Gjest emma249 Skrevet 20. desember 2005 #1 Skrevet 20. desember 2005 Jeg har nesten aldri fått roser eller den slags av menn. Jeg ser venninner få masse gaver og alt av kjærester og sånt, men mine eks-menn (ikke gift nei) har aldri gjort sånt imot meg. Jeg føler meg så lite verdsatt. Alt handler ikke om gaver og roser. men jeg hadde foretrukket å bli overrasket en eller annen gang jeg også. hvorfor finner jeg ingen sånne menn`? en romantisk mann? En som kommer med en selvplukka blomst i fra bestemora sin hage eller noe. Hva som helst. det er jo tanken som teller!!!!
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 20. desember 2005 #2 Skrevet 20. desember 2005 Oi. Jeg har det motsatte problemet. :grine2: men..si det da. at du gjerne kunne tenke deg en "tanke".
Nabodama Skrevet 20. desember 2005 #3 Skrevet 20. desember 2005 Jeg får masse oppmerksomhet, mye kos, nærhet osv. Han tar hensyn til meg når han kan, det ser jeg, og verdsetter det. Han er den jeg koser meg med, ler sammen med, kan snakke med om vonde ting, eller om de små ting i hverdagen, eller om de gode ting. Han er den som bryr seg mest om meg av alle, og som viser det klart og tydelig. Han er den som elsker meg, og han viser det. Jeg har fått blomster èn gang i løpet av fire år. Men blomster har ingen betydning for meg, så jeg har ikke savnet det heller. Gaver har jeg fått, men det har heller ingen betydning. Det som har betydning er de tingene jeg har nevnt ovenfor. Hdde jeg ikke fått det, hadde det ikke hjulpet med blomster om så hver dag! Det er at han elsker meg som betyr noe, ikke at han kommer med blomster. Blomster er overvurdert som "bevis" på at noen er glad i deg. Det er alt det andre som forteller hvordan det egentlig står til.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2005 #4 Skrevet 20. desember 2005 Har du vartet opp han noengang da? Gir man ikke, så får man heller ikke. Slutt og tenk slik patetisk gammelt kjønsrolle-tankegods.
Gjest trådstarterrr Skrevet 20. desember 2005 #5 Skrevet 20. desember 2005 Jeg får masse oppmerksomhet, mye kos, nærhet osv. Han tar hensyn til meg når han kan, det ser jeg, og verdsetter det. Han er den jeg koser meg med, ler sammen med, kan snakke med om vonde ting, eller om de små ting i hverdagen, eller om de gode ting. Han er den som bryr seg mest om meg av alle, og som viser det klart og tydelig. Han er den som elsker meg, og han viser det. Jeg har fått blomster èn gang i løpet av fire år. Men blomster har ingen betydning for meg, så jeg har ikke savnet det heller. Gaver har jeg fått, men det har heller ingen betydning. Det som har betydning er de tingene jeg har nevnt ovenfor. Hdde jeg ikke fått det, hadde det ikke hjulpet med blomster om så hver dag! Det er at han elsker meg som betyr noe, ikke at han kommer med blomster. Blomster er overvurdert som "bevis" på at noen er glad i deg. Det er alt det andre som forteller hvordan det egentlig står til. ← takk for svar. og jeg vet...blomster betyr egentlig ingenting. men jeg opplever det så og si aldri. og det er sårt. når jeg ser venninner som kommer med alt i fra gullringer til små søte bamser. det er tanken som teller. hadde ikke brydd meg om så mye. kun en oppmerksomhet. vet at dette egentlig er ubetydelig, men jeg savner det. bare en gang...og da er jeg solgt.
Gjest trådstarterrr Skrevet 20. desember 2005 #6 Skrevet 20. desember 2005 Har du vartet opp han noengang da? Gir man ikke, så får man heller ikke. Slutt og tenk slik patetisk gammelt kjønsrolle-tankegods. ← selvfølgelig gjør jeg det.
Gjest trådstarterr Skrevet 20. desember 2005 #7 Skrevet 20. desember 2005 Oi. Jeg har det motsatte problemet. :grine2: men..si det da. at du gjerne kunne tenke deg en "tanke". ← si det? da blir jo hele poenget borte.
Gjest Gjesta Skrevet 20. desember 2005 #8 Skrevet 20. desember 2005 si det? da blir jo hele poenget borte. ← Så du mener rett og slett at alle menn du kommer i kontakt med skal være tankelesere? Stakkars dem.
Gjest trådstarterr Skrevet 20. desember 2005 #9 Skrevet 20. desember 2005 Så du mener rett og slett at alle menn du kommer i kontakt med skal være tankelesere? Stakkars dem. ← nei. men... skal ikke noen menn klare å finne opp sånt selv? ber dem ikke om å finne opp kruttet heller. har du bedt dine kjærester om å få en blomst? hvis ja...hvordan gikk du da frem?
Gjest 2324 Skrevet 20. desember 2005 #10 Skrevet 20. desember 2005 Det er ikke snakk om å be om å få en blomst. Du kan jo si det, at det hadde vært hyggelig med en liten oppmerksomhet en gang i blandt!
Gjest trådstarterr Skrevet 20. desember 2005 #11 Skrevet 20. desember 2005 Det er ikke snakk om å be om å få en blomst. Du kan jo si det, at det hadde vært hyggelig med en liten oppmerksomhet en gang i blandt! ← ja jo. sa det til eksen da. hjalp ikke det, men det var jo han. og han er en eks.
