AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #1 Skrevet 1. februar 2023 Dersom det ikke var ulovlig og det etterhvert ble like stuerent å kjøpe sex som å få massasje eller dra til frisøren eller fysioterapeut, hadde du syntes det var ok om din partner kjøpte? Hvorfor/hvorfor ikke? Hadde det spilt en rolle hvorvidt dere hadde et fungerende sexliv sammen? Anonymkode: d0211...394
Snok1 Skrevet 1. februar 2023 #2 Skrevet 1. februar 2023 Hun må gjerne ha sex med andre, men dersom hun bidrar til undertrykkelse, hallikvirksomhet og menneskehandel blir det nok slutt mellom oss. Jeg ligger ikke våken og frykter dette. 9 4
Mezzosoprena Skrevet 1. februar 2023 #3 Skrevet 1. februar 2023 Ulovlig eller ikke - jeg hadde ikke tillatt min partner å ha sex med andre, verken mot betaling eller gratis. 16 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #4 Skrevet 1. februar 2023 Jeg begriper meg ikke på hvem som kjemper for legalisering av sexkjøp, menneskehandel og hallikvirksomhet. Er folk riktig nagla? Er det samme folk som ønsker å senke seksuell lavalder til 12? Anonymkode: 32f91...974 11 5
Thyra Skrevet 1. februar 2023 #5 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Dersom det ikke var ulovlig og det etterhvert ble like stuerent å kjøpe sex som å få massasje eller dra til frisøren eller fysioterapeut, hadde du syntes det var ok om din partner kjøpte? Hvorfor/hvorfor ikke? Hadde det spilt en rolle hvorvidt dere hadde et fungerende sexliv sammen? Anonymkode: d0211...394 Det kommer aldri til å bli stuerent. Drøm videre.. 6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #6 Skrevet 1. februar 2023 Snok1 skrev (2 minutter siden): Hun må gjerne ha sex med andre, men dersom hun bidrar til undertrykkelse, hallikvirksomhet og menneskehandel blir det nok slutt mellom oss. Jeg ligger ikke våken og frykter dette. Man må vel anta at dette ikke skulle være et stort problem dersom det var legalisert og stuerent på linje med med fysioterapi. Meg bekjent er det ingen land som har fullt ut lykkes med det, men forkjempere mener vel det er mulig. Anonymkode: d0211...394
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #7 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg begriper meg ikke på hvem som kjemper for legalisering av sexkjøp, menneskehandel og hallikvirksomhet. Er folk riktig nagla? Er det samme folk som ønsker å senke seksuell lavalder til 12? Anonymkode: 32f91...974 Nei, personlig har jeg veldig vanskelig for å tro på at det er mulig å få til på en god måte. Men det er litt på siden av diskusjonen jeg så for meg i HI Anonymkode: d0211...394
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #8 Skrevet 1. februar 2023 Nei, pokker heller..jeg har høyere sexlyst enn han. Han kan bare glemme å brenne av krutt på andre. Anonymkode: dc9ed...484 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #9 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, personlig har jeg veldig vanskelig for å tro på at det er mulig å få til på en god måte. Men det er litt på siden av diskusjonen jeg så for meg i HI Anonymkode: d0211...394 Med andre ord du ønsker å senke den seksuelle lavalderen? Anonymkode: 32f91...974
Alltidpå Skrevet 1. februar 2023 #10 Skrevet 1. februar 2023 Vi har våre grenser i forholdet, uansett hva slags lover og regler som gjelder for sex-kjøp. Om han ønsker seg sex fra andre så får han skille seg fra meg først. 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #11 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Med andre ord du ønsker å senke den seksuelle lavalderen? Anonymkode: 32f91...974 Herregud. Nei. Jeg er verken for legalisering av sexkjøp eller latterlig lav seksuell lavalder, jeg lurer på hypotetisk hva folk hadde syntes var ok DERSOM HVISOMATTE sexkjøp var lov og ansett som en vanlig og stueren ting å gjøre. Men tydeligvis et veldig vanskelig tankeeksperiment for folk. Anonymkode: d0211...394
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #12 Skrevet 1. februar 2023 Tillatt? Jeg bestemmer da ikke over min partner. Men det er ikke all oppførsel som er forenlig med at vi skal være et par. Han må gjerne ha sex med andre enn meg, men da vil ikke jeg være partneren hans. Anonymkode: c9f3c...1d3 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #13 Skrevet 1. februar 2023 Om han ønsker å ligge rundt, gratis eller mot betaling, så er jo ikke forhold noe for ham. Masse ligging med mange forskjellige, er lik han får holde seg singel. Forhold, er lik han får være trofast og kan ikke ligge rundt med alle han ser. Da med unntak av om han finner en som synes åpent forhold er en lysende ide, men det er nok bare et lite mindretall av kvinner. Og da har jeg ikke engang kommet inn på det etiske her, og hvor uaktuelt det hadde vært for meg å bruke tid på en mann som synes det er helt uproblematisk å kjøpe seg tilgang til et annet menneskes kroppsåpninger. Anonymkode: 5eed9...0af 3 1
Veggdyret Skrevet 1. februar 2023 #14 Skrevet 1. februar 2023 Så spørsmålet er - ville det vært mer akseptabelt for meg at partneren min var utro dersom han OGSÅ sløste bort masse penger på det? Verdens merkeligste problemstilling. Selvfølgelig blir ikke utroskap greiere av å være et pengesluk. 7 2
Silva Pluvialis Skrevet 1. februar 2023 #15 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg begriper meg ikke på hvem som kjemper for legalisering av sexkjøp, menneskehandel og hallikvirksomhet. Er folk riktig nagla? Er det samme folk som ønsker å senke seksuell lavalder til 12? Anonymkode: 32f91...974 Hæ? Er det noen som vil senke den seksuelle lavalder til 12? Heller øke den til 18 år. tenker jeg. 16 år og yngre: Ingen kan ha sex med denne gruppen. 16-18 år: Kun personer mellom 16 og 18 år kan ha sex med denne gruppen. Over 18 år: Ingen over 18 år kan ha sex med noen under 18 år. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #16 Skrevet 1. februar 2023 Vi driver ikke egentlig med tillatelser i forholdet, men jeg hadde ikke forblitt partneren til noen som kjøpte sex, nei. Anonymkode: a7882...d4c 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #17 Skrevet 1. februar 2023 Veggdyret skrev (5 minutter siden): Så spørsmålet er - ville det vært mer akseptabelt for meg at partneren min var utro dersom han OGSÅ sløste bort masse penger på det? Verdens merkeligste problemstilling. Selvfølgelig blir ikke utroskap greiere av å være et pengesluk. Problemstillingen kom ut av argumentet om at sexkjøp ikke er vesentlig annerledes enn å kjøpe massasje eller en hårklipp. Det ER jo noe ganske annet for de fleste av oss, men det er nå noen som mener at det ikke burde være det. Dersom man antar at det var normalt å kjøpe så ville det ikke være utroskap det ville vært noe man gjorde åpent?🤔 Anonymkode: d0211...394
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #18 Skrevet 1. februar 2023 2 minutter siden, Tvillingsjel said: Hæ? Er det noen som vil senke den seksuelle lavalder til 12? Heller øke den til 18 år. tenker jeg. 16 år og yngre: Ingen kan ha sex med denne gruppen. 16-18 år: Kun personer mellom 16 og 18 år kan ha sex med denne gruppen. Over 18 år: Ingen over 18 år kan ha sex med noen under 18 år. Med andre ord: 2stk 15 åringer har sex. Begge skal straffes. 1 par på 16 og 17 år har regelmessig sex. Når den eldste blir 18 år skal de ikke lenger kunne ha sex frem til de begge er 18 uten at den eldste skal straffes. Disse reglene ville vært et stort overgrep mot ungdoms seksualitet. Anonymkode: 8a074...727 4
Veggdyret Skrevet 1. februar 2023 #19 Skrevet 1. februar 2023 22 minutter siden, AnonymBruker said: Problemstillingen kom ut av argumentet om at sexkjøp ikke er vesentlig annerledes enn å kjøpe massasje eller en hårklipp. Det ER jo noe ganske annet for de fleste av oss, men det er nå noen som mener at det ikke burde være det. Dersom man antar at det var normalt å kjøpe så ville det ikke være utroskap det ville vært noe man gjorde åpent?🤔 Anonymkode: d0211...394 Ja selvfølgelig, og dersom kannibalisme ble ansett som "ikke vesentlig annerledes" enn å spise gris eller ku, så ville det jo vært ok det også. Men nå ER det ingen (eller ekstremt få) som mener at sex og hårklipp er omtrent det samme da. Du sender ikke 3-åringen din en tur på bordell liksom, eller tar med bestemora di en tur på bordell fordi hun er for dårlig til beins til å gå alene. Selv om du godt kunne sendt både 3-åringen og bestemor en tur til frisøren. 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå