Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! Er gravid i uke 28. og har de siste ukene slitt med ekstremt sult. Har med 6 brødskiver delt på frokost og lunsj. Og spiser stor banan før jeg drar hjemmefra till jobb. Må ofte supplementer med yoghurt på jobb også. Er super sulten ril middag og må spise igjen på kvelden, fjerne en liten yoghurt og 1-2 brødskiver!! Er sulten hele tiden!

noen tips til å dempe sulten? Kan jo ikke spise hele tiden heller liksom 😅

Anonymkode: 502a7...749

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hjelp! Er gravid i uke 28. og har de siste ukene slitt med ekstremt sult. Har med 6 brødskiver delt på frokost og lunsj. Og spiser stor banan før jeg drar hjemmefra till jobb. Må ofte supplementer med yoghurt på jobb også. Er super sulten ril middag og må spise igjen på kvelden, fjerne en liten yoghurt og 1-2 brødskiver!! Er sulten hele tiden!

Få i deg mat med mettet fett og god næring! Rødt kjøtt egg elte smør på skiva det hjelper. Man er sulten hele tiden fordi kroppen ikke får næringa fosteret kan vokse på. Fosteret vokser ikke pp plantefett og karbohydrater. Er viktig med kolestrol i graviditeten siden fosteret tar i fra ditt kolestrol laget hvis ikke det er slik fosteret utvikler sunne organer og hjerne. Jeg har vært gravid tre ganger det hjalp å spise mye mettet animalsk fett. 

Anonymkode: 5f576...9e3

• Nyttig 2
Skrevet

Spiser mye avokado, ekte smør på brødskive. Spiser ofte nøtter også. Gravide skal ikke spise rødt kjøtt…men spiser mye proteiner ellers. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spiser mye avokado, ekte smør på brødskive. Spiser ofte nøtter også. Gravide skal ikke spise rødt kjøtt…men spiser mye proteiner ellers. 

Gravide må spise rødt kjøtt jo er viktigt med mye heme jern! 

• Liker 2
Skrevet

Slet forferdelig med ulvehunger hele begge mine svangerskap. 

Jeg måtte bare lære meg å leve med sult. For jeg kunne ikke spise til jeg ble mett, da hadde jeg blitt smellfeit. 

Proteiner metter mer enn karbohydrater og fett. Så få i deg magre proteinkilder, som magre melkeprodukter, mager kjøtt og fisk. 

Varm drikke virker sultdempende, og jeg syntes også drikke med kullsyre hjalp. 

Anonymkode: f5aa7...929

Skrevet

En big

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En biff i uka minst er anbefalt fordi det er nøring i rødt kjøtt man ikke får nok av i hvit kjøtt er viktig for blodet og oksygen.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo bare tull. Hvem har sagt det til deg?

Anonymkode: 0847e...d7b

Skrevet

Jo, gravide kan spise rødt kjøtt... De kan ikke spise RÅTT kjøtt.. Men gjennomstekt rødt kjøtt er selvsagt bare bra. 

Skrevet

Slet forferdelig med ulvehunger hele begge mine svangerskap. 

Jeg måtte bare lære meg å leve med sult. For jeg kunne ikke spise til jeg ble mett, da hadde jeg blitt smellfeit. 

Proteiner metter mer enn karbohydrater og fett. Så få i deg magre proteinkilder, som magre melkeprodukter, mager kjøtt og fisk. 

Varm drikke virker sultdempende, og jeg syntes også drikke med kullsyre hjalp. 

Jeg merket det at mye fett og litt men nok proteiner gjorde at hungeren forsvant ganske fort.

Skrevet

En big

En biff i uka minst er anbefalt fordi det er nøring i rødt kjøtt man ikke får nok av i hvit kjøtt er viktig for blodet og oksygen.

Men rødt kjøtt må være helt gjennomstekt, det er jo ikke noe godt 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo, gravide kan spise rødt kjøtt... De kan ikke spise RÅTT kjøtt.. Men gjennomstekt rødt kjøtt er selvsagt bare bra. 

Gjennomstekt biff er jo ikke godt feks. Rødt kjøtt skal være medium stekt- dvs rødt 

Skrevet

Gjennomstekt biff er jo ikke godt feks. Rødt kjøtt skal være medium stekt- dvs rødt 

Det er da masse kjøtt du kan spise som ikke er biff.

Skrevet

Løses lett med farseprodukter, her går det i kjøttdeig/karbonadedeig og godt stekt burger.

Teller ned til jeg kan spise medium stekt biff og biff tartar…aaaah.

Anonymkode: 9cf50...224

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

3 brødskriver er jo ikke nødvendigvis nok mat.

Jeg blir veldig sulten hvis det mangler fett i kostholdet mitt så du kan jo vurdere å Spise litt mer fet mat.

Anonymkode: 250c5...7b4

Skrevet

Det er da masse kjøtt du kan spise som ikke er biff.

Ja. Spiser jo feks masse svin, kunne ha nevnt det :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Løses lett med farseprodukter, her går det i kjøttdeig/karbonadedeig og godt stekt burger.

Teller ned til jeg kan spise medium stekt biff og biff tartar…aaaah.

Anonymkode: 9cf50...224

Går mye i karbonadedeig ja. Og godt stekt burger ☺️

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor har du det fra at rødt kjøtt = biff...? 

Karbonadedeig er rødt kjøtt. Kokt og røkt skinke er rødt kjøtt. Svinesteik er rødt kjøtt. Osv. osv. osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...