minutter siden, svartkatt said: Hvorfor er dere sammen? Hvorfor vil du ha barn med en som du nesten ikke har sex med? Hvorfor vil du være i et forhold med lite sex? Alle ønsker ikke mye sex. Jeg og mannen har sex 1 gang i måneden. Jeg hadde ønsket 2-3 ganger I mnd, men ikke mer, og han ønsker kanskje mindre enn 1 gang. Anonymkode: 40b87...3e8 7
Anonym-bruker Skrevet 1. februar 2023 Forfatter #16 Skrevet 1. februar 2023 AprilLudgate skrev (2 timer siden): Tuller du? Har han fått med seg noe som helst om fertilitetshelse? For å være brutalt ærlig tror jeg han lurer deg, eller er så usikker og konfliktsky at han ikke klarer si nei. Her må du ta en skikkelig samtale og si du ønsker et ærlig svar. Vil han, eller vil han ikke ha barn med deg? Ikke sex, ikke barn «nå, fordi må male hus»…..viser han andre åpenbare tegn til romantisk interesse for deg? Han sier jo ofte han vil vi skal være sammen, føler han mener det. Han er opptatt av at jeg skal ha det bra.
Anonym-bruker Skrevet 1. februar 2023 Forfatter #17 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alle ønsker ikke mye sex. Jeg og mannen har sex 1 gang i måneden. Jeg hadde ønsket 2-3 ganger I mnd, men ikke mer, og han ønsker kanskje mindre enn 1 gang. Anonymkode: 40b87...3e8 Det var godt å høre flere har det sånn. Nå er det sjeldnere med oss. Men bra ikke alle har det så ofte 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #18 Skrevet 1. februar 2023 Anonym-bruker skrev (2 timer siden): Hjelper ikke slutte med prevensjon, vi har nesten aldri sex. Er forholdet ellers bra da? Anonymkode: b270f...566 2
Tradegy Skrevet 1. februar 2023 #19 Skrevet 1. februar 2023 Her må du tenke deg nøye om, kjære deg. Dette går man inn i som en enighet. Virker ikke som det er viktig nok for han. Enten ville jeg forsøkt parterapi, for å forsikret meg om at dere faktisk forstår hverandre, eller satt et ultimatum. For en bremsekloss av en mann.... 5 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #20 Skrevet 1. februar 2023 Har ingen råd, men er i nøyaktig samme situasjon. Vurderer å enten la være å få eller gå fra han og få barn på egenhånd. Anonymkode: 9dd7d...637 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå