Gjest gjest1 Skrevet 20. desember 2005 #1 Skrevet 20. desember 2005 Er det noen som vet om kransekake er fy fy for folk med diabetes?
Gjest gjesta Skrevet 20. desember 2005 #2 Skrevet 20. desember 2005 De med diabetes kan spise det vi andre gjør, men det må gjerne reguleres med insulin. Det beste er jo helt klart å ligge unna søtsaker, men de må jo få lov til å kose seg de også.
Nella Skrevet 20. desember 2005 #3 Skrevet 20. desember 2005 Vanlige kransekaker er ofte 50/50 mandler og melis så det er ikke noe gunstig nei....
skrue Skrevet 21. desember 2005 #4 Skrevet 21. desember 2005 Vanlige kransekaker er ofte 50/50 mandler og melis så det er ikke noe gunstig nei.... ← Antagelig mer sukker enn mandler om man kjøper marsipanen eller kaken. Sukker er billigere. I tillegg kommer glasuren som er bortimot rent sukker.
Nella Skrevet 21. desember 2005 #5 Skrevet 21. desember 2005 ja, det er sant. Den jeg lager selv og mange andre oppskrifter er 50/50. Har noe marsipan (kjøpt) liggende her som er 24% mandler. Resten sukker + et par småting ellers da; ) Mye sukker....
Gjest tøydukke Anna i.i Skrevet 21. desember 2005 #6 Skrevet 21. desember 2005 De fleste diabetikere som behandles med insulin kan spise det de vil, men bør selvfølgelig ikke overdrive sukkerinntaket. Om man har en velregulert diabetes kan en diabetiker stort sett spise akkurat det andre kan, man bare doserer insulinet deretter. Det er selvfølgelig individuelt hvordan hver enkelt diabetiker har det med sykdommen sin, og noen bør nok være mer forsiktige enn andre. Hvis jeg bruker meg selv som eksempel, så har jeg spist en god del kransekake i mitt liv jeg, og jeg har hatt diabetes i snart 20 år. Til daglig spiser jeg stort sett det samme som de rundt meg, og jeg har blodsukkernivå som en person uten diabetes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå