TightRope Skrevet 1. februar 2023 #1 Skrevet 1. februar 2023 Jeg har lagt merke til en trend i forumet hvor det muligens modereres med en ide om at noen kontroversielle innlegg ansees for "flamethrowing" og bare etter kort tid fjernes. At moderasjon er påkrevd i forumet er det ikke tvil om, men for å ha en opplysende debatt er det også viktig at det gjøres med andakt og en viss tålmodighet. Jeg har selv startet et par innleggstråder - noen hvor jeg har benyttet muligheten for anonymitet, men hvor dette skjer. Det hadde vert fint om det var mulig å diskutere også det mer kontroversielle uten at "tråden er ryddet for forherligelse på brudd av Norsk lov" eller lignende omskrivinger av at "dette liker vi ikke". Seksualitetsforumet på KG er en av de rikeste som finnes - og det er synd om det finnes en usynlig grense som bare Admin / Moderatorer vet om og hvor de virkelig interessante temaene forsvinner. Det er alltid slik at det interessante i noen tilfeller kan utfordre folk sin komfortsone - men det bør alikevel være mulig å la debatten gå omkring disse. Tightrope - 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #2 Skrevet 1. februar 2023 Vanskelig å si, uten å se eksempler. Men hadde dette privateide forumet vært mitt, så hadde jeg slettet og moderert mye hardere. Det flommer over av dritt her, og om en og annen unge forsvinner ut med vaskevannet, så er det innafor. Rant mode off Anonymkode: 0a493...1ea 7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #3 Skrevet 1. februar 2023 Der det forherliges av lovbrudd som f.eks voldtekt og sex med mindreårige og pedofili (innenfor seksualitet som jo er underforumet du poster dette på) så er det jo helt på sin plass å moderere vekk slike liberale holdninger og om det er det det reageres på og du skylder på at bare fordi du har upolitiske meninger så skal du ha rett til å ytre de så blir det for svakt å komme med. Kg sine retningslinjer og regler står ganske klart beskrevet og du vet hvilken avtale en inngår når en blir bruker her, det er jo ingen tvang å bruke kg så en kan jo la være å bruke forumet om du mener det blir for politisk korrekt for deg. Anonymkode: 9c9bf...9df 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #4 Skrevet 1. februar 2023 diskusjon.no har som regel en laaaangt høyere tak-høyde, i alle fall sammenlignet med her på Kvinneguiden. Anonymkode: 9db32...2ba
herzeleid Skrevet 1. februar 2023 #5 Skrevet 1. februar 2023 Jeg kan ikke si jeg har lagt merke til det. Tvert imot virker takhøyden å være temmelig høy, og jeg har inntrykk av at selv ord som "hore" og "ludder" får stå, noe som ikke akkurat hever nivået på diskusjonene.
Gjest DreamWorks Skrevet 1. februar 2023 #6 Skrevet 1. februar 2023 Det siste innlegget jeg la merke til ble slettet var enig i at forsvant, og tror brukeren også selv syntes det var helt ok i ettertid. Jeg syntes moderering en her inne gjør dette til et mulig sted å være, og faktisk diskutere heller enn å forsøke å få til sex-chatter eller tråder som bare snakker nedlatende om kvinner. Det er jo faktisk et kvinneforum, med flest kvinner. Noe må vi (de) kunne bestemme da. Men jeg savner takhøyde for å kunne spøke litt mer uten at det tas som utenomsnakk. Men sånn alt i alt skal vel spørsmål om moderering tas andre steder?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #7 Skrevet 2. februar 2023 Når trådene dine slettes med begrunnelse av at det er forherligelse av brudd på norsk lov burde du virkelig ta selvkritikk. Anonymkode: 7d141...db9 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2023 #8 Skrevet 2. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 1.2.2023 den 18.24): Der det forherliges av lovbrudd som f.eks voldtekt og sex med mindreårige og pedofili (innenfor seksualitet som jo er underforumet du poster dette på) så er det jo helt på sin plass å moderere vekk slike liberale holdninger og om det er det det reageres på og du skylder på at bare fordi du har upolitiske meninger så skal du ha rett til å ytre de så blir det for svakt å komme med. Kg sine retningslinjer og regler står ganske klart beskrevet og du vet hvilken avtale en inngår når en blir bruker her, det er jo ingen tvang å bruke kg så en kan jo la være å bruke forumet om du mener det blir for politisk korrekt for deg. Anonymkode: 9c9bf...9df Herregud nei? Ikke si at det er folk her inne på KG som prøver å normalisere dette også? Jeg har en ganske lev livet slik du anser det best holdning. Så lenge det du gjør angår bare deg selv og potensielt andre voksne som har blitt enige om at dette er livet de vil leve. Men sekundet du begynner å involvere barn in i indoktrineringen, dette gjelder egentlig indoktrinering av alle slag men på det emnet er det ondskap på et nivå hvor polakkene er de eneste som håndterer det riktig slik jeg ser det. Anonymkode: 728c1...62f
TightRope Skrevet 3. februar 2023 Forfatter #9 Skrevet 3. februar 2023 Nå har jeg IKKE diskutert verken voldtekt eller pedofili. Og eksempelet med "tråden er ryddet for forherligelse på brudd av Norsk lov" er noe jeg har funnet på flere tråder uten å nødvendigvis ha sett innlegget. Ingen gode svar så langt......
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #10 Skrevet 3. februar 2023 TightRope skrev (1 time siden): Nå har jeg IKKE diskutert verken voldtekt eller pedofili. Og eksempelet med "tråden er ryddet for forherligelse på brudd av Norsk lov" er noe jeg har funnet på flere tråder uten å nødvendigvis ha sett innlegget. Ingen gode svar så langt...... Så du vil bare klage over slettede innlegg, uten at du vet hvorfor? De fleste jeg har sett, har vært på grunn av oppfordring til å besøke prostituerte, eller kjøpe sex på annen måte. PK eller ikke, men forumet har et sett med regler, som du godtar når du registrerer deg. Anonymkode: 0a493...1ea 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #11 Skrevet 3. februar 2023 TightRope skrev (5 timer siden): Nå har jeg IKKE diskutert verken voldtekt eller pedofili. Og eksempelet med "tråden er ryddet for forherligelse på brudd av Norsk lov" er noe jeg har funnet på flere tråder uten å nødvendigvis ha sett innlegget. Ingen gode svar så langt...... Er en merkelig regel egentlig, selvfølgelig om noen hadde snakket om hvor positivt pedofili eller voldtekt var så for guds skyld fjern ondskapen. Men hvorfor i all verden skal de fjerne ting når folk snakker om erfaringer som var ekstremt positive for dem, men ifølge Norsk lov er farlig fordi vi ikke har oppdatert mye av lovene siden 1950 i motsetning til resten av Europa som har begynt mer og mer. Anonymkode: 728c1...62f
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #12 Skrevet 3. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 2.2.2023 den 11.10): Når trådene dine slettes med begrunnelse av at det er forherligelse av brudd på norsk lov burde du virkelig ta selvkritikk. Anonymkode: 7d141...db9 Ikke egentlig norsk lov er dessverre alt for langt tilbake i tid, selv Sverige og Danmark er kommet lengre enn oss på masse flotte områder. Anonymkode: 728c1...62f
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2023 #13 Skrevet 3. februar 2023 Fordi dette er ett til dels feministisk forum som er styrt av følelser og ting som kritiserer kvinner og ting de ikke liker å høre, kan bli slettet, selv om trådstarter ikke bryter noen "lover" i den forstand. Dette forumet kan sammenlignes litt med myndighetene, det er egentlig ikke 100% demokratisk. Det er min erfaring her, etter å ha vært her av og på i over 10 år, så har litt å basere min påstand på. Terskelen er derimot mye høyere hvis menn blir kritisert her inne, har jeg merket. Da er det greit å både gå til personangrep og latterliggjøre liten penis osv Anonymkode: 91276...3aa
Doolittle Skrevet 4. februar 2023 #14 Skrevet 4. februar 2023 "Buhuu, jeg får ikke lov til å skryte av hvor tøft jeg synes det er å bryte loven, jeg er kneeeblet!" 😱 Altså, folk må ta seg sammen! Som det står over her godtar man et sett regler når man registrerer seg. Om det er et problem å følge forumets retningslinjer så kanskje dette ikke er forumet for deg. Eller kanskje noe som dette: https://dai.ly/x35ciwv 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #15 Skrevet 4. februar 2023 Doolittle skrev (1 time siden): "Buhuu, jeg får ikke lov til å skryte av hvor tøft jeg synes det er å bryte loven, jeg er kneeeblet!" 😱 Altså, folk må ta seg sammen! Som det står over her godtar man et sett regler når man registrerer seg. Om det er et problem å følge forumets retningslinjer så kanskje dette ikke er forumet for deg. Eller kanskje noe som dette: https://dai.ly/x35ciwv Handler ikke om at det er tøft å bryte loven, vi kan bare ikke leve i et samfunn der vi skal følge selv de lovene som ikke gir noen som helst logisk mening. Hvor i noen tilfeller er loven til og med skrevet på falske primiser fordi de som skrev loven enten var korrupt eller ikke viste bedre, trodde de gjorde folket en tjeneste og kopierte lover fra land som laget lovene på korrupte grunnlag. Hadde jeg skulle følge norsk lov hadde jeg kommet til å bli ufør når jeg var 21, jeg hadde lyst til å gjøre ferdig studiene mine, jobbe og ha et liv. Hadde ikke tid til at politikere skulle komme seg like langt i utviklingen som jeg hadde gjort. Anonymkode: 728c1...62f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå