Gå til innhold

Bekkenleddsmerter etter fødsel

Victoria-a

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen andre som har opplevd å ha bekkenleddsmerter også etter fødsel, og har dere blitt kvitt det siden?

Tar gjerne i mot anbefaling om flinke behandlere i Oslo.

Jeg trodde jeg ble bra igjen etter fødselen, men nå flere måneder etterpå er plutselig smertene tilbake og det er vondere enn da jeg gikk gravid. Nå går jeg og bekymrer meg for at jeg ikke skal klare å begynne å jobbe igjen etter permisjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opplevde det samme. Tok litt over et år før jeg ble bedre. Bor ikke i Oslo, men anbefaler deg en fysioterapeut som er spesialisert på bekken og kvinnehelse. Ville hørt med klinikken 'Bekken og Barn'. Masse god bedring ❤️

https://www.bekkenogbarn.no/

Anonymkode: 73fa5...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være ammegikt? da er ofte andre ledd påvirket også da. Går over en stund etter ammeslutt.

Anonymkode: 40852...e60

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg merket jeg en merkbar bedring etter 10 måneder og enda en forbedring etter ca 12 måneder. 

Jeg slet også med ammegikt (som ikke finnes ifølge leger 🙄)

Å gå ned i vekt, og styrke musklene i bekkenet/beina hjalp en del.

Var forresten også hos en utenlandsk lege som mente bekkenløsning ikke fantes. At det var et norskt fenomen. Var en dame til og med. Hjalp ikke akkurat. 

Anonymkode: 38b75...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk til kiropraktor (måtte prøve 3 ulike før jeg fant noen som faktisk var flinke til de utfordringene jeg hadde). Gikk i ca 2 år før jeg søkte behandling, og burde gjort det mye før. Det hadde satt seg mye vondt i ryggen også fordi jeg gikk veldig lite optimalt da jeg hadde vondt i bekkenet. Følgesmerter pga det. 

bor ikke i Oslo, men anbefaler iallefall kiropraktor

Anonymkode: 220f9...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var plaget i et par år etter første, må fremdeles ta noen hensyn til bekkenet (ikke sove på hardt underlag, unngå langrenn m.m). Barnet er tretten år nå. Fikk god hjelp hos manuellterapeut.

Mindre plager med nummer to, gikk da til manuellterapeut både under og etter svangerskapet. 

Hun jeg gikk hos er dyktig, heter Caroline Leknes og jobbet i Oslo da det var aktuelt for meg.

Anonymkode: 9335a...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hos meg ble det kronisk. Barnet er nå 13år. Jeg har slitt spesielt i årene han var 0-10år. har prøvd ALT av medisin, trening, behandling og rehabilitering. for ett par år siden i koronaen ble det merkbart bedre med at jeg var mindre aktiv. så da har det blitt min medisin, behandling, roligere trening og mer hvile. 

ting som var helt krise for meg og som hjalp å gjøre mindre av; trille vogn med 4 faste hjul, trille handlevogn, moppe gulv, gå på ski. mekaniske bevegelser ala skigåing var aller verst. også ting som å bøye seg ned i feks skittentøykurven var helt krise.

Anonymkode: 161b7...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...