AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #1 Skrevet 1. februar 2023 Hvis partneren din ville skrive en avtale om at hvis du var utro så ville du måtte enten betale en viss sum, eller la partneren din overta alt av eiendom og løsøre, eventuelt ta annen konsekvens, ville du gått med på en slik avtale? Anonymkode: e18cf...1eb 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #2 Skrevet 1. februar 2023 Det gjelder selvfølgelig begge veier! Hi Anonymkode: e18cf...1eb
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #4 Skrevet 1. februar 2023 Jeg tenker at her har dere mye større problemer enn at han presenterer den avtalen.. hvor er tilliten? Og nei, jeg hadde ikke gått med på noe sånt. Hadde min samboer presentert en sånn avtale hadde jeg skjønt at her er det mye som må jobbes med, for her er tilliten long gone.. Anonymkode: 7f026...6e1 9
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #5 Skrevet 1. februar 2023 Avtaler er til å brytes. Anonymkode: fb3c8...573 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #6 Skrevet 1. februar 2023 Ehh nei! Man vet aldri hva som venter bak neste sving↪️ Anonymkode: 19c7b...2a3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #7 Skrevet 1. februar 2023 Ja, så sant beviskravet og kriteriene var solide og tydelige. Jeg har ikke noe problem med krav om å gjøre det slutt før sex med en annen. Anonymkode: 8b63d...fed 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #8 Skrevet 1. februar 2023 Den avtalen hadde ikke blitt gjennomført uansett i praksis om en hadde vert utro. Anonymkode: ed36e...3bc 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #9 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Den avtalen hadde ikke blitt gjennomført uansett i praksis om en hadde vert utro. Anonymkode: ed36e...3bc Hvorfor ikke? Anonymkode: 8b63d...fed
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #10 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor ikke? Anonymkode: 8b63d...fed Viss en er utro etter ti år, kommer den ikke til å «gjelde» Men om man har advokat som vitne, er det noe annet. Avtale mellom et par brytes uansett. Avtalen er «for gammel», eller en annen unnskyldning. «Din feil» at det ble sånn osv… Hadde ikke skrevet avtale uten advokat og vitner. Anonymkode: ed36e...3bc
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #11 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg tenker at her har dere mye større problemer enn at han presenterer den avtalen.. hvor er tilliten? Og nei, jeg hadde ikke gått med på noe sånt. Hadde min samboer presentert en sånn avtale hadde jeg skjønt at her er det mye som må jobbes med, for her er tilliten long gone.. Anonymkode: 7f026...6e1 Det er ganske realistisk å være åpen for at utroskap kan skje. Du har helt sikkert ikke mer grunn til å ha mer tillit til din partner enn hva de som opplever utroskap hadde til sin. Hvis vi legger bort romantiske forestillinger og innser at våre utvalgte er helt som andre mennesker, hverken bedre eller verre. Det er kjærlighet som får oss til å tro at de aldri vil gjøre oss vondt ved å svikte. AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ja, så sant beviskravet og kriteriene var solide og tydelige. Jeg har ikke noe problem med krav om å gjøre det slutt før sex med en annen. Anonymkode: 8b63d...fed Ja det må være bevis eller tilståelse. AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Viss en er utro etter ti år, kommer den ikke til å «gjelde» Men om man har advokat som vitne, er det noe annet. Avtale mellom et par brytes uansett. Avtalen er «for gammel», eller en annen unnskyldning. «Din feil» at det ble sånn osv… Hadde ikke skrevet avtale uten advokat og vitner. Anonymkode: ed36e...3bc Avtalen skulle blitt skrevet hos advokat ja. Anonymkode: e18cf...1eb
Svartfugl Skrevet 1. februar 2023 #12 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hvis partneren din ville skrive en avtale om at hvis du var utro så ville du måtte enten betale en viss sum, eller la partneren din overta alt av eiendom og løsøre, eventuelt ta annen konsekvens, ville du gått med på en slik avtale? Anonymkode: e18cf...1eb Nei, for jeg vil at han skal være tro mot meg fordi han velger meg, og ikke på grunn av økonomiske konsekvenser hvis han ikke er det. 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #13 Skrevet 1. februar 2023 Ja, hvis jeg også fikk en slik avtale. Jeg vet jeg ikke kommer til å være utro, forlater han heller. Men hvis han skulle vært utro mot meg, hadde jeg gladelig tatt imot penger fra han. Men jeg hadde nok blitt ganske fornærma for at han spurte om noe sånt. Anonymkode: 890c9...b29
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #14 Skrevet 1. februar 2023 Svartfugl skrev (2 minutter siden): Nei, for jeg vil at han skal være tro mot meg fordi han velger meg, og ikke på grunn av økonomiske konsekvenser hvis han ikke er det. Forstår hva du tenker her, men dette kan du fort endre mening på etter 20, 30 år og mer. Når du sitter med et hus du er glad i og kanskje med barn og barnebarn du vil skal ha og få tilhørighet til huset. Kanskje er du i en vanskelig økonomisk situasjon eller av annen grunn ikke får beholdt eller kjøpt noe du liker, og mannen din har en ny du i lang tid ikke visste om. Anonymkode: e18cf...1eb 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #15 Skrevet 1. februar 2023 De som sier dette er ikke er ok vil bare ha mulighetene åpne. Hypergami type klatremus 🙃 Da har jo egentlig mannen din rett siden du ikke vil signere den 😂 Du kan jo ikke tape noe hvis du er trofast. Anonymkode: b2a00...c96 1
Svartfugl Skrevet 1. februar 2023 #16 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forstår hva du tenker her, men dette kan du fort endre mening på etter 20, 30 år og mer. Når du sitter med et hus du er glad i og kanskje med barn og barnebarn du vil skal ha og få tilhørighet til huset. Kanskje er du i en vanskelig økonomisk situasjon eller av annen grunn ikke får beholdt eller kjøpt noe du liker, og mannen din har en ny du i lang tid ikke visste om. Anonymkode: e18cf...1eb Vi har både hus og barn her. Vi eier like mye av huset. Jeg har egne sparepenger. Vi lever ikke over evne. Samlivsbrudd er dyrt, men det blir like dyrt for oss begge. Det viktigste da blir at barnet/barna kan ha det bra hos begge og at vi har tak over hodet. Jeg håper selvfølgelig ikke at jeg blir utsatt for et sånt svik. Det tror jeg er tøft.
Navani Skrevet 1. februar 2023 #17 Skrevet 1. februar 2023 Nei. Jeg ville ikke vært i et forhold uten gjensidig respekt og tillit. En ensidig avtale ville jeg ikke gått med på, og for øvrig ikke at begge hadde signert heller. Trenger ikke å motiveres til å holde oss trofaste med trusselen om økonomisk ruin. Jeg og mannen er helt enige om hvor grensa for utroskap går, og om en er utro er det over. Ikke noe om og men. 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #18 Skrevet 1. februar 2023 Nei. Vi har inngått et ekteskap, og for meg skal det veldig mye til for å bryte ekteskapet. Jeg hadde ikke giftet meg i utgangspunktet om en det var snakk om en slik avtale. Om mannen min skulle vært utro, ønsker jeg ikke noen økonomisk kompensasjon. Konsekvensene blir enten at ekteskapet avsluttes eller at vi jobber oss gjennom det. Økonomisk kompensasjon er helt irrelevant, mener jeg. Anonymkode: 154ae...6de 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #19 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Den avtalen hadde ikke blitt gjennomført uansett i praksis om en hadde vert utro. Anonymkode: ed36e...3bc https://rett24.no/articles/utro-smabarnsfar-tapte-huset-til-forsmadd-dommerdatter Nei? Forøvrig: Klart det er en privatsak! Anonymkode: 37202...c70 1
Fremmed fugl Skrevet 1. februar 2023 #20 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): https://rett24.no/articles/utro-smabarnsfar-tapte-huset-til-forsmadd-dommerdatter Nei? Forøvrig: Klart det er en privatsak! Anonymkode: 37202...c70 Strålende at du fant frem denne dommen fra lagmannsretten. Som fastsetter at en slik avtale ikke rammes av paragraf 36 i avtaleloven. Så da kan man ta dommen til etterretning og ikke diskutere om slike avtaler er gyldige. Hadde kona kommet med noe slikt, hadde jeg tenkt at her var det noe rart, men hadde skrevet under. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå