AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #1 Skrevet 1. februar 2023 Hei Jeg har ei samboer som psykisk og mentalt drar ned selvtilliten og selvfølelsen min i ny og ned når hun er nedenfor eller har en dårlig dag. Da kan hun plutselig komme med meldinger om : elsker du barna dine? Elsker du meg? Bryr du deg om barna våres, hvis ikke så tar jeg barna ut av livet ditt. O.l. Dette har pågått i 3 år nå og føler nå at jeg har begynt å gå tom for energi, og late som at det ikke knekker meg Hun truer stadig vekk med å ta barna mine ut av livet mitt og flytte til utlandet. (Både muntlig og skriftlig) Det har kommet til det stadiet at jrg vurderer å ende livet mitt slikt at hun får det som hun vil, ikke fordi jeg ikke vil.. Men fordi hun har fått meg til å føle at jeg ikke er noe god menneske for barna mine. Jeg elsker mine to barn og kunne offeret livet mitt for dem. Har aldri gjort dem noe og har alltid satt ungene foran meg selv. Jeg kan aldri bli sinna eller irritert på henne for da truer hun med å dra med engang. Så jeg må alltid smile, være glad så at hun ikke blir følsom og deprimert. Så det jeg lurte på er, hva er det jeg som far kan gjøre? Jeg forstår det slikt at hun vil uansett vinne omsorgen for barna siden hun er mor til ungene om jeg skulle velge å avslutte forholdet.. Men er det noe annen mulighet jrg kan gjøre for å forhindre at hun nekter meg i å se ungene mine? Anonymkode: 25b0b...383
tussi84 Skrevet 1. februar 2023 #2 Skrevet 1. februar 2023 Ta kontakt med familievernkontoret. barna har rett på samvær med deg. Hun har ikke lov til å bare ta med seg barna til utlandet uten ditt samtykke. Høres veldig ut som du har det bedre uten henne 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #3 Skrevet 1. februar 2023 Utrolig trist å høre. Håper det ordner seg. Du nevner ikke hvordan hun oppfører seg mot barna, men som du forklarer henne tenker at både for din egen skyld og barna sine skyld at dette ikke kan fortsette. Kan ingenting om det lovlige rundt en kamp om barna, men virker jo som at hun er veldig mentalt manipulerende, det kan da umulig gå i hennes favør. Hvis du har noe skriftlig kan det brukes imot henne. Som en annen kommentar her sier vil jeg også si at å ta kontakt med familievernkontoret kan være en god idé. True med å ta fra barna kan da umulig være lov, så dette kan de gi råd om hvordan du skal ta videre.. Anonymkode: 0a278...de5
ESFP Skrevet 1. februar 2023 #4 Skrevet 1. februar 2023 Veldig vanskelig situasjon dersom hun har en reell mulighet til å stikke ut av landet med ungene dine. Har lest om flere slike saker i media. Er det snakk om et land som samarbeider med Norge? Kan du snakke med noen uten at hun får vite det? Advokat? Hva med et krisesenter, de har sikkert kunnskap? 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #5 Skrevet 1. februar 2023 Dette er psykisk mishandling! Ta vare på alle meldinger, ta kontakt med familievernkontoret og ikke gi deg! Du kommer nok også til å få et helvete om du klarer å bryte ut av forholdet, hun virker ikke helt frisk og framstår som ustabil. Anonymkode: 44104...974 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå