Gå til innhold

Er marihønen utryddet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er marihønen egentlig utryddet? Jeg har ikke sett en marihøne på minst 15 år,og før det var de også sjeldne å se.

Anonymkode: 1bb01...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så en for ikke så lenge siden. Så helt borte er de ikke, men virker sjeldne å finne ja. 

Anonymkode: 315f5...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er marihønen egentlig utryddet? Jeg har ikke sett en marihøne på minst 15 år,og før det var de også sjeldne å se.

Anonymkode: 1bb01...bf7

Hvilken marihøne da? :) Vi har ca 55 hjemmehørende arter. Noen er utrydningstruet, mens de fleste er livskraftige. 

Anonymkode: 1d849...7ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel to år siden det krelte av marihøner i området jeg bor. Bare en liten tur ut i hagen og lete i buskene med barna, og vi klarte å finne 17 marihøner. Så nei, vil ikke si de er utryddet. 

Anonymkode: 8a2f7...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utryddet er den vel ikke, men det er mye mindre enn før har jeg inntrykk av. Samme med sommerfugler og bier.  😕 

Edit : ser jo alltid både høner og fugler i løpet av sommeren, men de er definitivt langt færre...

Endret av AnonymBruker 42
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ramona1970

Jeg er 52 år gammel og har bodd svært lite i byer. Jeg har hatt nær kontakt med naturen siden jeg var barn, og når jeg ser hvor mye insekter og fugler som har forsvunnet, så er jeg faktisk usikker på om dette kan reverseres. For ingenting snur det, utryddelsen bare fortsetter, og det kommer ikke av CO2 for å si det sånn. Hva det enn er som forårsaker det er det null fokus på det, og null fokus på å snu det. Så.....bærekraftige bestander? Kanskje i dag, men om 50 år? Tvilsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...