Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer før og etter jobb, får ikke pumpet da det ikke kommer ut nok melk da, må far gi mme mens jeg er på jobb eller holder det med vann? Jeg ammer også om natten. 

Anonymkode: 7ab9c...dcf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ammer før og etter jobb, får ikke pumpet da det ikke kommer ut nok melk da, må far gi mme mens jeg er på jobb eller holder det med vann? Jeg ammer også om natten. 

Så lenge barnet spiser fast føde så må han ikke gi MME de timene nei :) Barnet mitt fikk MME 2 ganger i døgnet ved den alderen. Morgen og kveld før leggetid. 

Anonymkode: 0ab93...df9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det kan jo ikke vi svare på, det er dere som vet om barnet får nok mat. 

Anonymkode: 4702c...2b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kan jo ikke vi svare på, det er dere som vet om barnet får nok mat. 

Mm skal være hovednæringen det første året, det er jo ikke da rart at ts lurer på om det er nok med mm kun morgen og kveld (og natt). 

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på hvor mye fast føde barnet spiser. Min på 9 mnd spiser 3 måltid fast føde og 2 melk. Men selv helsesøster mente vi kunne redusere det andre melkemåltidet og introdusere mer fast føde. Uansett, gjør det som passer dere! Hvis baby er fornøyd med kun fast føde mens du er på jobb, er det neppe nødvendig med MME i tillegg. 

Anonymkode: 99657...efc

Skrevet

Min fikk som regel en liten flaske mme (120ml ca?) eller jeg ammet (fra hjemmekontor hvis jeg jobbet hjemme og ikke var i møte da eller før jeg dro på kontoret om det passet seg sånn) før begge dupper når hun var 9-11 mnd. Mulig mest for kos/søvnassosiasjon da. Hun spiste og 3 måltider. 

Anonymkode: b1928...54c

Skrevet

Min ble ammet rett før jobb, så en mme på ca 150-200ml før den lange dagduppen og så ammet vi fra jeg var hjemme igjen som vanlig. Gikk heeelt fint!

Anonymkode: 8b08b...4c9

Skrevet
IDGAF skrev (På 1.2.2023 den 23.08):

Mm skal være hovednæringen det første året, det er jo ikke da rart at ts lurer på om det er nok med mm kun morgen og kveld (og natt). 

Dette er direkte skadelig feilinfo.

Anonymkode: 7aaf4...ed4

• Nyttig 1
Skrevet

Vår får MM i løpet av dagen (jeg pumper ut på jobb). Jeg gir morning, han får en flaske på dagen, ammer når jeg kommer hjem, mer ved sengetid og tre-fire ganger på natt. 
Vi synes ikke han spiser nok fast føde, i tillegg er det en del medisiner som må tas med mat. Når han da ikke spiser ordentlig så må han ha pupp, så vi har alltid MM tilgjengelig. 

Anonymkode: 91e90...335

Skrevet
IDGAF skrev (På 1.2.2023 den 23.08):

Nei, det skal det ikke.

Anonymkode: 5db57...148

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Nei, det skal det ikke.

Anonymkode: 5db57...148

Ifølge hvilke kilder?

Skrevet
IDGAF skrev (2 timer siden):

Nei?

«Morsmelk gir fortsatt halvparten eller mer av energi og næringsstoffer i alderen 6-12 måneder.» 

https://www.helsenorge.no/spedbarn/spedbarnsmat-og-amming/fast-fode-til-babyen/

Du misforstår denne artikkelen. Vårt ti mnd gamle barn tar ikke flaske, vil ikke ha MME på kopp og lever utmerket på vann og vanlig mat nå som jeg har begynt å jobbe.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du misforstår denne artikkelen. Vårt ti mnd gamle barn tar ikke flaske, vil ikke ha MME på kopp og lever utmerket på vann og vanlig mat nå som jeg har begynt å jobbe.

Hva mener du brukeren misforstår?

Anonymkode: 83ea6...d05

• Liker 3
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Nei anbefalingen er som vedkommende sier, men nesten ingen jeg kjenner har fulgt det. 

Skrevet
On 2/1/2023 at 11:08 PM, IDGAF said:

Ja, men vi kan fortsatt ikke svare for hennes barn. Det vet vi ikke nok om barnet til å ha en formening om. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Så fordi du gjør annerledes og det går fint, har jeg misforstått anbefalingene? Hva er det å misforstå, det står jo svart på hvitt. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...