Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I mediebildet savner jeg artikler og innhold som går i dybden på det som skjer i Norge og verden, noe som det går an å bli klokere av. Alt jeg leser i nettavisene er kjappe nyheter referert av journalister som ikke graver og undersøker, jeg synes det er så frustrerende. Jeg vil lære noe, skjønne hvorfor ting er som det er og hva som skjer framover. Kan man få det noe sted?? 

Endret av SandraG
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

NRK, VG og andre norske medier har jo noe god gravejournalistikk innimellom. Men det drukner kanskje litt i fjas og clickbait.

• Nyttig 1
Skrevet

Morgenbladet?

• Liker 1
Skrevet

Klassekampen

Nationen

Vårt Land

Diggar desse, kvar på sin måte! 

• Liker 2
Skrevet

Filter nyheter

• Liker 1
Gjest Burkababe
Skrevet

Filter nyheter

Morgenbladet

Helgenummerne av VG og Aftenposten 

Skrevet

Document, går i dybden fra et konservativt ståsted. Tar tak i viktige saker som andre aktører knapt rører, for eks den ekstremt viktige rettsaken vedrørende oppsigelsen av sykepleieren Iris Frohe.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg vil påstå at det ikke finnes et eneste mediehus som gjør dette i Norge, men det finnes noen personer/journalister som gjør! Klassekampen og Document står i hvert sitt hjørne som en demonstrasjon om at agenda og penger styrer. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest Rosekvist
Skrevet

Ingen aviser kan leve kun av dybdestoff. Til det er den typen journalistikk for dyr og tidkrevende å produsere. Men de fleste store redaksjoner driver med noe gravejournalistikk, har egne gravejournalister og sånn. 

Mye av dybdestoffet finner jeg personlig på podcast forresten. Der produseres det mye bra, og podcast er et godt medium for å gå dypere. 

Skrevet
9 hours ago, SandraG said:

I mediebildet savner jeg artikler og innhold som går i dybden på det som skjer i Norge og verden, noe som det går an å bli klokere av. Alt jeg leser i nettavisene er kjappe nyheter referert av journalister som ikke graver og undersøker, jeg synes det er så frustrerende. Jeg vil lære noe, skjønne hvorfor ting er som det er og hva som skjer framover. Kan man få det noe sted?? 

Jeg bor i Tyskland og jeg må si at jeg stusser på norske medier, spesielt i lyset av krigen. Jeg bruker Tyskland's versjon av NRK, ntv.de og der får jeg mye mer informasjon om alt som skjer i verden, kontra norske medier.. spesielt saker angående krigen. Noen ganger klør jeg med i hodet over større saker norske medier ikke en gang nevner. I dag har jeg vel lest 4 saker som jeg absolutt mener burde vært dekt. Jeg syntes det er litt snodig. Det kan vel kanskje forklare Tyskerne's mer realistiske syn på ting kontra naive norge. Neida 🙊

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...