Gjest Gitte Skrevet 20. desember 2005 #12 Skrevet 20. desember 2005 ja jo. sa det til eksen da. hjalp ikke det, men det var jo han. og han er en eks. ← så du slo opp fordi du ikke fikk gaver..?
Gjest trådstarterr Skrevet 20. desember 2005 #13 Skrevet 20. desember 2005 så du slo opp fordi du ikke fikk gaver..? ← nei jeg slo opp fordi han hadde sex med en 16 åring. god grunn nok for deg, eller?
Gjest Gitte Skrevet 20. desember 2005 #14 Skrevet 20. desember 2005 nei jeg syns ikke du burde slått opp før han i det minste lå med ei som ikke hadde sengelappen.. 16 år kan godtas
Gjest trådstarterrr Skrevet 20. desember 2005 #15 Skrevet 20. desember 2005 nei jeg syns ikke du burde slått opp før han i det minste lå med ei som ikke hadde sengelappen.. 16 år kan godtas ←
Christiane Skrevet 20. desember 2005 #16 Skrevet 20. desember 2005 Det er flere måter du kan gå frem på, dersom du ønsker litt mer oppvarting av din kjæreste. Det følgende er hva jeg synes er den beste fremgangsmåten. 1. Du kan, som allerede foreslått, hinte til det. Du må ikke si det rett ut, for da forsvinner litt av poenget. Du kan for eksempel si ”Kjæresten til Cecilie gav henne et nytt armbånd i dag”, eller ”Victoria fikk 12 røde roser av Carl-Henrik i eftermiddag”. Du må selvsagt ikke si dette rett ut i løse luften, men snarere dytte det inn i konversasjonen der det er naturlig. 2. Efter at du har nevnt venninnene dine som har fått gaver av sine kjærester, kan du lage et litt trist ansikt, før du sier noe lignende som dette ”Jeg skulle ønske noen gav meg den typen oppmerksomhet”. Hvis du ikke mottar noen gaver fra ham efter dette så er din kjæreste enten ganske gjerrig, slem, pengelens, dum eller så har han et eller annet merkelig prinsipp om å ikke gi gaver.
Nabodama Skrevet 21. desember 2005 #17 Skrevet 21. desember 2005 takk for svar. og jeg vet...blomster betyr egentlig ingenting. men jeg opplever det så og si aldri. og det er sårt. når jeg ser venninner som kommer med alt i fra gullringer til små søte bamser. det er tanken som teller. hadde ikke brydd meg om så mye. kun en oppmerksomhet. vet at dette egentlig er ubetydelig, men jeg savner det. bare en gang...og da er jeg solgt. ← Jeg opplever heller ikke å få blomster, det er jo snart fire år siden sist. Men jeg synes ikke det er sårt i det hele tatt! Tenker ikke på det, og savner det ikke. Hvorfor er ting så viktig for deg?
*Enigma* Skrevet 21. desember 2005 #18 Skrevet 21. desember 2005 Fordi det er tanken bak det å gi noe sånt som teller? Fordi en sånn gest viser at man har lyst til å gjøre noe romantisk? Det er ikke sikkert det trenger å være en ting en gang? Det er det at han faktisk går inn for å overraske og gjøre noe romantisk som er viktig. Hvis han ikke gidder å gå inn for å gjøre noe romantisk en eneste gang så kan det oppleves som om han kanskje ikke legger like mye i forholdet som deg?
Gjest trådstarterrr Skrevet 21. desember 2005 #19 Skrevet 21. desember 2005 Fordi det er tanken bak det å gi noe sånt som teller? Fordi en sånn gest viser at man har lyst til å gjøre noe romantisk? Det er ikke sikkert det trenger å være en ting en gang? Det er det at han faktisk går inn for å overraske og gjøre noe romantisk som er viktig. Hvis han ikke gidder å gå inn for å gjøre noe romantisk en eneste gang så kan det oppleves som om han kanskje ikke legger like mye i forholdet som deg? ← nettopp. for meg handler det ikke om selve tingen. men tanken bak det hele.
Gjest Gorgonzola Skrevet 21. desember 2005 #20 Skrevet 21. desember 2005 Jeg har nesten aldri fått roser eller den slags av menn. Jeg ser venninner få masse gaver og alt av kjærester og sånt, men mine eks-menn (ikke gift nei) har aldri gjort sånt imot meg. Jeg føler meg så lite verdsatt. Alt handler ikke om gaver og roser. men jeg hadde foretrukket å bli overrasket en eller annen gang jeg også. hvorfor finner jeg ingen sånne menn`? en romantisk mann? En som kommer med en selvplukka blomst i fra bestemora sin hage eller noe. Hva som helst. det er jo tanken som teller!!!! ← Sutrekopp!!!! For meg ble det her et skikkelig jalla-innlegg, du virker nesten barnslig. Stikk fingern i jorda og still deg selv to spørsmål: 1) Har jeg gjort meg fortjent til romantisk oppmerksomhet (hva har DU gjort?)? 2) Har jeg bomma fullstendig i valg av mann? Hvis svaret på spørsmål 1 er JA og spørsmål 2 er NEI bør du formidle til din kjære hvor mye du verdsetter små gleder og en liten oppmerksomhet i hverdagen, det er som regel limet i et forhold (sammen med mye deilig sex da )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå