Gå til innhold

Finnes ikke 11 kg dumbbell?

Adrenalina1

Anbefalte innlegg

Jeg har til nå trent biceps med 10 kg dumbells. Nå begynner det å bli for lett for meg. Har prøvd å få tak på 11 kg, men finner bare de på 12,5 kg. Det er jo ganske mye økning med  2,5 kg. Noen som vet om det går an å få tak i 11 kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp løse stenger og vektskiver. Det finnes skiver på 0.5 kg, så du kan legge på bare et halvt kg om du så ønsker. Det er adskillig mer plassbesparende og billigere enn å kjøpe ørten ulike manualer. 

Anonymkode: dd9e6...a90

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Kjøp løse stenger og vektskiver. Det finnes skiver på 0.5 kg, så du kan legge på bare et halvt kg om du så ønsker. Det er adskillig mer plassbesparende og billigere enn å kjøpe ørten ulike manualer. 

Anonymkode: dd9e6...a90

Hehe☺️ Jo, men det er så kjedelig å drive å skru av og på platene. Jeg bruker de til ulike øvelser. Stenger og plater har jeg i massevis☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandum.PT skrev (29 minutter siden):

https://www.sportig.no/fitness/hex-hantel-11-kg

Rimelig sikker på at dette er kjøp av én stk 11 kg manual. Men ville hørt med butikken for sikkerhetsskyld, da det der var en rimelig forvirrende produktside som ikke akkurat byr inn til kjøp :D 

Takk☺️Skal høre med dem. Takker for svar🏋️👍🏻

Endret av Adrenalina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror de fleste treningssentre har dumbbells/manualer med partallsvekter: 2, 4, 6 osv., evt 2,5, 5, osv. Noe du kan gjøre, er å kjøre drop-sett, dvs, at du begynner med de tyngste vektene du klarer på de første repetisjonene og så gå over til lettere vekter utover i settet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (1 time siden):

Tror de fleste treningssentre har dumbbells/manualer med partallsvekter: 2, 4, 6 osv., evt 2,5, 5, osv. Noe du kan gjøre, er å kjøre drop-sett, dvs, at du begynner med de tyngste vektene du klarer på de første repetisjonene og så gå over til lettere vekter utover i settet. 

Takk☺️Prøver med dropsett og ser hvordan det funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (1 time siden):

Takk☺️Flowlife virke spennende.

Bare hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...