AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #1 Skrevet 1. februar 2023 Kollegaen min, som ikke har fått jobben, ble sur og har bedt om en slik liste. For hva? Sjekke andres CV-er? Hvordan forandrer det saken? Jeg synes det er veldig flaut. Det er sikkert de samme folka som sjekker skattelistene til naboen.... Anonymkode: 1364a...a3a 1 1
Signora Skrevet 1. februar 2023 #2 Skrevet 1. februar 2023 Nei, det er jo en rettighet en har, og det er jo en grunn til at søkerlister er offentlige, og utvidede søkerlister også er mulig for søkere å få. Nettopp for at en skal kunne etterprøve om en har fulgt reglene for ansettelser. 28 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #3 Skrevet 1. februar 2023 Nei, synes ikke det. Hun er ambisiøs og vil se hvem hun konkurrerer mot. I tillegg er det greit å se hvem som har søkt og fikk jobben hvis man føler det er skjedd noe illojalt, feks at du har mer kompetanse og riktig utdanning, mens den som ble ansatt ikke har riktig kompetanse. Da kan man tenke om det er noe ugler i mosen. Anonymkode: 19d5d...2c4 12 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #4 Skrevet 1. februar 2023 Det er jo greit å se hvilke kvalifikasjoner andre hadde…. Anonymkode: b5e94...4c9 4
Gjest takinova Skrevet 1. februar 2023 #5 Skrevet 1. februar 2023 Kan være til egen læring også, men ofte kan det være enda bedre å ringe ansvarlig for ansettelsen og spørre hva som gjorde at vedkommende fikk stillingen foran seg selv.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #6 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er jo greit å se hvilke kvalifikasjoner andre hadde…. Anonymkode: b5e94...4c9 Men er det greit å få oversikt over alle arbeidsplasser de andre har hatt? Akkurat dét er litt privat info, synes jeg Anonymkode: 1364a...a3a 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #7 Skrevet 1. februar 2023 takinova skrev (2 minutter siden): Kan være til egen læring også, men ofte kan det være enda bedre å ringe ansvarlig for ansettelsen og spørre hva som gjorde at vedkommende fikk stillingen foran seg selv. Bedre å ringe og spørre slik enn å be om lista med konkurrentenes adresser, telefonnumre og detaljert info om tidligere arbeidsplasser Anonymkode: 1364a...a3a 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #8 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei, synes ikke det. Hun er ambisiøs og vil se hvem hun konkurrerer mot. I tillegg er det greit å se hvem som har søkt og fikk jobben hvis man føler det er skjedd noe illojalt, feks at du har mer kompetanse og riktig utdanning, mens den som ble ansatt ikke har riktig kompetanse. Da kan man tenke om det er noe ugler i mosen. Anonymkode: 19d5d...2c4 Ikke ambisiøs, med bitter og sjalu. Anonymkode: 1364a...a3a 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #9 Skrevet 1. februar 2023 Flaut? Nei. Det er jo en kjensgjerning at det er mye nepotisme og rare ansettelser også i det kommunale. Det burde være en langt tydeligere kultur for å kikke inkompetente ledere i kortene. Anonymkode: f75d0...70a 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #10 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men er det greit å få oversikt over alle arbeidsplasser de andre har hatt? Akkurat dét er litt privat info, synes jeg Anonymkode: 1364a...a3a Ikke når man søker en offentlig stilling Anonymkode: 85f36...bdb 7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #11 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke når man søker en offentlig stilling Anonymkode: 85f36...bdb Så det er ok at andre får vite hvor man har jobbet, i detaljer? Man vet aldri hva disse sjalu tullingene kan finne på. Anonymkode: 1364a...a3a 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #12 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så det er ok at andre får vite hvor man har jobbet, i detaljer? Man vet aldri hva disse sjalu tullingene kan finne på. Anonymkode: 1364a...a3a Da kan du jo ikke søke en jobb i det offentlige da, hvis du er redd den type informasjon skal komme ut. Å søke en stilling i det offentlige er ingen privatsak. Det er vel ikke så mange detaljer om folk du får på utvidet søkerliste? Du kan forresten havne i lokalavisa og - det er mange aviser som lager saker om hvem som har søkt kommunale jobber. Grunnen er jo nettopp at man skal ha sjans til å ettergå om riktig person har fått jobben, og om ting har gått rett for seg. Anonymkode: d130d...2ca 7 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #13 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så det er ok at andre får vite hvor man har jobbet, i detaljer? Man vet aldri hva disse sjalu tullingene kan finne på. Anonymkode: 1364a...a3a Dette er et ikke-problem. Anonymkode: 85f36...bdb 9
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #14 Skrevet 1. februar 2023 Min far sjekket en liste på en jobb han hadde søkt på. Han kjente til den som ble innstilt som nr 1 til jobben og hadde misstanke om at han var blitt forbigått. Min far fikk jobben. Anonymkode: 7deb0...ec4 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #15 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Da kan du jo ikke søke en jobb i det offentlige da, hvis du er redd den type informasjon skal komme ut. Å søke en stilling i det offentlige er ingen privatsak. Det er vel ikke så mange detaljer om folk du får på utvidet søkerliste? Du kan forresten havne i lokalavisa og - det er mange aviser som lager saker om hvem som har søkt kommunale jobber. Grunnen er jo nettopp at man skal ha sjans til å ettergå om riktig person har fått jobben, og om ting har gått rett for seg. Anonymkode: d130d...2ca Ikke så mange detaljer? Man får info om ALT jo Anonymkode: 1364a...a3a 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #16 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette er et ikke-problem. Anonymkode: 85f36...bdb Fordi? Anonymkode: 1364a...a3a 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #17 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min far sjekket en liste på en jobb han hadde søkt på. Han kjente til den som ble innstilt som nr 1 til jobben og hadde misstanke om at han var blitt forbigått. Min far fikk jobben. Anonymkode: 7deb0...ec4 Han klaget? Anonymkode: 1364a...a3a 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #18 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke så mange detaljer? Man får info om ALT jo Anonymkode: 1364a...a3a Den ene gangen jeg ba om utvidet søkerliste var det bare navn, fødselsdato, kommune og nåværende stilling, mener jeg å huske? Hva annet tenker du på? Man får jo ingen sensitive opplysninger, i alle fall. Anonymkode: d130d...2ca 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #19 Skrevet 1. februar 2023 Hvorfor skulle det være flaut? Anonymkode: de393...d49 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #20 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Den ene gangen jeg ba om utvidet søkerliste var det bare navn, fødselsdato, kommune og nåværende stilling, mener jeg å huske? Hva annet tenker du på? Man får jo ingen sensitive opplysninger, i alle fall. Anonymkode: d130d...2ca Navn på absolutt alle steder hvor du har jobbet før, din adresse, ditt telefonnummer. Anonymkode: 1364a...a3a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå